השירות החדש מהווה יישום של תפיסת one stop shop המשפרת את קלות עשיית העסקים בישראל. העברת המידע בין שני הגופים תסייע למי שפותח עסק חדש בשירות מקוון הזמין 24/7, תוך הקטנת הבירוקרטיה, חיסכון בזמן ומאמץ.
פתיחת התיק המשותפת אפשרית הן באמצעות מערכת מייצגים (רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין) של רשות המיסים ("מפתח") והן באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של רשות המסים. המייצג יסמן כי ברצונו לפתוח תיק גם בביטוח הלאומי, וכאשר יעשה זאת ייפתחו עבורו שדות רלוונטיים למילוי ולאחר מכן תועבר הבקשה למערכות הביטוח הלאומי.
בעת פתיחה מקוונת של תיק עוסק פטור בשירות עצמי, יידרש בעל העסק להזין נתונים שעל בסיסם ייקבע אם יש צורך בפתיחת תיק גם בביטוח הלאומי. במידה וכן, תועבר הודעה ישירה ממערכות רשות המסים למערכות הביטוח הלאומי והעדכון יתבצע באופן אוטומטי.