גם לאחר עליית הארנונה המדורגת

אשדוד תישאר בעלת התעריף הנמוך ביותר מבין 15 הערים הגדולות בישראל

מועצת העיר אישרה: עלייה מדורגת של הארנונה החל משנת 2025- העלות לדירה בת 100 מ"ר: 77 שקלים לשנה, לחודש תוספת של 6.4 ש״ח 

בעירייה הסבירו כי העלאת הארנונה נעשתה לאחר מאבק נחוש בהחלטה – שאותה הובילו במשרד הפנים נוכח המצב הבטחוני הנוכחי. הם הוסיפו כי הדבר הכרחי כעת כדי לתת שירות היקפי בטחוני לתושבי העיר, תוך מיקוד על הילדים ובני הנוער במטרה לשמור על ניהול שגרה אזרחית. זאת כפי שעשו במהלך החודשים האחרונים עם מיגון על חשבון העירייה של כל מוסדות החינוך שלא היה בהם מיגון בעלות של כ-100 מיליון שקל.

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה הערב (יום ראשון) ציין ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, כי בשני העשורים האחרונים לא העלתה העירייה את הארנונה מעבר לטייס האוטומטי של משרד הפנים. לסרי ציין כי העירייה פנתה לאפיקים אחרים דוגמת קולות קוראים ממשלתיים, תקציבים חד פעמיים, תרומות מקרנות ועוד כדי לייצר לעצמה עוד הכנסות – אולם אפיקים אלו מוצו.

"מאז 2003 עוד בתפקידי כממונה על הכספים ומ"מ ראש העיר ועד שנה זו התנגדתי להעלאה בתעריפי הארנונה. אולם על מנת שתושבי אשדוד ימשיכו לקבל את רמת השירותים הגבוהה בחינוך, בתרבות, בספורט ובתחזוקת המרחב הציבורי, אנו חייבים להתאים את התעריפים – ודאגנו שגם לאחר ההעלאה הם יהיו נמוכים מהנהוג ברשויות אחרות ובוודאי בגדולות שבהן. אני יודע שמדובר בהחלטה לא פשוטה, אולם כמי שהוביל במשך שנים את ההתנגדות להעלאה, אני קובע שכעת אין מנוס ממנה וזאת מתוך אחריות להמשך שגשוגה של העיר שלנו שמפנה תקציבים רבים לטובת ביטחון נוכח מלחמת חרבות ברזל המתנהלת מאז השבעה באוקטובר".

בהקשר זה, יש לציין כי העירייה לא תעלה את הארנונה רטרואקטיבית לגבי שנת 2024 כפי שעשו רשויות אחרות. העלייה תהיה החל מינואר 2025 וגם זאת בהדרגה: בשנה זו תתווסף לתעריף הארנונה מעבר להתייקרות החובה העלאה של 1.71% בלבד. בשנים שלאחר מכן כ-2.5% בלבד, אך לא יותר מ-5% בסך הכל, כולל התייקרות החובה המוכתבת על ידי משרד הפנים.

להמחשה, התוספת הכספית לדירה בת 100 מ"ר למשפחה שלא מקבלת הנחות מכל סוג שהוא תעמוד על 77 שקל לשנת 2025 – מעבר להתייקרות החובה. מדובר בסכום שלא ישפיע על התקציב המשפחתי השנתי, אולם יאפשר לעירייה לעמוד ביעדי השירות הגבוהים החוזרים חזרה במלואם לציבור.

גם לאחר תוספת הארנונה, אשדוד עדיין ממוקמת בתחתית 15 הערים הגדולות מבחינת גובה תעריף הארנונה כשלפניה בטבלה נמצאות תל אביב, חיפה, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון ועוד. בעירייה ציינו כי על אף התעריף הנמוך, מוענק לתושבים מערך שירותים מסובסד רחב היקף בכל תחומי החיים ודי אם נזכיר את עלות הקייטנות הנמוכה ביותר בישראל בזכות הסבסוד העירוני, שלל אירועי קיץ בחינם או בעלות סמלית של 10 שקלים ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך