סכנה מצפון?

האם יש סיכוי לירי של חיזבאללה על אשדוד?

בימים אלה של לוחמה אפקטיבית ואחרי מתקפת הביפרים, ארגון הטרור הגדיל את טווח הירי והגיע כבר לחיפה, תוך כדי שהוא מנסה לפגוע גם במטרות צבאיות. העיר אשדוד אומנם נמצאת בטווח רחוק הרב. יותר, אך אם הלוחמה תמשך עוד זמן רב - האם גם העיר שלנו תכנס למעגל הירי?

בשנים האחרונות, חיזבאללה הלבנוני צבר כוח ונשק מתקדם, כולל רקטות ארוכות טווח שמסוגלות להגיע לעומק ישראל, ואף לערים בדרום כמו אשדוד. השאלה הנשאלת כעת היא – האם אשדוד עשויה להיות יעד למתקפה הבאה של חיזבאללה?

באופן מסורתי, חיזבאללה ממקד את האיומים והתקיפות שלו בצפון ישראל, במיוחד באזורים הגובלים עם לבנון כמו חיפה והגליל העליון. עם זאת, במידה ותפרוץ מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה, ייתכן שחיזבאללה ינסה להרחיב את התקיפות לעבר אזורים רחוקים יותר, כמו המרכז ואפילו הדרום, מתוך רצון לפגוע במרכזי אוכלוסייה גדולים ולפגוע באתרים אסטרטגיים.

לפי הערכות שונות, לחיזבאללה יש כיום ארסנל של עשרות אלפי רקטות וטילים, מתוכם כמה אלפי רקטות ארוכות טווח שמסוגלות לפגוע בערים כמו תל אביב, אשדוד ואפילו אילת. התקיפה על ערים מרוחקות יותר, כמו אשדוד, עשויה להיות חלק ממאמץ להגביר את הלחץ על ישראל ולהרחיב את חזית הלחימה.

מערכות ההגנה של ישראל

אחת הסיבות לכך שחיזבאללה יזהר בירי טילים לעומק ישראל היא ההצלחה של מערכות ההגנה הישראליות, ובמיוחד "כיפת ברזל". המערכת, שהוכיחה את עצמה במספר סבבי לחימה קודמים, מצליחה ליירט אחוז ניכר מהטילים הנורים לעבר ישראל. ככל שהירי מתרחק מהצפון לכיוון דרום הארץ, כך יש ל"כיפת ברזל" זמן תגובה ארוך יותר, מה שמגביר את הסיכויים ליירוט מוצלח.

בנוסף לכך, ישראל מתבססת גם על יכולות התקפיות חזקות שעלולות להרתיע את חיזבאללה מלבצע מהלך כזה מלכתחילה. ירי טילים על אזור הדרום ייתפס כחריגה משמעותית מאסטרטגיית ההגנה של הארגון וכנקודת תפנית שיכולה להוביל לתגובה חריפה מצד ישראל.

סיכוי לתקיפה באשדוד – נמוך אך קיים

במצב הנוכחי, למרות שלחיזבאללה יש את היכולות לפגוע באשדוד, הסיכוי למהלך כזה אינו גבוה. הארגון ייטה להתרכז בצפון, אך בתרחיש של הסלמה רחבה וכוללת, אי אפשר לשלול לחלוטין ירי טילים לעבר אזורים דרומיים יותר.

המשמעות היא שתושבי אשדוד יכולים להרגיש בטוחים יחסית בטווח הקצר, אך במצבים של מלחמה כוללת יש להתכונן גם לאפשרות של מתקפות לעבר אזורם.

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך