נעצר בטענה שהחזיק ברכבו 35 גרם סמים מסוכנים – לאחר 3 הארכות מעצר התברר כי מדובר ב-3 גרם בלבד

לפני כשלושה שבועות קפצו בלשים של משטרת אשדוד על רכבו של א.ד תושב אשדוד ומצאו בתוכו סמים שלטענתם נועדו לצורכי סחר. בכתב התביעה נטען כי א.ד החזיק ברכבו 35 גרם סמים מסוכנים והוא נעצר ונכלא, לטענת א.ד ועורך דינו גל סילברמן שקית הסמים הכילה מקסימום 5 גרם שנועדו לשימוש עצמי. לאחר 3 הארכות מעצר ובדיקות ארוכות הגיעו התוצאות החד משמעיות כי מדובר על 3 גרם בלבד והוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. הסיפור עצמו מעלה תהייה גדולה האם המשטרה מחפשת להרשיע בכל דרך ולהצדיק את המעצר גם כשכמות הסמים שנתפשה רחוקה שנות אור מהכמות אותה ציינה המשטרה בכתב התביעה. עיתון "המגזין" מביא לפניכם את השתלשלות העניינים בבית המשפט שלב אחרי שלב.

 

הטיעונים בבית המשפט

"מדובר בהארכה שנייה, כפי שאני מבין היום מחברי הפעולות הקרדינליות המהותיות הם אותה קבלה או המתנה לחוות דעת סם וסיום צפוי של פעולה, דבר אחד אני מבין שאת שתי הפעולות הללו, החשוד לא יכול לשבש. באה היחידה החוקרת וטענה שמדובר בהחזקה של 35 גרם קוקאין, הוא מודה בהחזקה וטוען שרכש את הסמים עובר למעצרו, אולם הכמות המיוחסת לא הכמות הנכונה. הוא טוען שמדובר בכ-5 גרם קוקאין. אני לא אומר שזה חוקי אבל יש הבדל בין 35 גרם ל-5 גרם, וצריך לקחת בפרופורציה כאשר החשד הסביר לסחר לא התחזק. כאשר פעולות שהיו ידועות לבימ"ש ממעצר קודם, אני טוען שדבר לא התפתח ולא התקדם ועדיין בשלב הזה דבר לא התקדם ולא התפתח. החשוד לא בן ערובה של היחידה החוקרת, היא יכולה להתנהל על מי מנוחות גם כאשר הוא משוחרר, אין לו עבר ואני אבקש לשחררו למעצר בית מלא, כאשר היחידה החוקרת תבקש לזמנו לחקירה הוא יתייצב".

 

"טענו למן היום הראשון כי מדובר בכמות לשימוש עצמי בלבד"

מטעם עורך דינו של א.ד, גל סילברמן נמסר בתגובה לכתבה: "צר לי שמשטרת ישראל בוחרת להציג לבית המשפט נתונים שאינם מדויקים וזאת אך כדי להאריך את מעצרם של חשודים. בנסיבות המקרה, טענו למן היום הראשון כי מדובר בכמות לשימוש עצמי בלבד, וכי הכמות לה טען בא כוח המדינה היא כמות מופרכת. בסופו של יום, הסמים נשלחו לקבלת חוות דעת מטעם מומחה, והצלחנו להראות לבית המשפט כי מדובר בכמות של כ-3 גרם ולא 35 כפי שטענה המשטרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך