מטורף

הסוכן הסמוי "ג'ק ספארו" שהופעל במכס אשדוד במשך 4.5 שנים מדבר לראשונה (צפו)

אחרי 4.5 שנים של חקירה סמויה, פשטה המשטרה אמש (יום שלשי) על מספר מוקדים ברחבי הארץ בהם גם נמל אשדוד ועצרה עשרות, ביניהם בעלי תפקידים בתחום עמילות המכס. כמה מהם חשודים בשוחד. בין העצורים, יבואנים מהארץ ושטחי יו"ש, עמילי מכס ובודק מכס בשטח אתר המשקף בנמל אשדוד

הפעלת הסוכן הארוכה ביותר בתולדות המשטרה בשיתוף רשות המיסים הובילה אמש (שלשי) בשעת בוקר מוקדמת למעצר של עשרות עובדים שפעלו בשטח נמל אשדוד, בעיקר באזור שטח 'אתר המשקף',  בהם בכירים בעולם הייבוא. לאורך השנים בדק הסוכן "ג'ק ספארו" עשרות מכולות שהגיעו לארץ וקיבל כספי שוחד מהחשודים בתמורה ל"העלמת עין" מסחורות שהוסלקו. בין המוצרים: ביגוד והנעלה של מותגי יוקרה, מוצרי טבק וחלקי חילוף לרכבי יוקרה ויאגרה ועוד.

לצפייה בראיון הקצר של ג'ק ספארו במשטרה 

https://youtu.be/IJf3NoE_1KY

במשטרה אמרו אמש לאחר פרסום הפרשה הגדולה, כי המעצרים הם תולדה של חקירה מורכבת וארוכת שנים, המנוהלת על ידי ימ"ר לכיש, חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ובית המכס באשדוד, בליווי פרקליטות מחוז דרום והיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים. החקירה היא פרי יוזמה משותפת של המשטרה ורשות המיסים, אשר פעלו במשותף להחדרת סוכן סמוי לנמל אשדוד, במסווה של עובד מכס.

במטרה ללמוד את תחום ההברחות, לחשוף את העבירות ואלו המבצעים אותן, וכן לתקוף את אותם עבריינים, בהחלטה משותפת של המשטרה ורשות המיסים, איתרה וגייסה ימ"ר לכיש שוטר חדש שענה לכל הקריטריונים, הוא הוסמך והוכשר כבודק מכס של רשות המיסים והוחדר בשנת 2020 לעבוד כבודק מכס בטחוני במשרה מלאה, בנמלי ובמסופי המטען באשדוד.

אמש קיבל ספארו אות הצטיינות מבחירי משטרת ישראל על עבודתו החשובה לאורך השנים תוך חיסיון מוחלט לעבודתו הסמויה.

blank

במשטרה פרסמו אמש (שלישי) לקראת ערב ראיון קצר עם הסוכן הסמוי ג'ק ספארו על התקופה בה פעל ושם סיפר "הייתי פותח מכולות רואה אקדחי איירסופט שזה אקדח שהורג אותנו בסוף ובמקרה הזה תפסנו. הייתי אדם כפול, בסוף אני שוטר ואני צריך להתחבר לכולם ולתת להם הרגשה שאני חלק מהם. קיבלתי שוחד בשווי מאות אלפי שקלים רק בשביל שאני ישתוק וייתן לאותם אנשים להכניס דברים לשטח ישראל והעלמות מס בשווי מיליונים".

צילום: דוברות משטרת ישראל 

 

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך