מחקר חדש בביה"ח אסותא מגלה: שימוש במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון לדמנציה בצורה ניכרת

ד"ר עודד כהן מנהל יחידת אף אוזן גרון ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "מי שנמנע מעטיית מכשיר שמיעה לא רק פוגע באיכות חייו, אלא גם מגביר משמעותית את הסיכון לחלות בדמנציה"

סובלים מירידה בשמיעה אך מתביישים לעשות שימוש במכשיר שמיעה? כדאי שתדעו שמחקר חדש שנעשה על יותר מחצי מיליון איש במשך שמונה שנים מצא קשר ישיר בין ירידה בשמיעה לבין סיכון מוגבר להופעת דמנציה, המחקר מדגיש את החשיבות הרבה של טיפול בירידה בשמיעה על ידי שימוש במכשירי שמיעה, על פי המחקר אנשים עם ירידה בשמיעה נמצאים בסיכון מוגבר להופעת דמנציה, כאשר הקשר חזק יותר בקרב אנשים עם ירידה בשמיעה חמורה.

לצד זאת נמצא כי שימוש במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון להופעת הדמנציה. אנשים עם ירידה בשמיעה שלא השתמשו במכשירי שמיעה היו בסיכון גבוה יותר לדמנציה מאשר אלו שכן השתמשו במכשירים אלו.

ירידה בשמיעה לא מטופלת מעלה את הסיכון לדמנציה ב 7%

בקרב צעירים מתחת לגיל 65, הסיכון מזנק ל 34% ללא טיפול

שימוש במכשירי שמיעה מצמצם את הסיכון לדמנציה מ 20% ל 6% בלבד.

ד"ר עודד כהן מנהל יחידת אף אוזן גרון באסותא אשדוד מסביר: "ההסבר לכך הוא שהמוח שלנו צריך גירוי וחוש השמיעה הוא גירוי חשוב והיעדרו עלול לפתח התנוונות של המוח. השימוש במכשירי שמיעה שומר על גירוי המוח ,מקטין את הסיכון להופעת דמנציה ומשפר את איכות החיים של מבוגרים הסובלים מירידה בשמיעה. אנו ממליצים לכל מי שסובל מירידה בשמיעה לפנות לבדיקות ובמידת הצורך לעשות שימוש במכשירי שמיעה. ככל שנקדים את הטיפול נשפר את איכות החיים שלנו וגם נעשה צעד מניעתי קריטי נגד הופעת מחלה קשה"

המחקר נעשה ע"י אוניברסיטה בדנמרק וממצאיו מתפרסמים בימים אלו באחד מעיתוני הרופאה הנחשבים בתחום.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך