פוטבול אשדודי

תתרגלו. החל מחודש אוקטובר יפתח מועדון מכבי אשדוד קבוצות פוטבול פלאג מגילאי 6 עד 18 (השונה מפוטבול תאקל האמריקאי קלאסי). את המועדון ינהל דור תובל שחקן נבחרת ישראל. דור: "המטרה הייתה לקחת עיר שהיא בעצם מאוד גדולה ויש לה פוטנציאל אדיר מבחינת כמות ילדים". אגב באולימפיאדת לוס אנג'לס 2028 זה יהיה ענף אולימפי. לכו תדעו אולי יהיו לנו שם נציגים.
דור תובל עם הכדור במהלך משחק פוטבול פלאג.

פוטבול באשדוד? כן יש דבר כזה. מהחודש הבא תוכלו לראות פה, בעיר, שחקנים שתופסים את כדור הפוטבול וחולמים על טאצ'דאון. אולי זה היה אחד מכם אפילו.

דור תובל, 22, שחקן נבחרת ישראל בתאקל פוטבול, שהיה ספורטאי פעיל בצבא וכיום הוא מנהל  מקצועי של מחלקת הנוער של מזכרת בתיה, פותח בימים אלה תחת עמותת 'ספורטאי מכבי אשדוד'  את מועדון הפוטבול פלאג (מיד נסביר מה ההבדל מהרגיל – מ.ס)  – מכבי אשדוד דוליפינס לנוער ונערות בגילאי 6 עד 18. זה יקרה כאמור בחודש הבא. כעת הוא בשלב ההקמה.

ענף הפוטבול בישראל נחלק לשניים. פלאג פוטבול ותאקל פוטבול. תאקל זה מה שאתם מכירים עם המכות והקסדה. הפוטבול האמריקאי הקלאסי. הפלאג פוטבול הוא משהו אחר.

ענף הפלאג פוטבול צובר תאוצה שהולכת ומתגברת ברחבי העולם כולו ובישראל בפרט , בימים אלו מתקיימת בפינלנד אליפות העולם לנבחרות בפלאג  פוטבול גברים ונשים . פלאג פוטבול מתאים לכולם  בהתחשב שהספורט הוא ללא מגע פיזי , ילדים החל מכיתה א יכולים להשתתף בפעילות פלאג פוטבול.

blank

משחק הפלאג פוטבול הוא משחק המשלב חוכמה , יכולות אתלטיות , שיתוף פעולה ועבודת צוות משותפת להצלחת כל הקבוצה  כל שחקן חוגר חגורת דגלים , אחד בכל צד , ובכדי לעצור את התקדמות השחקן היריב יש למשוך לו את הדגל . גודלו של מגרש פלאג פוטבול הוא כחצי מגרש כדורגל . על כל קבוצה לשתף 5 שחקנים בכל זמן נתון על המגרש .  במשחק עצמו על כל קבוצה בהתקפה צריכה להעביר את הכדור מהצד שלה (END ZONE) עד לצד (ה-END ZONE) של הקבוצה היריבה. זה נקרא טאצ'דאון ששווה 6 נקודות. ענף הפלאג נכנס לאולימפיאדת לוס אנג'לס 2028 וישמש כענף ״אורח״ באולימפיאדה הקרובה בעוד כ 4 שנים

דור: " המטרה בהקמת קבוצה באשדוד הייתה לקחת עיר שהיא בעצם מאוד גדולה ויש לה פוטנציאל אדיר מבחינת כמות ילדים. המנטאליות של הישראלים מאוד מתאימה לפוטבול. רצינו לפתוח ענף חדש לילדים שהוא לא כדורגל וכדורסל"

פוטבול מתאים לישראלים?

"מאוד. בעצם אנחנו אנשים חמים עם הרבה רגש ותשוקה. משחק מותח עם זמן קצוב, וזה מאוד מתאים לנו. זה משחק מאוד חכם. כל מהלך בהתקפה הוא משורטט ומחושב".

מה צריך לשעות אם אני רוצה להצטרף?

"בעקרון אני רוצה להגיע לכמה שיותר הורים וילדים בעיר. חשוב שידעו שאין מגע בכלל והילדים לא יפגעו.  אשמח  שיפנו אליי בוואטצאפ במייל"

למעוניינים:

דור תובל

053-272-2079

מייל

dortoval16@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך