אנשים טובים באמצע הדרך

המוביל והמנופאי שדאגו שאמא ו-8 ילדיה שנזרקו מהבית לא יישארו בשבת ברחוב

ד' אם חד הורית לשמונה ילדים שהוצאה מהבית אותו שכרה, אמורה הייתה לעבור דירה בשישי. המוביל שהגיע ראה שמדובר ב-4 קומות ללא מעלית והחליט לוותר. רגע לפני כניסת שבת שכל רכושה בעולם נשאר ברחוב וילידה נותרו בבית ריק, היו מי ש"הצילו" אותה, והכל ללא תמורה.
הדרך בה העבירו את החפצים של האם וילדיה.

יום שישי, השבת מתקרבת בצעדי ענק. אמא ושמונת ילדיה לא יודעים מה לעשות. המצוקה גדולה והם לבדם. נותרו בלי כלום בבית. בית ריק לגמרי. הקטע הזה נשמע כמו התחלה של סיפור עצוב שמישהו כתב, אבל מדובר בסיפור אמתי שהתחיל רע מאוד והסתיים בצורה שבה שוב ניצח הטוב שבאדם. סיפור שהתרחש פה בעיר, באשדוד, ונותן תקווה שבני האדם לא שכחו את העזרה ההדדית ואת גמילות החסדים. מעשה שנעשה בעבור הזולת, מתוך אהבה ובעיקר ללא תמורה.

הכל החל כשנחמן פרץ, שמנהל את עמותת 'נותנים מהנשמה' בצוותא עם נחמן ישי, קיבל הודעה שעות בודדות לפני כניסת השבת. בצד השני של השיחה הייתה אישה שדיברה בהתרגשות מהולה בעצב רב. מי שהייתה שם הייתה ד' אם חד הורית לשמונה ילדים, והסיפור שלה גרם לנחמן פרץ להתרגשות גדולה.

ד' סיפרה כי הוצאה מביתה ששכרה. היא מצאה לה באין ברירה מוביל שיעביר את חפציה מהרגע להרגע לבית החדש שמצאה בשכירות ברובע א', אבל בגלל שהדירה ממוקמת בקומה רביעית והיא ללא מעלית, המוביל הוריד את הדברים ברחוב ונסע. האם אמרה כי השבת נכנסת מיד והיא אובדת עצות, לכן כל  שנותר לה זה רק לפנות לעזרה, ולכן היא פנתה לנחמן פרץ שידוע בכל העיר כי הוא ונחמן ישי עוזרים לכל בקשה. האם הוסיפה כי בבית אין ולו דבר אחד, לא רהיטים, לא מקרר, מיטה, אפילו בגדים או אוכל לילדים כי הכל בחוץ.

blank
מנוף והובלה בלי תמורה.

נחמן פרץ הבין שהזמן דוחק והוא חייב לעזור. הוא הודיע מיד לאם שלא ישאיר אותה לבדה. פרץ התקשר אל מוביל שהוא מכיר ועזר לו בעבר, בעל חברת "מושיקו הובלות". הוא גולל בפני המוביל את הסיפור ואמר כי מדובר ב-9 נפשות שעלולות לעשות את השבת ברחוב כי כל רכושן בעולם הזה מוטל בכניסה לבניין ברחוב.

התגובה של "מושיקו הובלות" הייתה מידית. הוא לא חשב פעמיים ואמר שהוא יעשה את העבודה. אבל בזה לא תם העניין, המוביל הודיע לו שהוא יפנה מיד למנופאי שיעזור בהעברת כל הרכוש לדירה בקומה הרביעית, ויאפשר לאם ושמונת ילדיה לעבור בצורה שקטה אל הבית, וזה עוד לפני כניסת השבת.

כשנחמן פרץ הגיע אל הבית הוא גילה שהמובילים כבר הגיעו. בעלי "מושיקו הובלות" הגיע והתחיל בעבודה וכאמור גייס את מנופאי, את המנופאי מ"ג'אן הרמות", שהגיע גם הוא מבלי לחשוב ולו לרגע, והקל על המלאכה בכך שהעלה את החפצים הכבדים באמצעות המנוף לתוך הדירה. שניהם עבדו במהירות, העלו את כל הרכוש לדירה בקומה הרביעית, והספיקו לעשות הכל עוד לפני השבת.

כמה הם ביקשו? כלום.  הם הודו על העובדה שאפשרו להם לעזור ולעשות מצווה. לא בייקשו אגורה. השניים שמחו שסייעו והצליחו לעשות הכל עוד לפני כניסת השבת. נחמן פרץ הנרגש סיכם את מה שהיה באותו שישי: "אתה לא מבין איך הם ריגשו אותי. מגיעה להם כל התודה והפרגון שבעולם. הגיעו מיד. לא חשבו אפילו רגע, עשו הכל במקצועיות מופלאה ובמהירות בכדי שלא נכנס לשבת, ולבסוף אפילו לא דרשו שקל. זה מדהים שיש אנשים כאלה. מגיעה להם הכרת הטוב חזרה. מאחל להם שתמיד תהיה להם פרנסה ועבודה, בדיוק כפי שדאגו לד' ולשמונת ילדיה"

blank
נחמן פרץ ונחמן ישי מעמותת 'נותנים מהנשמה'

.

עמותת 'נותנים מהנשמה' היא עמותה שמנוהלת כאמור על ידי נחמן פרץ ונחמן ישי, שזוכים לאהבה והוקרה בעיר. הם עוזרים לכל מי שפונה אליהם. העמותה שמה לה מטרה לעזור לכל אחד. זה התחיל עם הסיפור האישי. השניים סיפורו בעבר כיצד הוקמה העמותה: "בשנת 2020 הקמנו את עמותת 'נותנים מהנשמה'. שנינו בני דודים מאשדוד וחווינו בילדותנו רעב מהו. הרגשנו על בשרנו מה זה ללכת לישון רעבים. מאז הבטחנו לעצמנו שכשנגדל נעשה הכל כדי שאף ילד לא יישאר רעב, ושאף אחד לא יעבור את מה שעברנו בעצמנו. עבדנו כשכירים והפרשנו כל חודש מעשר לעניים. עשינו קניות לארבע משפחות באופן קבוע עד לפתח ביתם, זאת במשך 4 שנים. כשהגיע הקורונה הוצאנו לחל”ת ולא היה באפשרותנו עוד לדאוג לאותן משפחות לקנייה מספקת. החלטנו לשתף את קרובינו וחברינו בפייסבוק, ופרסמנו פוסט עם צילום מסך מצורף של הפנייה שקיבלנו. לא האמנו למראה עינינו, בתוך דקות ספורות עשרות אנשים טובים הגיבו ורצו לעזור ולתמוך, חלקם העבירו תרומה וחלקם תרמו מצרכים. למחרת  קמנו מרוגשים ומלאי אושר ויצאנו לסופר לבצע ולהשלים את הקניות. מילאנו עגלות מלאות בכל טוב, מוצרים יבשים, ירקות, בשר, ודברי חלב, ועוד פינוקים לילדים, כדי שלא ירגישו שונה משאר ילדי הכיתה בבית הספר. נסענו עד לפתח ביתם הנחנו את השקיות בדלת ונעלמנו כלא היינו, וכל זה כמובן נעשה בכמה שיותר שקט כדי לא לביישם חלילה".

כיום כפי שראיתם בסיפור העמותה כבר עושה הרבה מעבר.

  למעוניינים לתרום או להתנדב:

"עמותת נותנים מהנשמה"

בנק מרכנתיל. על שם: נותנים מהנשמה מספר חשבון 139029 מספר סניף 740 ניתן לתרום גם בביט –  נחמן פרץ 053-520-1893

 

 

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך