מגיעים לבתי הכנסת באשדוד עם נשקים

בעקבות המצב הביטחוני המורכב, יו"ר המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה דהן, פרסם הנחיות לציבור המתפללים בבתי כנסת בימים אלו

עקב אירועי הטרור המשתוללים בתקופה האחרונה, במועצה הדתית באשדוד החליטו לפעול בצורה מהירה לטובת ביטחונם של ציבור המתפללים. הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, נפגש עם אנשי מחלקת הביטחון העירוני, בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני והחשש של מחבלים מפגעים המסתובבים באופן חופשי, ובפרט לאחר שארע ניסיון לא פעם לפגוע דווקא בבתי כנסת, כשרק לאחרונה בכניסה לבית הכנסת בבית שמש האירוע הסתיים בנס, לאחר ששני המחבלים חוסלו ע"י משטרת ישראל.

במודעות שחולקו באלפי עותקים בכל בתי הכנסת ונתלו בלוחות המודעות בכניסה, תחת הכותרת: "הנחיות בטחון לציבור מתפללי בית הכנסת", בכרוז נאמר: "עקב המצב הביטחוני וההתרעות הרבות לביצוע פיגועים, ריכוז המתפללים בבתי הכנסת מהווה יעד פוטנציאלי לפיגוע על ידי ארגוני הטרור, לטובת פיגוע ראווה. הנחיות אלו הם על פי פסיקתם של הרבנים הראשיים לישראל. לדאוג ששני מתפללים שברשותם נשק אישי יתבקשו להגיע כשהם חמושים, וימצאו כל זמן התפילה בסמוך לפתח בית הכנסת לצורך הרתעה ואבטחה באופן שכלי הנשק יהיו מוסתרים מתחת  לבגדים. כמו כן שימצא מכשיר סלולרי קודם השבת בבית הכנסת לשעת הצורך, חלילה".

בהמשך דף ההנחיות מובא פירוט של בדיקות שטח וסיור שיש לנקוט במשנה זהירות כפול, ולפקוח עין על כל חשוד שנראה באזור, לערוך סריקות היקפיות סביב לבית הכנסת, למנוע חניית מכוניות בצמוד לבית הכנסת, לפקוח עין על 'אורח בלתי רצוי' (חשוד) מבין מתפללי בית הכנסת. ובאם כן, יש להודיע מיד למשטרה ולכוחות הביטחון.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית אומר: "כולי תקווה שנחזור לשקט ולשלווה במהרה, והשלום והביטחון יחזור ויקויים בנו הכתוב: "ונתתי שלום בארץ ואין מחריד".

בתוך כך, נמסר כי ציבור רחב גם מבין אלו המתפללים קבוע בבית הכנסת, החלו לאחרונה לשאת נשק במשך כל שעות היום, ואחרים, בעקבות 'צו השעה' והקלות למבקשי רישיון לנשק, הגישו טפסים לבקשת רישיון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך