רעיונות לפעילות גיבוש לילדים

פעילויות גיבוש לילדים יכולות להיות דרך נפלאה לחבר בין הילדים בכיתה או בקבוצה. הן דרך מעולה לעודד יצירתיות, לפתח את המיומנויות החברתיות החיוניות וליצירת קשרים חזקים בין אותו בני גיל. ישנם שלל רעיונות לפעילויות גיבוש לילדים כשאלו יכולים להתאים לשימוש בבתי ספר, למסיבות יום הולדת ואפילו מפגש משפחתי או בין חברים
קרדיט FREEPIK

 

7 רעיונות לפעילות גיבוש לילדים

רעיונות לפעילות גיבוש לילדים יכולים לעזור ליצור לא רק אווירה טובה יותר בין הילדים אלא גם ללמד אותם שאפשר להשיג זאת תוך כדי הנאה. הרעיונות השונים יכולים להתאים לקבוצות מסוגים שונים כולל בחוגים, בתנועת הנוער ובבית הספר.

  1. מרוץ שליחים – דרך מצוינת לעודד עבודת צוות. אפשר ליצור תחנות שונות עם אתגרים שידרשו שיתוף פעולה בין הילדים, לשלב פעולות מאתגרות כמו איזון, מרוץ בין מכשולים ונוספים כשכל אחד מחברי הקבוצה צריך להשלים משימה לפני שהבא בתור יכול להתחיל.
  2. פרויקטים באומנות – יצירת אומנות משותפת של כל הילדים כולל ציור קיר או קולאז׳ גדול יכולה להיות פעילות גיבוש נהדרת בה כל ילד מביא את עצמו לידי ביטוי. חלק מהילדים יצירתיים יותר ואחרים פחות אך יחד כולם יוצרים עבודה משותפת שהם יכולים להתגאות בה.
  3. חפש את המטמון – פעילויות גיבוש לילדים יכולות לדרוש התארגנות מורכבת אך לא הפעם. משחק של חפש את המטמון יכול לדרוש מעט השקעה אך להביא לתוצאות מעולות. המשחק מעודד את הילדים להציע פתרונות, לעבוד בצוות וליהנות לכל אורך הדרך. אפשר למקד את הפעילות סביב נושא מסוים אם ישנו ערך להתעסק בו באופן ספציפי.
  4. בנייה בשטח – ילדים יכולים להציע שלל רעיונות מיוחדים ולכן אפשר להציע להם לבנות בלגו, קוביות עץ ומשלל חומרים ממוחזרים. כל שיש לעשות הוא לתת להם את הבסיס ואת המשימה והם יוכלו לשתף פעולה כדי ליצור את המבנה שהכי ירגש אותם כקבוצה. אפשר לבצע את הפעילות כשכל הילדים בונים יחדיו או לחלק את הילדים לקבוצות.
  5. העלאת מחזה – דרך שיכולה להיות יעילה היא להציע לילדים להציג דבר מה כשהם יכולים להשתמש בכל אמצעי שיחליטו כולל הצגה, ריקוד ושירה. כשהילדים צריכים לחשוב על הרעיון, במסגרת חוגים לילדים בהרצליה או במסגרת כיתתית, הם יכולים להביע עניין רב ועל הדרך מושג הגיבוש. בהתאם למסגרת ניתן לקבוע אם המחזה יועלה בפני הילדים או אולי בפני ההורים.
  6. פעילות מאתגרת – ילדים אוהבים אתגרים. הם אוהבים להתחרות, להראות את היכולות שלהם וישנן כל כך הרבה פעילויות מאתגרות שיכולות להוביל לגיבוש והנאה. דוגמה לכך היא תחרות בישול בה הילדים עובדים בצוותים במטרה להכין מנה פשוטה. הם חייבים לשתף פעולה, להאציל סמכויות ובסוף ליהנות מהבישול.
  7. יציאה לחדר בריחה – לא תמיד צריך לשבור את הראש ולחשוב מה אפשר לעשות ואיך לארגן פעילויות גיבוש לילדים. לפעמים הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לצאת החוצה לפעילות שכבר מוכנה כדוגמת חדר בריחה שיכול להיות מעולה. אפשר למצוא שלל חדרי בריחה ולהתאים את המקום לגיל הילדים ורמת ההתלהבות שלהם מהנושא העיקרי.

גיבוש במסגרת חוגים

חוגים לילדים ברמת השרון ובסביבה הם דרך מעולה לגרום לילדים להיכנס לתוך אינטראקציה חברתית. ישנם מקומות אשר מאפשרים ליצור פעילויות גיבוש ספציפיות עם התמחות בהדרכת ילדים. האפשרויות רבות ויש לזכור כי חלק מהילדים לא מחפשים גיבוש עם חבריהם לכיתה אלא ישמחו למסגרת חברתית תומכת נוספת ומהנה. FIT סטודיו מציעים פעילויות ספורט לילדים במסגרת תומכת, מבינה והכי חשוב, מהנה.

לפרטים נוספים: הקליקו כאן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך