בקרוב

בשורה לתושבי אשדוד: פרויקט הרחבת כביש 4 והקמת מחלף בצומת גן יבנה יוצא לדרך

פרוייקט הרחבת כביש 4 יחל בקרוב ועלותו המשעורת עומדת על 600 מיליון ש"ח. הפרוייקט צפוי להמשך כ-3 שנים מה שיגרום לחסימת הכניסה בזמן העבודות מכביש 4 לפארק עד הלום
כביש 4

בפרויקט החברה עתידה להרחיב את הכביש לאורך של כ- 7 ק"מ על כביש 4 בין מחלף אשדוד למחלף עד הלום משני נתיבים לשלושה נתיבים לכלי רכב פרטיים בתוספת נתיב תחבורה ציבורית וכן סלילת שביל אופניים. בפרויקט החברה תבטל את הצומת המרומזר של הכניסה לגן יבנה ותקים במקומו מחלף. כמו כן, יסלל שביל אופניים לאורך כביש הגישה לגן יבנה עד חניון תחנת הרכבת אשדוד. בנוסף, תבוצע הרחבת גשר קיים לאורך ציר זה על מנת שיהיה ניתן להרחיב את הכביש. בפרויקט החברה תקים גם קירות תמך, מעקות בטיחות וכן תוקם תאורה חדשנית, יבוצעו עבודות ניקוז ועוד.

חברת נתיבי ישראל מקדמת פרויקט משמעותי ונרחב להרחבת כביש 4 ממחלף אשדוד עד מחלף עד הלום ולצורך כך, ייסגר פארק עד הלום למשך שלוש שנים. הסיבה לסגירת הפארק הינה בטיחותית בשל כלים כבדים שיהיו בשטח ועבודות קידוח. מטרת הפרויקט היא בראש ובראשונה להפחית עומסי התנועה עבור משתמשי הדרך.

המהנדסת מוריה ריף, מנהלת מחלקת פרויקטים דרום בחברת נתיבי ישראל:  "כביש מס' 4 הוא כביש אורך ארצי ראשי, הרביעי באורכו בישראל (כ-201 קילומטר) והוא מהעמוסים שבכבישי הארץ. חברת נתיבי ישראל קידמה תכנון מפורט לפרויקט כביש 4 בין מחלף אשדוד לצומת עד הלום, קטע שאורכו כ-7 קילומטר, הכולל תוספת של שני נתיבים לכל מסלול כאשר אחד מהם יהיה נתיב תחבורה ציבורית, כך שלבסוף יהיו ארבעה נתיבים בכל מסלול צפונה ודרומה. הנת"צ יבוצע גם על מחלף עד הלום כולל חיבור לרחוב מנחם בגין באשדוד.. זהו פרויקט תשתית לאומי בעל חשיבות עצומה להפחתת עומסי תנועה הקיימים על כביש 4 באזור זה, שמקדם תחבורה בת קיימא שבבסיסה עומד הרצון לצמצם את השימוש ברכב פרטי ולקדם מערך של פתרונות שונים הכוללים שילוב של תחבורה ציבורית, תחבורה לא ממונעת והליכה רגלית. סגירת הפארק היא לטובת קידום הפרויקט ובסיומו יחזור הפארק לרווחת התושבים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך