מדריך למתחילים- מהי מהירות גלישה

התוכן בשיתוף עם פרטנר תקשורת בע"מ
תמונה: Karolina Kaboompics באתר PEXELS

 

מהירות הגלישה היא גורם אשר משפיע באופן משמעותי על חווית השימוש באינטרנט. בין אם אתם משוטטים ברשת, צופים בסרטונים בצפייה ישירה או משחקים ברשת, המהירות בה אתם יכולים לגשת למידע ולהעביר מידע משפיעה עד מאוד על האיכות והיעילות של הפעילויות אותן אתם עושים. במדריך זה תוכלו להבין מהי בעצם מהירות גלישה, מה משפיע עליה וכיצד ניתן לשפר אותה. 

 

מהי מהירות גלישה?

 

מהירות הגלישה, אליה נהוג לא פעם להתייחס כמהירות האינטרנט, הוא הקצב בו מידע מועבר בין רשת האינטרנט למכשיר בו אתם גולשים. מהירות זו נמדדת במגה-בייטים לשנייה (Mbps). ככל שכמות המגה-בייטים לשנייה גבוהה יותר, כך מהירות האינטרנט שלכם תהיה מהירה יותר. 

 

ישנם שני מרכיבים אשר משפיעים על מהירות האינטרנט:

 

  • מהירות ההורדה – זהו הקצב בו מידע יורד מהאינטרנט למכשיר שלכם. מרכיב זה קובע כמה מהר תוכלו לטעון אתרי אינטרנט, לצפות בסרטונים ברשת, להוריד קבצים ועוד. 

 

  • מהירות העלאה – זהו הקצב בו מתבצעת העלאה של מידע מהמכשיר שלכם לאינטרנט. מרכיב זה משפיע על פעילויות כמו שליחה של מייל, העלאת תמונות או סרטונים ואף על שיחות וידאו. 

 

מה משפיע על מהירות הגלישה?

 

ישנם מספר גורמים אשר משפיעים על מהירות הגלישה. המרכיב הראשון הוא ספק האינטרנט שלכם. ספקים שונים מציעים מהירויות גלישה שונות וגם איכות גלישה שונה. החבילה בה תבחרו תקבע מה תהיה רמת המהירות המרבית של הגלישה באינטרנט. 

 

עוד גורם אשר עשוי להשפיע על מהירות הגלישה שלכם הוא העומס הקיים על הרשת. בזמני השיא בגלישה, אנשים רבים יוצרים עומס מסוים על רשת האינטרנט. עומס זה עשוי להאט את מהירות החיבור.

 

כמו כן, גם המרחק מהראוטר יכול להשפיע על מהירות האינטרנט. ככל שאתם נמצאים במיקום מרוחק יותר מהראוטר של האינטרנט האלחוטי, כך האות של האינטרנט נעשה חלש יותר. גם מחסומים פיזיים כמו קירות ואף רהיטים יכולים להשפיע על איכות העברת האותות, אך כיום ישנם פתרונות אינטרנט מתקדמים במיוחד אשר אינם מושפעים ברמה משמעותית מגורמים מסוג זה. 

 

החומרה המאפשרת את החיבור לאינטרנט יכולה בהחלט להשפיע על מהירות החיבור גם כן. ראוטרים או מודמים ישנים אינם יכולים לתמוך במהירויות גלישה גבוהות. בדומה לכך, גם המכשיר בו אתם משתמשים לגלישה, כמו הטלפון החכם או המחשב הנייד, יכולים להשפיע על היכולת לתמוך במהירויות גבוהות. 

 

סוג החיבור כמובן גם הוא משפיע על מהירות הגלישה. כיום, אינטרנט סיבים אופטיים ללא ספק מציע את מהירויות הגלישה הגבוהות ביותר, בעוד שרשת על בסיס כבלים או DSL מציעים מהירויות יותר נמוכות, אך עדיין מרשימות ויעילות. 

 

כיצד לשפר את מהירות הגלישה?

בטרם תעקבו אחר הטיפים לשיפור מהירות הגלישה, מומלץ לבצע בדיקת מהירות גלישה כדי לוודא כי המהירות אינה מגיעה לגבול העליון של המהירות שהחבילה שלכם מציעה. את הבדיקה תוכלו לבצע בקלות באינטרנט. 

 

דרך אחת לשפר את מהירות הגלישה היא לבחור בחבילת האינטרנט הטובה ביותר לתשתית הקיימת עבורכם ואת הספק הטוב ביותר. ספק איכותי ואמין יאפשר לכם ליהנות מחבילות שאינן רק משתלמות, אלא מספקות רשת אינטרנט איכותית בה תוכלו לגלוש ללא דאגות והפרעות. 

 

כמו כן, אם יש לכם בבית ציוד פיזי מיושן כמו ראוטר או מודם שעבר זמנם, מומלץ בהחלט לפנות לספק האינטרנט שלכם ולשדרג את הציוד הקיים לציוד חדש יותר. כך תוכלו להבטיח שיהיה לכם ציוד אשר יתמוך בצורה הטובה ביותר בחבילת הגלישה בה בחרתם. כיום, ישנם ראוטרים ומודמים מתקדמים במיוחד, אשר מספקים חווית גלישה יוצאת דופן. 

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך