הותקנה מערכת סולארית ראשונה בבניין משותף באשדוד

בשבוע שעבר הושלמה התקנתה של מערכת סולארית ראשונה בבניין משותף באשדוד. הפרויקט הוקם בבניין ברחוב הנביא שמואל באשדוד, במסגרת ״שמש לכולם״, מיזם משותף למשרד האנרגיה והתשתיות, קק"ל ועמותת הפורום הישראלי לאנרגיה
מערכת סולארית
צילום: יובל פן

מעתה, בעלי הדירות בבניין ייהנו מרווחי ייצור האנרגיה הנקייה, וגם הרוויחו חידוש של איטום הגג כחלק מהפרויקט, וזאת ללא הוצאה של שקל אחד מכיסם. חברת "אורמש" היא החברה שהקימה את המערכת הסולארית בבניין.

אשדוד הצטרפה לאחרונה לעשרות רשויות המקדמות את המעבר לאנרגיה סולארית בבתי התושבים במסגרת תכנית המאיץ שמש לכולם, המשותפת לקרן הקיימת לישראל, משרד האנרגיה והתשתיות, והפורום הישראלי לאנרגיה. בנוסף לבניין פורץ דרך זה, עיריית אשדוד, המנהלת להתחדשות עירונית אשדוד, ו"שמש לכולם", השיקו קורס הכשרה ראשון מסוגו בעיר, למתן כלים לתושבי העיר להוביל פרויקטים סולאריים נוספים בבנייני מגורים. בקורס השתתפו למעלה מ-15 תושבים מאשדוד, אשר הבינו את הרווח הטמון בהתקנת מערכת סולארית על הגג – בין כהכנסה לוועד הבית לתחזוקה שוטפת של הבניין, או כרווח ישיר לבתים צמודי קרקע ומקדמים בימים אלו קבוצות רכישה להתקנת גגות.

אשדוד היא עיר יוצאת דופן מבחינת עושר הפעילות הקהילתית בנושאי סביבה וקיימות. לכן זה לא מפתיע שקורס הכשרת תושבים לייזום הקמת מערכות סולאריות על גגות בנייני מגורים, משך קהל של תושבים מעורבים ואיכפתיים. התושבים קיבלו כלים שאיפשרו להם להכיר את כל האספקטים שקשורים להקמת המערכת, מרכיבי המערכת הסולארית, דרך הנושאים הרגולטוריים, וכן מודלים למימון המערכת.

הקמת מערכת סולארית בבניין מגורים כרוך בהגעה להסכמה בין דיירי הבניין, שכן נדרשת הסכמה של 2/3 מדיירי הבניין. לעיתים קרובות ההגעה להסכמות מהווה את האתגר הגדול ביותר בפרויקט. משתתפי הקורס למדו מהם הדרכים לגייס את הדיירים לטובת הפרויקט הסולארי, להבין את המקור להתנגדויות ולדעת איך לתת להם מענה, וגם להקשיב ולגשר כשצריך, לנסות להבין מהם הצרכים האמיתיים של הדיירים המתנגדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך