פתרונות עיצוב לחללים קטנים: הדרך המושלמת לעיצוב בית קטן

עיצוב חללים הוא תהליך לא פשוט בלשון המעטה, אשר דורש מחשבה והשקעה רבים, החל מהצבע של הפריטים שנכנסים לחלל והתאמת המרקם של החומרים שנמצאים בו ועד לדקורציה ברמה הקטנה ביותר. תהליך עיצוב שכזה, הופך אף למורכב ומאתגר יותר כאשר חלל העבודה אותו אנו נדרשים לעצב קטן, שכן אנחנו מוגבלים בכמות הפריטים והדינמיות שניתן להביא לידי ביטוי

אך האם כך באמת הדבר? האם באמת קשה יותר לעצב חלל קטן? ובכן אמנם מדובר במשימה מאתגרת יותר, אך ישנם לא מעט פתרונות עיצוב לחללים קטנים שהופכים את התהליך לנוח ויעיל יותר. על אילו פתרונות בדיוק מדובר וכיצד ניתן לעצב חלל קטן בצורה מושלמת? על זאת ועוד נדבר היום. אז תתרווחו בכורסא שלכם, ובואו נתחיל!

איך לעצב חללים קטנים: מספר עקרונות מנחים לעיצוב החלל

עיצוב חלל קטן דורש מאיתנו מחשבה מרובה יותר, שכן כל פריט ופריט שנכנס לחלל מורגש, ותופס מקום בעין באופן מיידי. אי לכך, ישנם מספר עקרונות לעיצוב חללים קטנים, אשר מסייעים לנו להפוך את החלל למקום נעים ואסתטי, על אף ה"מגבלה" שקיימת. נשים לב כי מרבית העקרונות עליהם נדבר, מיועדים ליצירת תחושת עומק במרחב, על מנת לטשטש כמה שניתן את גודל החלל הקטן.

עקרון מספר 1: צבעים

שימוש במגוון צבעים יכול בהחלט לסייע ביצירת תחושת עומק בחלל קטן. לרוב, נעדיף לעשות שימוש בגוונים בהירים של צבעים שונים כגון לבן, אפור בהיר, שמנת ובמקרים מסוימים אף צבעים בהירים מגוונים יותר.

עקרון מספר 2: תאורה

שימוש בתאורה נכונה ובמשחק עם אור וצל, יכול לסייע לנו גם הוא ביצירת תחושות שונות. חללים מוארים, יוצרים לרוב תחושה של מרחב גדול, ולכן זה העיקרון שעומד בפנינו כבר מהרגע הראשון. כמו כן, העדיפות ניתנת לאור יום טבעי, אך גם תאורה עוצמתית יכולה לעשות את העבודה במידה שאין אור יום מספק.

עקרון מספר 3: ריהוט

הריהוט הוא אולי אחד העקרונות החשובים ביותר בעיצוב חלל קטן, שכן הוא האלמנט שיוצר את התחושות החזקות ביותר, לטובה ולרעה. אי לכך, נרצה לעשות שימוש בריהוט שמתאים לחלל קטן, ומייצג מינימליסטיות מצד אחד, אך בשעת הצורך יכול גם לספק את צרכינו הגדולים יותר. אצלנו ב-ZAGA לצורך העניין, תוכלו למצוא שולחנות ופינות אוכל  נפתחות, קונסולות שנפתחות במידת הצורך, כסאות נערמים ועוד מגוון ריהוט לבית קטן שעונה על הצורך בצורה מושלמת.

עקרון מספר 4: תנועה במרחב

מאחר שמדובר בחללים קטנים, נרצה על פי רוב למנוע מהחלל להיות עמוס, אלא להראות נקי ככל הניתן. לשם כך, נעדיף במקרים רבים לעצב את החלל לגובה, על מנת ליצור תחושת עומק ולמנוע מהאלמנטים השונים במרחב להיתפס בעינינו כעמוסים.

אילו פתרונות ריהוט ועיצוב קיימים לבית קטן?

כלל העקרונות עליהם דיברנו כעת, וכן עקרונות נוספים אותם לא ציינו, באים לידי ביטוי במגוון פתרונות לבית קטן, אשר מאפשרים לנו לעבור את תהליך העיצוב בצורה נוחה יותר, בלי לחשוב יתר על המידה. אם כן, בין פתרונות העיצוב השונים אותם תוכלו למצוא אצלנו ב-ZAGA, ישנם הפתרונות הבאים:

  • פינות אוכל עגולותפינות אוכל עגולות נתפסות בריהוט מצומצם יותר ביחס לפינות אוכל מרובעות, ובהתאם גם תופסות פחות מקום בחלל.
  • ספסלים – בחללים קטנים, צורך במקומות ישיבה רבים עלול להיות בעייתי, שכן כל כיסא תופס מקום רב במרחב. ספסלים, מהווים פתרון מושלם עבור ריהוט לבית קטן, שכן הם מספקים מספר מקומות ישיבה עבור שטח קטן בחלל.
  • ריהוט דינמי ומתקפל – ריהוט דינמי ומתקפל כפי שציינו קודם לכן, כגון קונסולות, כסאות נערמים וכו', הוא בהחלט אחד הפתרונות המוצלחים והיעילים ביותר בעיצוב חללים קטנים, ועל כך אין צורך להרחיב.
  • דקורציה אסתטית – אלמנטים דקורטיביים שונים עלולים להחשב פעמים רבות כאלמנטים מיותרים בחללים קטנים. עם זאת, ישנם מגוון אלמנטים דקורטיביים המספקים מענה איכותי לצורך בקישוט חלל קטן, ואף מסייעים בתחושת העומק של החלל.

חלל קטן עם השפעה גדולה: כך תמקסמו את חלל הבית שלכם

לאחר שראינו ודיברנו על מגוון עקרונות ופתרונות עיצוב לבית קטן, כעת, רגע לפני סיום, לא נרשה לעצמנו לשלוח אתכם בלי צידה לדרך, ולשם כך הכנו עבורכם רשימה של מספר טיפים שתוכלו להיעזר בהם, על מנת למקסם ולנצל בצורה מיטבית את החלל בבית קטן, או באופן כללי חללים קטנים. אז בלי להוסיף יותר מדי, בואו נעבור על הטיפים שלנו למקסום החלל בבית קטן:

  • פתרונות אחסון – אחד הטיפים שמסייעים הכי הרבה לשמירה על מרחב אסתטי ונקי הוא פתרונות אחסון. ריהוט לבית קטן כולל בתוכו פעמים רבות אמצעי אחסון שונים, אשר מסייעים בניצול יעיל יותר של המרחב, ובמקסום השימוש בשטח החלל. כמו כן, ישנם מגוון פתרונות אחסון נוספים אשר מייעלים גם הם בפני עצמם את שטח האחסון.
  • מינימליזם – בחלל קטן, מומלץ להימנע משימוש ביותר מדי אלמנטים, וכן לדאוג שהחלל לא יהיה עמוס סתם. עם זאת, במידה שנדרש שימוש במספר לא קטן של רהיטים, חשוב לבחור אותם בצורה חכמה כזו, שעדיין יעניקו את תחושת המינימליזם הרצוייה.
  • התייעצות מקצועית – עיצוב ושימוש בפתרונות לבית קטן יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, לאחר או בעזרת סיוע מקצועי של אנשים שמתמחים בעיצוב חללים. כך, ניתן להיות בטוחים שהחלל שלכם מנוצל בצורה הטובה ביותר, וממומש באופן אידיאלי.
  • פרקטיקה – כפי שציינו מספר פעמים במאמר זה, שמירה על פרקטיקה של הריהוט יכולה לעזור לכם המון בעיצוב החלל. רהיטים פרקטיים הופכים את החלל לנקי יותר, אך באותה נשימה מאפשרים שימוש רגיל בתכלית הריהוט.

ZAGA: דואגים לכם לעיצוב חלל הבית שלא מהעולם הזה!

אם כן, ראינו היום שעל אף שדובר במשימה לא קלה, ישנו מגוון דיי רחב של פתרונות לבית קטן, לעיצוב ולריהוט. כל שעליכם לעשות, הוא לוודא שהצורך שלכם בחלל מקבל מענה מיטבי אך בו בזמן אינו מעמיס יתר על המידה את החלל, והופך אותו ממרחב עם פוטנציאל גדול, לכדי מרחב מעיק ועמוס.

ואיך מביאים את כל זה לידי ביטוי בצורה המושלמת? ובכן אצלנו ב-ZAGA תוכלו למצוא מגוון רחב של רהיטים ואלמנטים עיצוביים לכלל החללים, ובפרט לפינות אוכל. בין הרהיטים השונים שלנו, תוכלו כמובן למצוא לא מעט רהיטים פרקטיים המתאימים בצורה מושלמת לחללים קטנים, ובכך יהפכו לכם את הבית למקום הנעים ביותר שיש. רוצים לשמוע עוד? כל שעליכם לעשות הוא לבקר אצלנו, או פשוט ליצור איתנו קשר. נתראה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך