החברים לשעבר השתחררו מהכלא והמשטרה נכנסה לכוננות

בתחילת השבוע הזה השתחררו מהכלא העבריינים אדם דפס ואלירן חובב לאחר שסיימו לרצות 4 ו-3.5 שנות מאסר בהתאמה. חובב ודפס להם תיקים פליליים רבים היו חברים טובים בעבר ואף ריצו ביחד מאסרים על תיקים משותפים, מהכלא הם השתחררו כאויבים כשדפס משויך ביחד עם חברו משה חכימי לכנופיה הגאורגית, בעוד על פי המודיעין המשטרתי, אלירן חובב עבר לקבוצת הפשיעה היריבה בה חברים דין בן פורת, רמז שלמשוילי ואחרים.

בין הכנופיות הללו עובר דם רע מאוד בחודשים האחרונים שכללו זריקת רימונים הדדית, ירי לעבר ביתם של עבריינים מהקבוצה היריבה ואף ירי באולם האירועים 'טרויה' שם חושדת המשטרה כי הכנופיה של דין בן פורת ניסתה לסגור חשבון עם כמה מחברי הכנופיה הגאורגית שנכחו במקום.

blank
אדם דפס

אדם דפס

דפס בן ה-34 מאשדוד ניצל פעמיים מניסיון חיסול ובאמתחתו הרשעות פליליות רבות, בשנת 2018 נעצר ביחד עם חברו לשעבר העבריין אלירן חובב בתיק דקירות ליד חנות תכשיטים באשדוד, על פי כתב האישום בין דפס והעבריין אמיר ויצמן המנוח החל דין ודברים שהסלים במהרה לקללות. כשניסו חבריו של ויצמן להרחיקו מהמקום והוא סובב את גבו קפץ עליו דפס וחתך אותו בעזרת סכין יפנית. במקום התפתחה מהומה אליה נכנס גם חובב שהכה ודקר את אחיו של ויצמן, השניים נשפטו בתיק זה לעונשים קלים של 20 חודשי מאסר בלבד.

לפני כ-4 שנים נכנס דפס לכלא לאחר שהואשם בתקיפה ודקירה של אדם עימו היה מסוכסך בקרית מלאכי. האירוע המדובר התרחש בחודש אוגוסט 2019, בשעות אחר הצהריים, אז נסעו יחד כל הכנופיה בשני כלי רכב מאשדוד לקריית מלאכי, כשחלק מהם נושאים עמם בכלי הרכב מספר סכינים ופטיש. באותה עת, הקורבן יצא מבית הוריו בקרית מלאכי ונכנס לרכב בו נהג חברו. דפס וחבורתו הגיעו למקום וחסמו ברכביהם את הרכב בו היה המתלונן, פתחו את דלתות כלי הרכב שלהם וכולם, מלבד חכימיאן וביטון שנהגו בכלי הרכב ונשארו בהם, יצאו מכלי הרכב והחלו לרוץ לעבר הרכב בו היה הקורבן.

בתגובה לכך הקורבן יצא מהרכב והחל להימלט בריצה דרך שביל והתוקפים רדפו אחריו, כאשר דפס, אמסלם וסער נושאים עמם סכינים ועזרן נושא עמו פטיש. בשלב מסוים הקורבן מעד ונפל והחבורה החלה לתקוף אותו כאשר דפס וסער חתכו אותו, פעם אחר פעם, באמצעות סכינים, אמסלם ניסה לחתוך אותו באמצעות סכין ברגלו, ועזרן הניף לעבר ראשו פטיש, אך לא פגע בו, במקביל איטח בעט ברגלו.

בפסק הדין פירט השופט אליהו ביתן לגבי חלקו של כל אחד מחברי הכנופיה: "דפס הגיע ראשון אל הקורבן ומיד החל לדקור אותו בעוד הקורבן שוכב על הכביש ומרים את ידיו ורגליו בניסיון למנוע פגיעה בו. דפס חתך את המתלונן בפלג גופו העליון, בחלק האחורי של ראשו, בכתפו וברגלו. הוא המשיך לדקור את המתלונן במקביל לתקיפת שותפיו את הקורבן והמשיך ובעט בחלק האחורי של פלג גופו העליון של הקורבן וכן חתך את רגלו של המתלונן. גם בזמן שהותו בכלא היה דפס קשור לאירועים פליליים כשעבריינים יריבים שרפו את רכבה של אשתו ברובע המרינה באשדוד כשעד היום לא נעצרו חשודים במעשה. בין כותלי הכלא הסתכסך דפס עם עבריין אותו הגדירה המשטרה "אלים ומסוכן ביותר". העבריין סולומון בריהון".

מכתב האישום עולה כי בצהרי ה-21 בנובמבר שהה דפס ביומן של אגף 5. לפי כתב האישום, הנאשם הגיע מאחוריו, חיבק אותו בחוזקה והניף ידו באוויר כשהוא אוחז בידו חפץ חד ומבצע תנועות חדות של חיתוך בצורת איקסים גדולים. נטען כי הוא דקר את דפס מספר פעמים בחלקי גופו השונים. בתגובה, כך נטען, דפס בעט בבריהון בכדי להדוף אותו, וזה בתגובה גידף: וצעק לעברו: "מגיע לך, תיקבר".

כתוצאה מהדקירה נגרמו ל-דפס מספר פצעי דקירה ודימום בראשו, באוזנו ובכף ידו, והוא נזקק לסגירה באמצעות סיכות ותפרים. לאחר טיפול שקיבל במרכז הרפואי קפלן ברחובות, הוא הוחזר לריצוי מאסרו בכלא.

blank
אלירן חובב

אלירן חובב

חובב אף הוא מוכר למשטרה ובאמתחתו עשרות תיקים פליליים על סחיטות, סמים והחזקת נשק. את התיק האחרון ממנו השתחרר לפני כמה ימים ריצה חובב על ירי שפגע בטעות בילד שנפצע קשה. על פי כתב האישום בחודש ינואר 2021 סמוך לחצות, נפגשו שני הקורבנות של האירוע: הבגיר בן ה-19 והנער בן ה-16 סמוך לביתו של הנער ברח' החרמון באשדוד.

בשל אי הבנה וטעות בזיהוי התפתח עימות בין הבגיר לבין אדם בשם ואקנין שאף כלל מרדף בכבישי העיר לאחר שהתבררה הטעות הם פנו כל אחד לדרכו.

בשלב הזה, כך על פי כתב האישום החלה התפנית באירוע. ואקנין הגיע לבית של גיסו, אלירן חובב וסיפר לו על האירוע, "בעקבות זאת, גמלה בליבם של הנאשם ושל חובב ההחלטה לפגוע במתלונן ובקטין", כך על פי כתב האישום.

הם קראו לאדם שלישי שיבוא עמם נכנסו לרכב הקיה, כאשר אלירן חובב הצטייד באקדח חצי אוטומטי מסוג גלוק קליבר 9 מ"מ, בכדורים ובכלב תקיפה מסוג רועה בלגי.

כשהגיעו לרחוב הר חרמון ונעצרו ליד הבגיר, מיד נפתחו כל דלתות רכב הקיה, והשלושה יצאו מהרכב כשחובב צועק לעבר המתלונן "מה אתה חושב שאתה עושה יא בן זונה" ודרך את האקדח הטעון שבידו. הבגיר נרתע לאחור ומיד, במטרה למנוע מחובב לעשות שימוש באקדח, תקף אותו באגרוף, כך שחובב חזר להתיישב בכיסא הנוסע, ומיד תפס את ידו של חובב שאחזה באקדח, על מנת למנוע ממנו לפגוע בו באמצעות האקדח. למרות זאת, חובב ירה באקדחו לכיוון הבגיר, אך לא פגע בו.

הבגיר המשיך במאבקו עם חובב במטרה למנוע ממנו להמשיך ולירות מאקדחו, הכה אותו באגרופים בפניו בידו האחת, ובידו השנייה המשיך להחזיק את ידו של חובב האוחזת באקדח. חובב ירה מספר יריות נוספות לעבר הבגיר, אך היריות לא פגעו בו. אלא שאחת מהיריות שירה חובב, כך על פי כתב האישום, פגעה בבטנו של הנער בן ה-16 שעמד בסמוך. על אירוע זה נשפט חובב ל-3.5 שנות מאסר, אותם כאמור סיים לרצות השבוע כשהוא משתחרר הישר לתוך מלחמת הכנופיות הרותחת שמבעירה את אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך