עיריית אשדוד עמדה במבחן תרחיש החירום

עיריית אשדוד תורגלה ביום ה (27/6) ע"י גופי צבא ומשרדי ממשלה, והציגה תכנית הנותנת מענה לתרחיש המדמה התקפת טילים וסייבר על העיר, פגיעה בתשתיות והשבתה של מערכות תפקודיות, פגיעה במבנים ונכסים עירוניים ופגיעות בנפש. ראש העיר: מטרת התרגיל היא בחינת רמת המוכנות שלנו לתרחיש קיצוני, ואני שמח על התרגיל ועל רמת ההיערכות שלנו.

נציגי משרדי ממשלה, מפקדי הנפה בפקע"ר, נציגי גופי הבקרה ומטה מל"ח בראשות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, התכנסו לתרגיל חירום שנמשך לכל אורך היום. התרגיל מדמה תרחיש קיצוני של פגיעה בתשתיות, נזקים משמעותיים למבנים ונכסים ציבוריים ופגיעה בנפש. נציגי המדינה, משרדי הממשלה והצבא שהכינו את התרגיל, צפו במענים שהציעו ראשי המכלולים ומטה מל"ח כמכלול, אתגרו את חברי המטה בשאלות מורכבות ובירידה לפרטים ספציפיים שדרשו התייחסויות, וביקשו לעמוד על רמת המוכנות של אשדוד לתרחישי קיצון.

בתחילת התרגיל, נציג פקע"ר ומנחה התרגיל רס"ן דודי חלילי, נשא דברי פתיחה והציג את מטרות התרגיל. לאחריו הציג ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר ויו"ר ועדת מל"ח, את הציפיות מהתרגיל ואת רצונו לראות את כל המערכות העירוניות כשהם עומדות ברמת מוכנות מלאה, תוך תיאום עם גופי הביטחון והצבא. בעירייה אומרים כי הגם שמדובר בתרגיל, אי אפשר להתנתק מהמציאות בה אנחנו נמצאים ומהעובדה שעם ישראל נלחם בכמה חזיתות, באחת המלחמות המאתגרות ביותר שידענו מאז קום המדינה.

התרגיל עצמו עסק בתרחיש המדמה פגיעה בתשתיות, הפסקת חשמל ל-72 שעות, פגיעה באספקת מים, במקורות אנרגיה, ביכולות הקשר ופגיעת סייבר משמעותית במערכות מיחשוב ותקשורת. לפי התרחיש מדובר בפגיעה גדולה בתשתיות ונזקים פיזיים למבנים ולנכסים ציבוריים, באלפי פצועים, נפגעי חרדה וחללים. מטה מל"ח, כגוף שמתכלל את כל הפעילות העירונית בעת חירום, ראשי המכלולים האחראים על תפקוד מערכות החירום איש איש בתחומו, וגופי הביטחון וההצלה הנותנים מענה מיידי בזירות האירוע – התבקשו להציג את המענים שלהם לתרחיש ולהשיב על שאלות ואתגרים אותם הציבו הגופים המתרגלים.

המענים שהציגה העירייה כללו פתרונות ומענים בתחום החינוך, הנדסה ותשתיות, לוגיסטיקה ותפעול, משאבי אנוש ומתנדבים, טיפול באוכלוסייה ומידע לציבור, ארגוני חירום וגופי הסיוע והפעלת מרכזי השליטה והדיווח הפועלים ממרכז ההפעלה והמוקד העירוני. העקרונות המנחים את עבודת העירייה בחירום נגעה בראשונה בהצלת חיים ומתן סיוע מידי בכל מקום שנידרש. דגשים נוספים ניתנו לחיזוק החוסן, למתן סיוע לתושבים, ולהעניק מעטפת סיוע על מנת לקיים שגרת חיים בנסיבות חירום.

בעירייה אומרים כי כולנו ערים לתרחיש עלטה ופגיעה משמעותית במערכות החשמל והאנרגיה והאתגרים שהוא מציב לאזרחים. העירייה כמובן נערכה לכך והתרגיל שבוצע היום מלמד על רמת מוכנות גבוהה המזכה את אשדוד בציון גבוה במיוחד. בד בבד, בעירייה וברשויות הביטחון הלאומיים, מצפים כי גם ברמת התושב כל בית אב יהיה ערוך ומוכן לתפקד בצורה אופטימלית גם במשברי חירום. "לא אחת פרסמנו מה נדרש מכל אחד מאיתנו לעשות וכיצד להיערך לתרחיש העלטה העלול לתפוס אותנו בכל יום" אומרים בעירייה ומציינים כי כעת זה 'זמן זהב' שבהם כל אחד ואחת יכולים להיערך לתרחיש כזה. בתוך כך ההמלצה היא להצטייד בערכת חירום משפחתית קבועה שתכלול: בקבוקי מים – ארבעה לי' לאדם ליום, מזון יבש, רדיו, פנס וסוללות גיבוי, מטען נייד לסלולרי, תרופות, ציוד היגיינה וטואלטיקה, בגדים להחלפה, מסמכים אישיים וכסף מזומן.

ראש העיר ד"ר לסרי אמר בסיום כי למרות מצב המלחמה המתמשך, העיר מתנהלת בשגרת חיים מלאה, אך אנו דרוכים ומתכוננים לכל התפתחות וגם למצב של 'עיר בעלטה'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך