אשדוד נבחרה להוביל את המודל למניעת התמכרויות והתנהגויות סיכון

המדןבר במודל חמ"ה (חוסן ומניעת התמכרויות) – תוכנית רשותית אפקטיבית שנועדה למנוע התמכרויות ולהפחית התנהגויות סיכון בקרב ילדים, בני נוער וצעירים. ראש העיר ד"ר לסרי: "ראינו בשבעה באוקטובר את הצורך בבניית החוסן ברמה המקומית והלאומית, ואת היכולת לתרגם אותו למעשים בשעת חירום".
צילומים: שמואל דוד.

העיר אשדוד, לצד מספר ערים נוספות, נבחרה להוביל את מודל חמ"ה (חוסן ומניעת התמכרויות) – תוכנית רשותית אפקטיבית שנועדה למנוע התמכרויות ולהפחית התנהגויות סיכון בקרב ילדים, בני נוער וצעירים. המודל, אשר מיועד ליישום בעתיד בכלל הערים והרשויות בישראל, יפעל בעיר במשך שלוש שנים ויציע מגוון רחב של תוכניות והכשרות במטרה לפתח חוסן בקרב קהלים שונים בעיר. אשדוד נבחרה מבין 50 רשויות, וזאת בזכות תוכנית מקיפה והצגה מרשימה של הצוות המקומי.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, הוסיף: "אני גאה לעמוד בראש ועדת ההיגוי של התוכנית החדשה. אשדוד היא עיר מגוונת עם עולים מ-99 מדינות, ובמהלך השנים פעלנו רבות כדי לייצר חוסן עירוני לכולם. ראינו בשבעה באוקטובר את הצורך בבניית החוסן ברמה המקומית והלאומית, ואת היכולת לתרגם אותו למעשים בשעת חירום. אני מברך על התמיכה של מדינת ישראל בה".

מנכ"לית מהות סימונה מורלי הוסיפה ואמרה: ״מהות, אשר חרטה על דיגלה בהמשך לחזון ראש העיר לעסוק בחינוך מניעה והסברה בהקשר של התנהגות א-סוציאלית, שמחה להוביל התוכנית ברמה העירונית עם כלל השותפים בעיר למען האדם למען המשפחה ולמען הקהילה. כולי תקוה שתוכניות ההתערבות יובילו לתוצאות טובות יותר מלוות במחקר".

המודל מופעל בשיתוף המרכז הישראלי להתמכרויות, קרנות הביטוח הלאומי, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, מפעל הפיס, תוכנית יתד והרשות לביטחון קהילתי.

blank

מטרות התוכנית כוללות:
1. דחיית גיל השימוש הראשוני בחומרים בקרב בני נוער.
2. מניעת הדרדרות בשימוש והתמכרות לחומרים מסוכנים.
3. צמצום נזקים הקשורים לשימוש בחומרים או בהתנהגויות סיכון.

איתי מהמרכז הישראלי להתמכרויות ציין:
"אנחנו בודקים את הנושא ומפעילים את התוכנית. יש לנו מחקר שמציג את הבסיס לתוכנית, וכשנגיע לשלב הבא מול המדינה, נוכל להציג את התוכנית יחד עם המחקר שמוכיח את האפקטיביות שלה. לאחר מכן, נבחן איך ליישם אותה".
בעקבות אירועי המלחמה החל מה-7 באוקטובר, נרשמה עלייה מדאיגה בשימוש באלכוהול בקרב בני נוער ובשימוש בתרופות מרשם וחומרים מרגיעים בקרב מבוגרים. על כן, יישום המודל הופך לקריטי אף יותר בעירנו.
המודל מספק סל מענים המיועד לחזק את החוסן של האוכלוסיות ולהפחית את גורמי הסיכון, תוך מתן מענה ייעודי לילדים, בני נוער, צעירים, משפחותיהם, וכן תוכניות ייעודיות לקהילה ולסוכני שינוי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך