שי לשבת

מה שקורה בימים האחרונים ברוב בתי החולים בארץ זה פשוט טירוף, סוג של הפקרות והזנחה פושעת של ציבור שלם שנופל בין הכיסאות

בגלל "הזקנה במסדרון", מתחדדת החשיבות בפתיחת בית חולים באשדוד
מה שקורה בימים האחרונים ברוב בתי החולים בארץ זה פשוט טירוף, סוג של הפקרות והזנחה פושעת של ציבור שלם שנופל בין הכיסאות, יותר נכון בין המיטות העמוסות במסדרונות בתי החולים. חודש פברואר נחשב באופן מסורתי כתקופת שיא העומס בבתי החולים, בשל תחלואת החורף, אולם השנה העומס מורגש ביתר שאת, ובימים האחרונים מדווחים בתי חולים רבים על עומס יוצא דופן ותפוסות גבוהות במיוחד בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות. בעקבות כך, נאלצים חולים רבים להמתין זמן רב לטיפות ואשפוז, חלקם ממתינים עשר שעות ויותר.

בחדר המיון של בית החולים שיבא בתל-השומר נרשם ביום שני האחרון עומס של 350% ביחס לתקני כח האדם, לתשתיות ומספר המיטות הקיים. בבית החולים הדסה עומדת כעת התפוסה בחדרי המיון על 200% ובמחלקות הפנימיות על 140%. בבית החולים רמב"ם בחיפה נרשמה תפוסה של 140% בחדר המיון ובעקבות כך 106 חולים העבירו את הלילה בחדר המיון של בית החולים, 80 מתוכם שהו במיון יותר מעשר שעות. בבית החולים זיו בצפת הגיעה התפוסה במחלקות הפנימיות ל-110%, נתון המשקף עומס גבוה במיוחד. בבית החולים פוריה הגיעו העומסים לכ-120% במחלקות הפנימיות. גם בבית החולים וולפסון בחולון דווח על עומס חריג של 130% במחלקות הפנימיות.

 

גם בבתי החולים הסמוכים אלינו, קפלן ברחובות וברזילאי באשקלון, התמונה לא שונה בהרבה והעומס במחלקות הפנימיות ובחדרי המיון בלתי נסבלים וחצו את קו ה-100% תפוסה במשך מרבית ימות השבוע האחרון. אחד החברים הקרובים אלי דיווח כי ביקור שגרתי בחדר המיון בקפלן, בשל עלייה ברמת הסוכר בגופו, נמשך קרוב לשש שעות, עם לא מעט עוגמת נפש ותחושה של דוחק ותסכול בלתי נגמר. הוא החליט לפרוש לביתו עוד לפני שקיבל טיפול רפואי מקיף, והעדיף להשלים את הטיפול בבית.

העומס בבתי החולים בתקופה זו של השנה נובע בעיקר ממחלות עונתיות בקרב האוכלוסייה המבוגרת ששכיחות יותר בחורף, דוגמת שפעת או דלקת ריאות. לטענת גורמים במערכת הבריאות, העומס מחריף משנה לשנה בשל התארכות תוחלת החיים לאורך השנים, בזמן שמספר התקנים של מיטות אשפוז במחלקות והתקני כוח האדם נותרו כשהיו.

מול התמונה הכואבת של "הזקנה במסדרון", אנו יכולים להיות גאים בכך שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ניהל מאבק בלתי מתפשר ובסופו של דבר הצליח להביא להקמת בית החולים הציבורי באשדוד. מי שעובר בימים אלה באזור הכניסה הדרומית לעיר, יכול לראות בעיניים את קצב הבנייה המואץ, וההערכה היא שתוך כשנתיים כולנו נהנה מקומפלקס חדיש ומפואר, שיעניק שירותים רפואיים מתקדמים לכלל תושבי העיר.

לא מדובר רק בנוחות של מערך רפואי מתקדם במרחק של חמש דקות נסיעה, אלא בעיקר בעובדה שנוכל ליהנות משירות רפואי מקצועי, עם זמני המתנה סבירים, ובלי כל הדוחק וההמולה שיש בבתי החולים המיושנים הסמוכים לעיר הנמל. עד אז נמשיך לסבול בשקט, מתוך תקווה שכולנו נהיה בריאים…

 

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך