עשרה ימים במימון מלא: משרד הרווחה בבשורה חשובה לקראת החגים

ביוזמת משרד הרווחה- השנה יותר מתמיד - אזרחים ותיקים לא יישארו לבד: משרד הרווחה יממן שהות של אזרחים ותיקים בבתי אבות בחגי תשרי
תמונות אוכל: אנטולי מיכאלו

אזרחים ותיקים יוכלו להתארח למשך 10 ימים בבתי אבות במימון מלא של משרד הרווחה, כולל הסעות הלוך ושוב. ניתן לפצל את ימי השהות בבתי האבות בין החגים השונים (ראש השנה, כיפור, וסוכות)

בעקבות המלחמה, המשרד מבקש להנגיש את המיזם לאזרחים ותיקים בודדים ועריריים שנסיבות חייהם השתנו ולאזרחים ותיקים מפונים השוהים במלונות.

ניתן להירשם דרך המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, או ליצור קשר דרך מוקד 118 של משרד הרווחה עד לתאריך ה- 26.9.24*

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "הפרויקט המסורתי של אירוח אזרחים ותיקים בחגים בבתי אבות מקבל השנה משנה חשיבות, עת אנו מציינים את חגי תשרי ובמקביל אנו מציינים שנה לאסון הגדול שאירע לעם ישראל בחג שמחת תורה אשתקד. תקופת החגים השנה עלולה להיות עבור האזרחים הוותיקים מאתגרת במיוחד עקב המלחמה והמאורעות הקשים. ישנם אזרחים ותיקים רבים שפונו מבתיהם, שאיבדו את יקיריהם או שיקיריהם נחטפו. אנו במשרד הרווחה עושים כל מה שניתן על מנת לדאוג לכך שלכל אזרח ותיק תהיה ארוחת חג מכובדת וחגיגית ושאף אחד לא ייוותר לבדו"

משרד הרווחה והביטחון החברתי ממשיך את מסורת האירוח של אזרחים ותיקים בבית האבות ברחבי הארץ שנמצאים בהסדר עם המשרד במהלך חגי תשרי. האירוח בבתי האבות יהיה למשך 10 ימים בתקופת החגים, כאשר אזרח ותיק המעוניין בכך, יוכל לפצל את ימי השהות בין החגים השונים (ראש השנה, כיפור, וסוכות). השהות בבתי האבות כוללת הסעה הלוך ושוב וכל זה ללא השתתפות עצמית ובמימון מלא של משרד הרווחה והביטחון החברתי.

עקב המלחמה והעובדה כי ישנם אזרחים ותיקים מפונים השוהים במלונות, משרד הרווחה יאפשר להתארח בבתי אבות לארוחות החג, למי שיחפוץ בכך, גם ללא לינה.

בשנים האחרונות מאז החל המשרד ביוזמה זו, מאות אזרחים ותיקים התארחו בבתי אבות במהלך חגי תשרי ובחג הפסח. מטרת היוזמה היא להפיג מעט את הבדידות של האזרחים הוותיקים ולהקנות להם תחושת שייכות. נושא הבדידות בקרב אוכלוסייה זו, מקבל חשיבות יתרה עת שהמדינה מציינת שנה לאירועי השבעה באוקטובר ואזרחים וותיקים רבים עדיין נמצאים הרחק מביתם.

השנה בעקבות המלחמה, המשרד מבקש להנגיש את המיזם לאזרחים ותיקים בודדים ועריריים שנסיבות חייהם השתנו, או שיש חשש כי תקופת החגים תהיה מורכבת עבורם לאור האירועים בשנה החולפת.

אזרחים ותיקים שמעוניינים להתארח באחד מבתי האבות במהלך החגים, יכולים לפנות ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם או באמצעות מוקד 118 שיעביר את הפנייה למחלקה הרלוונטית להמשך טיפול וגם יוודא שהפנייה טופלה.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "הפרויקט המסורתי של אירוח אזרחים ותיקים בחגים בבתי אבות מקבל השנה משנה חשיבות, עת אנו מציינים את חגי תשרי ובמקביל אנו מציינים שנה לאסון הגדול שאירע לעם ישראל בחג שמחת תורה אשתקד. תקופת החגים השנה עלולה להיות עבור האזרחים הוותיקים מאתגרת במיוחד עקב המלחמה והמאורעות הקשים. ישנם אזרחים ותיקים רבים שפונו מבתיהם, שאיבדו את יקיריהם או שיקיריהם נחטפו. אנו במשרד הרווחה עושים כל מה שניתן על מנת לדאוג לכך שלכל אזרח ותיק תהיה ארוחת חג מכובדת וחגיגית ושאף אחד לא ייוותר לבדו".

ינון אהרוני, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי: "משרד הרווחה מוביל את השירותים הממשלתיים לאזרחים הוותיקים ועושה שימוש בכל המשאבים שברשותו על מנת לדאוג לכך שהם יוכלו לצלוח את התקופה בביטחון ולהינות מהחגים למרות מצב החירום. פתיחת בתי האבות של משרד הרווחה בפני אזרחים ותיקים היא רק צעד אחד שבו נקט המשרד לצד צעדים רבים נוספים לרווחתם של דור ההורים. אני קורא לכל מי שמעוניין להתארח בחגים באחד מבתי האבות שלנו לפנות למוקד 118 או ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריו. אם ידוע לכם על מישהו שעלול להישאר לבדו בחג, אנא פנו אלינו כדי שנדאג ליצור עמו קשר".

סמנכ"ל וראש מנהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה, יריב מן: "בשנה האחרונה האזרחים הוותיקים שברו סטיגמות רבות והוכיחו כי הרוח שלהם חזקה מכל דבר. חלקם פונו, חלקם נשבו וחזרו ולצערנו הרב חלקם גם נרצחו. ממשמע דבריהם וסיפוריהם, אנו שומעים על עוצמה גדולה וחוסן אישי מעורר השתאות. על אף העוצמה שהם מפגינים, יש אזרחים ותיקים רבים ששרויים בבדידות שמתגברת בתקופת החגים. אירוח אזרחים ותיקים בבתי האבות בחגים הפכה אצלנו למסורת והיא חלק חשוב במהלך השייכות שמוביל המינהל במשך כל ימות השנה בתכניות קהילתיות ומועדונים חברתיים".

אזרחים ותיקים המעוניינים באירוח, יוכלו לפנות עד לתאריך ה- 26.9.24 למחלקות לשירותים חברתיים ברשות המקומית במקום מגוריהם אליה הם משויכים, או ליצור קשר דרך מוקד 118 של משרד הרווחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank
blank

אולי יעניין אותך