נמל אשדוד בפיתוח תוכנית אסטרטגית במימון של למעלה מ- 300 מיליון שקל

הוכנה תכנית פיתוח אסטרטגית, במימון תקציב ההשקעות של החברה, בהיקף כספי של למעלה מ- 300 מיליון שקל להצטיידות בגוררות ומנופים חדשים. בנוסף, חברת נמל אשדוד מצטיידת ב- 13 מלגזות חדשות בעלות של כ- 9 מיליון שקל.
צילום: פוטוגרפיק

חברת נמל אשדוד גיבשה תכנית פיתוח אסטרטגית להתמודדות עם אתגרים כגון תחרות מול הנמל הפרטי החדש, מגמה עתידית בשוק הספנות העולמי ומעבר לאניות גדולות ולהתאמת המענה התפעולי לגידול בפעילות החברה בשנה האחרונה. בהתאם לתכנית הפיתוח מתקציב ההשקעות העצמי של החברה, בהיקף כספי של מעלה מ- 300 מיליון שקל, חברת נמל אשדוד מצטיידת בשני מנופים חדשים, תשדרג את ששת הקיימים ורוכשת 13 מלגזות חדשות בעלות של 9 מיליון שקל.

מנכ"ל (בפועל) בחברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, מציין כי נמל אשדוד נערך לתחרות על כל אנייה בין נמלי הים במדינת ישראל כולל הנמל הפרטי הסמוך. הערכות באמצעות תכנית פיתוח הכוללת הקצאת משאבים רחבי היקף להרחבת תשתיות הנמל ולהצטיידות חיונית של ציוד תפעולי לקליטת אניות גדולות וביניהם מנופים, גוררות ומלגזות המתאימים לעולם הספנות העתידי.

חברת נמל אשדוד, פרסמה בשבועות האחרונים מכרז פומבי בינלאומי, בהיקף של כ – 100 מיליון שקל, המיועד למספנות בארץ ובחו"ל, המתמחות בייצור גוררות. החברה מבקשת הצעות לרכישת 2 גוררות חדשניות המתאימות לתפעול והכנת הנמל לקליטת אניות גדולות של 14.000 TEU ובעלות כח דחיפה/משיכה של 74 טון לכל גוררת. בהתאם לתנאי המכרז ייצור הגוררת באורך של 32 מטר, ימשך 20 חודש. הגוררות נרכשות מתקציבי הפיתוח העצמיים של נמל אשדוד ולא מתקציב המדינה.

במצבת הגוררות של חברת נמל אשדוד מצויות 5 גוררות, שתיים מהן יופנו לגריטה לאחר קבלתן של הגוררות החדשות. ובנוסף הוחלט על רכישת שני מנופי גשר חדשים בכ-100 מיליון שקל, רכישת שלושה מנופי RTG בכ-20 מיליון שקל ושדרוג ששת מנופי הגשר הקיימים ברציף בכ-100 מיליון שקל באמצעות מכרז

בינלאומי ייעודי לצורך זה. לכך תתוסף גם עלות של הכנת תשתית חשמל למנופים החדשים בעלות של כ-2.5 מיליון שקל. כיום בנמל פועלים 14 מנופי גשר. המנופים החדשים והמנופים הקיימים שישודרגו יוכלו לתת שירות לאוניות ענק הצפויות לפקוד את הנמל בגודל של 14,000 TEU . כיום, רוב האוניות שפוקדות את נמל אשדוד הן בגודל כ-9,000 TEU . המגמה העולמית בשנים האחרונות בספנות הבינלאומית היא מעבר לאוניות ענק והמנופים החדשים צפויים לתת מענה למגמה זו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך