עיריית אשדוד מוכנה למלחמה "כל צוותי החירום העירוניים בדריכות וכוננות מלאה"

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בלבנון בעקבות "מהלומת הביפרים" שהכתה באלפי מחבלי חיזבאללה, במדינת ישראל מתכוננים למצב מלחמה * "אנחנו נמצאים בשלב חדש במלחמה" אומרים בכירים במערכת הביטחון, ובכל ערי הארץ כמו באשדוד מתכוננים ונערכים להיכנס למתכונת חירום מידית * בעיריית אשדוד מבטיחים "אנו נערכים בהתאם להוראות ובמידת הצורך למקרה שיהיו התפתחויות, והמשימה המרכזית שלנו היא הגנה על חיי אדם. לכן חשוב מאוד שתהיו עירניים וקשובים להנחיות מגורמים רשמיים בלבד- פיקוד העורף, גורמי החירום ועיריית אשדוד"
צילום: דובר צה"ל

שגרת המלחמה שאופפת אותנו כבר במשך 11 חודשים, ממשיכה בכל הכוח להיות חלק מחיי היום יום של תושבי מדינת ישראל, תחילה בדרום מיום השביעי באוקטובר הארור, והסוף טרם ידוע. זה התחיל כמלחמה עם רצועת עזה ולאחר מכן עבר גם לבנון, המשיך למליציות השיעיות בעיראק, בתימן ובסוריה, ואפילו חילופי מהלומות מול אירן, ולא הזכרנו את המלחמה היומיומית בגדה המערבית, וברחבי יהודה ושומרון. חמש מדינות, עשרות ארגוני טרור, ומאות אלפי מחבלים בארץ ומחוצה לה שמבקשים להשמיד את מדינת ישראל בכל רגע נתון.

הדרום
צה"ל הצליח לנטרל את היכולות של חמאס לשלוח רקטות לעבר ערי הדרום, אומנם על פי בכירים ביטחוניים עדיין יש להם מלאי עם כמה מאות בודדות של פצמרי"ם ועשרות בודדות רקטות ארוכות טווח, אך הארגון נמצא בנקודת שבירה קשה מאוד והוא מתחנן לעסקה שתביא לסיום המלחמה. יחד עם זאת במערכת הביטחון יודעים שעל מנת לגדוע את היכולות הצבאיות של חמאס, צריך צה"ל להישאר שנה נוספת ברצועת עזה ולבצע פשיטות מיוחדות מפעם לפעם עד שקן הטרור של חמאס יישחק ויתפורר.

הגדה המערבית
במרכז הארץ התרבו להן ארגוני הטרור שמצליחים פעם אחר פעם לייצר פיגועים נגד חיילים ואזרחים, פעילות ממוקדת ועיקשת של צה"ל במחנות הפליטים ובערים הערביות שבגדה, בגינה נשארים חיילים בלב הערים הללו במשך ימים ארוכים ואף שבועות במידת הצורך, צפויה על פי מערכת הביטחון להביא למצב של ניקוי הטרור הכבד בשטחי יהודה ושומרון. הציפייה בממשלה מצה"ל שהוא ינקה את קיני הטרור הגדולים שהלכו וגדלו מתחת לאף שלנו, אך יחד עם זאת ברורה ההבנה שהטרור לא יגדע לחלוטין, ותמיד יהיה כח למפגע הבודד שיחליט ביום בהיר לנסות לפגוע ביהודים.

החותים בתימן ושולחיהם האירנים
מאז המכה האדירה שהונחתה על ידי צה"ל בלב ליבם של החותים בתימן, לאחר פגיעת הכטב"ם בתל אביב, החותים נכנסו למגננה, אך יחד עם זאת הם הצליחו השבוע להעיר את תושבי גוש דן והמרכז בשעת בוקר מוקדמת, מה שאומר שההרתעה ככל הנראה חלפה והמכה הישראלית התורנית קרובה מתמיד.

הצפון
הזירה הצפונית היא המסובכת ביותר מבין כלל הזירות והיא הרלוונטית ביותר עבורנו תושבי מדינת ישראל מצפון ומדרום. שכן ארסנל הנשק של ארגון הטרור הפך אותה למפלצת ענקית ששווה בערך צבאי פי כמה מהמדינות השכנות לה.

מאז פרוץ המלחמה בשנה שעברה ועד היום נורו למעלה מ- 8,200 טילים מידיי חיזבאללה אל עבר מדינת ישראל, כאשר 1,300 מהם בחודש שעבר בלבד. כל זה כאשר מדובר במעט מארסנל הנשק העוצמתי של ארגון הטרור, וכשהיא מתמקדת באזור הצפוני ביותר במדינת ישראל.

התדרדרות המצב הביטחוני

לפני כשלושה שבועות יצא חיל האוויר במתקפת מנע נגד חיזבאללה ותקף בלבנון במשך שעות ארוכות, המצב הביטחוני הנפיץ גרם לראש העיר אשדוד לפתוח מקלטים ולהכריז הודעה בזו הלשון "תושבים יקרים, צה״ל החל לפנות בוקר  בהתקפת מנע ותוקף בעמק הלבנון. כעת, בהתאם להנחיות פיקוד העורף לאשדוד עדיין שגרה מלאה  ואנו מוכנים וערוכים למעבר למצב חירום  אם נידרש לכך. כחלק מההיערכות המקדימה, הוריתי על פתיחת  המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. כל צוותי החירום העירוניים בדריכות וכוננות מלאה. אנו נערכים בהתאם להוראות, והמשימה המרכזית שלנו היא  הגנה על חיי אדם. לכן חשוב מאוד שתהיו ערניים וקשובים להנחיות מגורמים רשמיים בלבד- פיקוד העורף, גורמי החירום ועיריית אשדוד. כולנו מתפללים להצלחת צבא ההגנה לישראל במשימתו להגנה על הארץ".

מאז, המצב חזר לקדמותו – שגרת המלחמה אפפה את העיר אשדוד, עד יום שלישי האחרון, בו התרחשה "מהלומת הביפרים", כאשר אלפי מחבלים נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכשיר הקשר שלהם, דבר שגרם לאבדות קשות לאויב, שלא ציפה לטכנולוגיה מרשימה כל כך ממדינת ישראל.

סביר להניח ש"מהלומת הביפרים" הייתה צריכה להיות חלק ממהלך או מהלכי לחימה גדולים יותר, בירושלים ובמערכת הביטחון, וגם לא מעט מומחים, טוענים בהתייחס לעיתוי שצריך לנצל אותו ולצאת למערכה כוללת בלבנון שתשמיד ותוציא מכלל פעולה חלק ניכר מהיכולות הטיליות והאחרות שצבר חיזבאללה בעזרת האיראנים, ואשר מהוות איום מסוכן וממשי לעורף הישראלי, אך נכון לכתיבת שורות אלו הדבר לא ברור, ונכונו לנו ימים מתוחים מאוד

מוכנים לכל תרחיש

בעיריית אשדוד מוכנים לכל תרחיש שיקרה בימים הקרובים, ואם לא אז בשבועות הקרובים. נקודת המוצא היא שסבב לחימה בצפון יתרחש בכל מצב בו גם ערי הדרום ובטח עיר כמו אשדוד בעלת משאבים אסטרטגים, תצטרך להתגונן היטב במצב לחימה שכזה.

לכן, באשדוד מתכוננים כהוגן לשעת חירום, במסגרת תרגילים מוכוונים ומיוחדים ובמסגרת הקמת משק לשעת חירום, שמטפל ומרכז את כל ההכנות לשעת חירום של עיריית אשדוד בתיאום עם ראש מטה מל"ח מחוזי ובהנחיית ראש העיר. באשדוד קיימת ועדת מל"ח מקומית שבראשה עומד ראש העיר. חברים בוועדה זו הם ראשי מינהל, אגפים ומחלקות העירייה וכן בעלי תפקידים נוספים.

בסוף חודש יוני עיריית אשדוד תורגלה ע"י גופי צבא ומשרדי ממשלה, והציגה תכנית הנותנת מענה לתרחיש 'עיר בעלטה', המדמה התקפת טילים וסייבר על העיר, פגיעה בתשתיות והשבתה של מערכות תפקודיות, פגיעה במבנים ונכסים עירוניים ופגיעות בנפש. מטרת התרגיל הייתה לבחון את רמת המוכנות שלנו לתרחיש קיצוני, ובסופו זכתה אשדוד בציון גבוה. אלא שכבר אז התברר היקף העומס המונח על העירייה ובעיקר הקשר עם התושב ומענה לפניות הציבור בשעת חירום, והוחלט שיש לבחון דרכים להרחבת המענה כך שיקל על התושבים ועל השירות העירוני.

בכיר בעיריית אשדוד אמר לעיתון 'המגזין' "אנחנו מוכנים לכל תרחיש, ראשית מוכנים למצב חירום ולהצלת חיי אדם, ולאחר מכן לדאוג לשמור על העיר ולגונן עליה במידת הצורך. כמובן שהדברים הללו נעשים יחד עם כלל גורמי הביטחון במדינת ישראל, והתרגילים נעשים על בסיס חודשי".

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך