הפרויקט האוסטרלי יחזור

"הפרויקט האוסטרלי" שהפך לאחד ממיזמי הדגל של הקיץ האחרון הגיע לסיומו הרשמי בטקס שהתקיים באולם מועצת העיר. בטקס נטלו חלק כל השותפים למיזם המוצלח – המארגנים, המדריכים, המלווים, הורים ותלמידים וקהל מתנדבים. היו הרבה חיוכים וכבר נשמעו געגועים לקיץ שחלף. בשנה הבאה ניפגש שוב בים!

אין מראה מלבב יותר מחיוך של ילדים. במיוחד אם מדובר בהרבה ילדים מחייכים ומאחוריהם מתייצבים הורים מאושרים. כך בודאי מעריכים המדריכים והצוות המלווה שדאגו להעלות את החיוכים הללו על פני הילדים והוריהם. "לא. זה לא עוד מיזם מוצלח אלא מיזם ששילב בין חינוך לחוויה, בין חוג מהנה להכשרה מקצועית, בין שחיה בים להכרות עם כוחו של הטבע" אומרים בעירייה על מיזם "הפרויקט האוסטרלי" המוצלח וכך מעידים התלמידים וההורים המאושרים.

על המיזם האוסטרלי אין להכביר במילים. המיזם אשר הגיע לראשונה לארץ מצא את אשדוד מזומנת ונכונה להצטרף אל אלפי המצילים הצעירים שכבר עושים זאת לאורך חופי אוסטרליה וניו זילנד וחופים בדרום אפריקה ומדינות מחבר העמים הבריטי. אשדוד היתה הראשונה בארץ לחבק את המיזם הזה ובשנה הבאה היא בודאי תרחיב את היקפו.

השנה השתתפו במיזם כ-100 ילדים. ההכשרה התקיימה בעונת הקיץ, בחוף י"א, ובשבוע שעבר התקיים טקס סיום רשמי לפרויקט, באולם מועצת העיר. בטקס הסיום השתתפו צוות המדריכים והמתנדבים, נציגי העירייה מאגף החופים וקשרי חוץ, הורים וכמובן הילדים עצמם – בוגרי הפרויקט האוסטרלי. ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, מנכ"ל הרשות העירונית לספורט מר מיקי רוזנברג וסגנו מר בני חזקיה כיבדו את ההורים ואת התלמידים בנוכחותם ושבחו את כל העושים במלאכה.

תחילת הטקס בסרטון קצר שהציג את הפרויקט ואת הפעילות החשובה שנעשית ברחבי העולם בתחום הצלה ימית והפעילות שנעשתה באשדוד. מנהל אגף החופים ומלווה הפרויקט באשדוד, סיכם את הפעילות המבורכת בעיר ולאחריו נשמעו סיכומים ומילות ברכה ותודות מכל השותפים. בסיום, חלוקת תעודות למשתתפים לצוות ולמתנדבים.

ייחודיותו של הפרויקט היתה העבודה המשותפת של כלל השותפים ובעיקר צוות המדריכים וההורים שהתנדבו ופעלו מתוך רצון טוב וחיבור לים! ייחוד נוסף לפרויקט הוא החיבור בין ישראל לאוסטרליה, שתי מדינות הנמצאות במרחק עצום זו מזו אך גילו את הרצון לשיתופי פעולה בתחום הימי!!! המיזם זכה לאישורים הרשמיים בין המדינות וצוות הדרכה מאוסטרליה הגיע אלינו והרביץ את תורת ההצלה בתלמידים. ערך מוסף היה בכך ששגרירות אוסטרליה נתנה את ברכת הדרך למיזם ואף נוצר חיבור לקהילה היהודית באוסטרליה, התומכת ומשתתפת במימון ההוצאות לעמותה שהוקמה בישראל בעקבות היוזמה הזו.

"בכוונתנו למנף את הפרויקט ובאמצעותו להשפיע על הילדים וקהל המתרחצים בהגברת המודעות ושיתוף הפעולה בכל הקשור לבטיחות והצלה ימית" אומרים חברי העמותה ומדגישים דבר נוסף וחשוב "תפיסת ההצלה מקבלת כיוון חדש תחת המודל האוסטרלי, באמצעות צבעי הצלה (אדום וצהוב), גלשני הצלה, קו ביגוד מתאים ועוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך