עו"ד אביגדור פלדמן: "הפרקליטות רוצה שהרב פינטו ימות?"

עו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מתח בראיון ל"קול ברמה" ביקורת קשה נגד הפרקליטות וטען כי היא מנהלת מסע רדיפה כנגד הרב. מקורביו של הרב פינטו, השוהים לצידו בבית החולים במנהטן אומרים בקול שבור: "הרב איבד 30 ק"ג ממשקלו, הוא בקושי אוכל ולא מתפקד. מצבו הרפואי רע מאוד, הסרטן התפשט לכליות, לכבד ולבית החזה. עושים לו עוול גדול, אבל בסופו של דבר ב"ה הרב יתגבר על כל הקשיים"

רבים מאנשי שלומו של הרב יאשיהו פינטו, התקשו לראות את התמונה שפורסמה בשבוע האחרון מבית החולים במנהטן בו מאושפז הרב. כל מי שמכיר את הרב פינטו, יכול לזהות בקלות כי הרב מצוי במצב רפואי קשה ביותר, כאשר הוא איבד למעלה מ-30 ק"ג ממשקל גופו, ולמרבה הצער הסרטן התפשט בגופו באופן שמסכן את חייו באופן מיידי.

למרות זאת, שופט בית המשפט העליון נעם סולברג הורה ביום שלישי האחרון לרב פינטו, לשוב ארצה בתוך שישה ימים, עד ה-26.10.15. עוד קבע השופט סולברג, כי על פינטו להציג בתוך יומיים את כרטיס הטיסה ארצה. בכך דחה סולברג את בקשתו של פינטו להאריך בשלושה-ארבעה שבועות את שהותו בניו-יורק, לשם יצא בחודש שעבר לטיפול במחלת הסרטן בה לקה. סנגוריו של הרב פינטו טענו שמצבו החמיר ושעליו להמשיך לקבל טיפולים בניו יורק, בעוד המדינה סבורה שניתן להעניק לו את הטיפולים גם בישראל, ודרשה שהוא ישוב ארצה באופן מיידי. השופט סולברג הזכיר בשולי החלטתו, כי פינטו הפקיד 3 מיליון שקל, כאשר השופטת ענת ברון אישרה את צאתו מהארץ, ובכך רמז שניתן יהיה לחלט את הערבויות אם הוא לא ישוב במועד שנקבע.

עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לצד עו"ד צבי ואתורי, מתח ביום שלישי בערב, בראיון למשה גלסנר במהדורה המרכזית של "קול ברמה", ביקורת נוקבת נגד הפרקליטות וטען כי היא מנהלת מסע רדיפה נגד הרב.
"אני במקצוע הרבה שנים, ולא נתקלתי בהתנגדות כל כך מבזה ומשמיצה כמו במקרה הזה", אמר עו"ד פלדמן ופירט: "הרב חולה לצערנו במחלת הסרטן, הוא ביקש לבצע ניתוח בארה"ב אצל רופאו, אולם הפרקליטות התנגדה. הרב פנה לבית המשפט מהטעם שאדם רשאי לבחור את רופאו. הוא עבר את הניתוח, אולם היו הסתבכויות רפואיות ובקשנו הארכה ושוב הפרקליטות דחתה את הבקשה".

עו"ד פלדמן המשיך לתאר את השתלשלות העניינים: "הבאנו חוות דעת מרופא מומחה מאוד, והפרקליטות הביאה חוות דעת אחרת וטענה שהרב לא חולה מספיק. לאחר הניתוח הרב היה צריך לעבור ניתוח נוסף ושוב הפרקליטות התנגדה. אני לא יודע מה הפרקליטות רוצה, אמרתי היום בדיון שהיא הייתה רוצה שהוא ימות בארצות הברית. בכל מקרה, השופט איזן בין הבקשה שלנו לבין הפרקליטות ולא קבע שהאיחור בחזרתו מפר את תנאי השחרור והרב יחזור ביום שני. צריך להדגיש שיש כאן רדיפת חינם מצד הפרקליטות נגד הרב פינטו. הפרקליטות מנצלת את המצב כדי לפגוע ולהשמיץ אותו וחבל. באשר להגשת הערעור על עונשו, יש לנו טענות קשות בעניין הערעור ובית המשפט יכריע. אם הרב יצטרך להיכנס לכלא הוא יעשה זאת. הרב חזר ואמר שאין לו עניין לברוח מהעונש אלא ההיפך. יש לו כוונה להגיע לארץ ולהיאבק על חפותו".

"העיכוב בניתוח גרם לגרורות"
ד"ר דאגלאס ס. שר, שנודע כאחד המומחים הגדולים בעולם בכלל ובארה"ב בפרט בתחום הסרטן, כתב חוות דעת עדכנית שהוגשה בשמו לבית המשפט העליון. ד"ר שר מגולל את קורותיו של פינטו, ואף מציין כי ההחמרה במצבו נובעת מהעיכובים הלא מוצדקים בטיפול בו, מחמת ההליכים המשפטיים: "אני כותב בשמו של רבי יאשיהו יוסף פינטו. רבי פינטו מטופל כאן בבית החולים במשך שנים רבות. הוא עבר שני ניתוחים מהותיים וההיסטוריה הרפואית המסובכת שלו מוכרת לנו היטב. כידוע לך, הוא גבר בן 42 שנים אשר אובחן עם סרטן הפרוסטטה עוד בחודש פברואר 2015. בעקבות עניינים משפטיים בישראל, הוא נאלץ לדחות את הטיפול הרפואי ולא יכול היה להגיע לניו-יורק, אלא לאחר חלוף 6 חודשים מהאבחנה המקורית. בהגעתו לניו-יורק, הוא אובחן כלוקה בלחץ דם לא מאוזן, כשהסיבה העיקרית לכך היא המתח הנפשי והחרדה של ששת החודשים שקדמו להגעתו. כתוצאה מכך, הפנינו אותו לבדיקה של אחד מהקרדיולוגים שלנו, ד"ר נורמן מגיד. כתוצאה מבדיקה זו, נאלצנו לדחות את הניתוח שלו עד 26 לאוגוסט 2015, כאשר רק אז לחץ הדם שלו ניתן היה לאיזון בבטחה בשביל הניתוח. עם הגעתו לניו-יורק, ביצענו בדיקה של היקף המחלה, כולל MRI של הפרוסטטה וכן CT של בית החזה, הבטן ואגן הירכיים. בדיקת ה-MRI גילתה אזורים לא תקינים מפושטים בכל האזור ההיקפי של הפרוסטטה.

בדיקת ה-CT מצאה ממצא אשר הגורם לו אינו ברור, בגודל 2.4 ס"מ באונה הימנית של הכבד וה-CT של בית החזה הראה גוש עגול בגודל 4 מילימטר באונה הנמוכה השמאלית. בנוסף, סריקה של הכליות שלו גילתה מספר גושים קטנים בשתי הכליות, והכליה השמאלית מנוונת".

"כל נסיעה עלולה לסכן את חייו"
ד"ר שר מציין בחוות הדעת, כי הרב פינטו עבר ניתוח מורכב באוגוסט 2015, וכי לאחר מכן התגלה זיהום בגופו. מחמת זאת נדרש זמן נוסף, לטיפול בזיהומים, בטרם יטופלו הגרורות שהתגלו: "הרבי עבר ניתוח בפרוסטטה וכן בבלוטות הלימפה באגן ב-26.8.15. מדובר בהליך רפואי מסובך. החלמתו ממנו הינה קשה ועדיין נמשכת. הוא פיתח חום וכאבי בטן תחתונה. במהלך זמן זה, התגלו זיהומים באגן ובאזור הניתוח. הוא חלה באופן רציני כתוצאה מכך. המצב חייב אשפוז לארבעה ימים בשבוע שעבר לצורך טיפול באנטיביוטיקה, וניתוח להתקנת נקז מוגלה מהאגן.

הנקז עדיין במקומו והוא עדיין סובל מחום והזיהומים עדיין בטיפול. הוא מרותק לביתו וממשיך לקבל אנטיביוטיקה חזקה. ביקרתי אותו בביתו אמש. הוא רזה כ-30 ק"ג בחודשים האחרונים והמערכת החיסונית שלו עדיין תחת לחץ ואינה מתפקדת כנדרש. הוא מאוד חלש וכתוצאה מהזיהומים החלמתו מהניתוח איטית מאוד לעומת המצופה. חוות דעתי היא, כי לאור מצבו המוחלש והזיהומים המתמשכים, כל נסיעה בתקופה זו עלולה לסכן את חייו. אני ממליץ שהוא לא ייסע ב-3-4 שבועות הקרובים, עד שהזיהום יהיה בשליטה. הוא יהיה היום במשרדי לבדיקה נוספת, וכן בדיקת דם לוודא את מצב סרטן הפרוסטטה ובדיקות מעבדה נוספות".

ד"ר שר מוסיף עוד בחוות דעתו, כי בבדיקות שנערכו בימים האחרונים, ולאחר שבוצע הניתוח (שבו הוסרה הערמונית), נמצאו עוד ועוד סממנים המעידים על החמרה במצבו של הרב: "בינתיים הרבי פינטו עבר סריקת CT של הבטן אשר גילתה ממצא בגודל 2.4 ס"מ באונה הימנית של הכבד. כדי לשלול גידול ממאיר תידרש ביופסיה של הכבד". ד"ר שר מצביע בחוות דעתו על הפגיעה הקשה באיברים נוספים, שגם בהם התגלו גושים. אנו נמנעים מלהביא כאן את הנוסח המלא, על-מנת להימנע מפגיעה בפרטיותו של הרב פינטו. ד"ר שר כותב על כך, בין היתר: "במהלך הניתוח, כפי שצוין בדוח הניתוח, התגלה גוש של רקמה רכה באזור… עקב הקרבה שלו לשריר… קיבלתי את ההחלטה לא להסיר את הגוש, שכן התוצאה הייתה אובדן… כתוצאה מכך, בשלב זה, אני מפנה את החולה לד"ר מייקל זלפסקי במרכז הסרטן של סלואן קטרינג לטיפול בהקרנות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך