השלכות המלחמה

בנק ישראל מאריך את מתווה הסיוע המקיף בשל מלחמת "חרבות הברזל"

בנק ישראל מאריך את מתווה הסיוע המקיף שאומץ על ידי הבנקים לטובת לקוחות המערכת הבנקאית בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל"

במטרה לסייע ללקוחות המערכת הבנקאית בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות ברזל", כשבוע לאחר פרוץ המלחמה הודיע בנק ישראל על מתווה מקיף להקלה על נטל האשראי והעמלות, שאומץ על ידי הבנקים. בחלוף מספר שבועות מתחילת המלחמה ונוכח העובדה כי תושבי הצפון פונו מביתם, הורחב המתווה ונכללו בו גם תושבי הצפון. בשל הימשכות המלחמה, הודיע בנק ישראל בחודש דצמבר 2023 על הארכת המתווה שאומץ על ידי הבנקים בשלושה חודשים, ועל הרחבתו לאוכלוסיות נוספות. בהתאם למצב הביטחוני ומתוך רצון להעניק הקלות ייחודיות לחיילי המילואים, הודיע בנק ישראל בחודש מרץ 2024 על הארכה והרחבה נוספת של המתווה. נוכח הימשכות המתיחות הביטחונית ובהתאם להערכות מצב הודיע בנק ישראל בחודש יוני 2024 על הארכה נוספת של המתווה.

המתווה הקיים, אשר בתוקף עד לתאריך 30.9.24, מאפשר ללקוחות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות ללא חיוב בריבית ובעמלות את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות , ולקבל פטור ממרבית העמלות המשמשות לניהול השוטף של חשבון העו"ש ופטור בחשבונות עו"ש מריבית על יתרת החובה עד לסכומים קצובים, וזאת למשך שלושה חודשים מרגע הצטרפותם, בהתאם לתנאי המתווה.

ליתר הלקוחות, ניתנת האפשרות לדחות, ללא חיוב בעמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, בנק ישראל נוקט במגוון פעולות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית ולסייע למשקי בית, חיילי המילואים ולעסקים שנפגעו. הארכת המתווה פעם נוספת מאפשרת לנו להעניק סיוע נוסף לאלו שחווים קשיים כלכליים, תוך מיקוד הסיוע הניתן לאוכלוסיות השונות בהתאם להתפתחויות המלחמה. אנו מחויבים להמשיך ולעקוב אחר מצב המשק על רקע המלחמה, ולפעול ככל שיידרש כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה. אני מודה לצוות המקצועי בפיקוח על הבנקים ולמערכת הבנקאית על שיתוף הפעולה והמאמצים להארכת המתווה".

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך