מזג האוויר השבוע ומה הצפי לחורף באשדוד?

חזית חורפית חדשה הגיעה אתמול לאזורנו והיא תימשך כל השבוע, עד יום שישי. כמות המשקעים שירדה בשעות הראשונות עמדה על 18 מ"מ גשם ובשיאה עד 24 מ"מ גשם. מהירות הרוח הגיעה ל-70 קמ"ש. התוצאה: קריסה של כמה עצים וענפים ברחבי העיר. במוקד העירוני נרשמו אתמול 764 פניות של תושבים, עד שעות הצהריים המוקדמות, שזכו לתגובה מידית של צוותי העירייה.
צילום: שמואל דוד

מדענים ומטאורולוגים מזהים מגמות אקלימיות חדשות בעולם ולדידם התחזיות החורפיות מלמדות על חורף סוער במיוחד. תחזיות אלה לא פוסחות על חבל הארץ שלנו והן מחייבות הגברת המודעות בקרב הציבור להערכות נכונה לקראת החורף. ראינו זאת במערכת החורפית הראשונה והמפתיעה בעוצמתה שהביאה על אשדוד כמות משקעים נדירה לתחילת העונה ואנו מזהים זאת גם במערכת הנוכחית.

אז הנה נכנסים אנו שוב למערכת חורפית שהחלה אתמול בבוקר ותימשך עד יום חמישי בלילה, בהפוגות קצרות, הכוללת מטח גשמים וסערת רוחות עד 80 קמ"ש. במוקד העירוני, המרכז את כל פעילות החורף הן בהכנות והן בחלוקת המשימות בזמן אמת, ערוכים כבר בצוותי עבודה לקראת הימים הקרובים. היום, בשעות האחרונות, בהן נרשמה כמות גשם של 18 מ"מ ורוחות במהירות 70 קמ"ש, פעלו צוותי העירייה כדי לפנות עצים וענפים שקרסו.

"למעט נתיב אחד בעיר שנחסם בגלל עץ שקרס, כל הדרכים באשדוד היו פתוחות ולא היו שיבושי תנועה" אומרים במוקד העירוני. גם אנשי הנטיעות שדאגו לטפל בעצים שקרסו מדווחים על מינימום נזקים וימשיכו להעמיד צוותי כוננות לטובת המוקד. בכל מקרה הצדדים נערכים להמשך הגשמים בצוותים מוגברים על מנת לאפשר טיפול מהיר לכל קריאה בכל נקודת זמן בעיר.

גם מצב הים מלמד על ים סוער עם גובה גלים של עד 3 מ' וברוחות גבוהות במיוחד. הערכות אלה מתייחסות כאמור לכל השבוע הקרוב ורק ביום שישי בבוקר נראה הפוגה. בשבת צפוי נעים ומעונן בלבד.

מר שלמה רוטנברג, ראש מינהל תפעול, מציין כי הערכות מקבילה צריכה להיעשות גם על ידי התושבים, הן בשל השמירה על בטיחות האנשים והן עבור השמירה על הרכוש, ולו לאור תחזיות המומחים המצביעים על השינויים האקלימיים הפוקדים את העולם. לפיכך מומלץ:
לשמור על מרזבים נקיים, לקשור דודי שמש, אנטנות וחבלי כביסה, לחזק סככות, תריסים ופרגולות, לייצב את ריהוט הגן, לגזום עצים בחצר הפרטית.

כמו כן מומלץ להחזיק בתאורת/פנסי חירום ובאמצעי חימום שלא נצרכים לחשמל, תרופות, מזון ושתיה למקרה של שיבוש בדרכים ואי אספקת מוצרים אלה. במינהל התפעול מוסיפים כי בעת סערה רצוי לא להימצא בחוץ, לא להסתכן ובעיקר לא לסכן ילדים.

מוקד 106 עומד לרשות התושבים. אנא דווחו על כל אירוע חריג כדוגמת חסימת צירים, סתימת מרזבים וקריסת עצים במרחב הציבורי. במקרה של קצר בחשמל, חוט חשמל קרוע או עמוד חשמל שנפגע, אפשר להתקשר למוקד 103 של חברת חשמל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך