אלי נכט דוהר קדימה

ארבעה חודשים עברו מאז הבחירות, וסגן ראש העיר אלי נכט הפך לפוליטיקאי החם של העיר אשדוד, הוא מעורה בהרבה מהנעשה בעיר בזכות הקשר הטוב שנוצר לו עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שמשתף איתו פעולה לטובת העיר * לפני מספר ימים זה התחיל עם הקאנטרי, בעוד מספר ימים הוא יפתח את מתחם המרינה החדש, והפרויקטים הבאים הולכים ונערמים * בראיון לעיתון 'המגזין' הוא מסכם את תחילת הקדנציה ומספר על השתלשלות העניינים בסוגיית פתיחת הקאנטרי ועוד

כנראה אין תושב אחד באשדוד, שאם ישאלו אותו באישון לילה מה היווה בשנים האחרונות את הסמל של אשדוד – לא יענה – "הקאנטרי". סאגה של מעל 20 שנה הגיעה לקיצה בשבוע שעבר. וכמו בכל סרט הוליוודי טוב, היה כאן הכל: דרמה, יצרים, קונספירציות, מתח והכי חשוב סוף טוב. לא פעם ניסו להשתמש בקאנטרי ככלי לניגוח פוליטי, בעיקר סביב הטענה שראש העיר נכנע לציבור החרדי בעיר והוא זה שמונע את פתיחתו, אולם בדיקה מקצועית הנדסית העלתה שלל ליקויים ואי סדרים, שפשוט מנעו מהקאנטרי להיפתח. אבל יש פוליטיקאים שהאמת מבלבלת אותם, והם מעדיפים לדבוק בשקר.

אבל יש גם פוליטיקאים מזן אחר, אלו שבאו באמת לעבוד, ותושבי אשדוד עדים לכך, לא במילים, אלא במעשים. סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, הבטיח לפתוח היכל קרח אולימפי באשדוד, הרבה הרימו גבה על היומרה ועל הבטחות מגלומניות, אבל ראו איזה פלא – הבטיח וגם קיים.

מרכז החדשנות הענק של אופן וואלי – הבטיח וגם קיים (לא בלי העזרה מד"ר יחיאל לסרי), וכך גם הקאנטרי, לא נכנס לכל ההיסטוריה של הבטחות והבטחות סרק, את תושבי אשדוד בסוף מעניינות התוצאות ותוצאות בלבד, הציבור שבע מתירוצים והסברים מנומקים כמו למה, לא ומי אשם. נכט התיישב בכיסא יו"ר החברה הכלכלית לפיתוח אשדוד (חפ"א) ומאותו רגע העניינים התחילו לזוז בקצב מסחרר. תושבי אשדוד עדים היום לכך שמרגע שנכט קיבל סמכויות משמעותיות וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הפקיד בידיו סמכויות וסומך עליו, נכט לא מפסיק לספק תוצאות. כמובן שתוצאות אלו הם פרי עבודה משותפת ויחסי עבודה מעולים בין ראש העיר לסגנו נכט, ולנו רק נותר להנות מהפירות של אותה מערכת יחסים. השבוע פגשנו את נכט לשיחה לשמוע על כל מה שקורה בעיר בחודשים האחרונים מאז נבחר מחדש, ובעיקר על פתיחת הקאנטרי שהעסיקה את תושבי העיר בתקופה האחרונה.

במשך שנים חיכו שהקאנטרי יפתח, הגעת לתפקיד, ותוך 4 חודשים הצלחת לסיים את הסאגה, זה היה קשה?

"היה לא פשוט כלל, התוכניות לא תאמו למבנה, לא היה אישור כיבוי אש, רק הזמנת מפוחי עשן שלא נכללו בתוכנית הבטיחות המקורית והזמנתם אורכת כ 3 חודשים, אז לבקשתי מנכלית הולמס פלייס ישראל פשוט לקחה את המפוחים מקאנטרי אחר שהיה בבנייה וחסכה לכולנו זמן יקר. אישורי קונסטרוקטור, תוכנית מיזוג שלא אושרה, הזמנת לוחות חשמל, אישורי אינטגרציה, השלמות בנייה, חלוקת התוכנית ל-3 שלבים לצורך קבלת היתרים, כניסתם של 3 קבלנים נוספים לעבודה מעבר לקבלן הקיים ועוד ועוד. אז כן, לא היה פשוט, אבל תודות להירתמות כל אגפי העירייה ומסירות מהנדסי חפ"א והמנכ"ל, הצלחנו להזיז את הדברים מהר מהמצופה".

 

אתה חושב שיש מי שניסה למנוע את פתיחת הקאנטרי, ולדחות אותו ככל האפשר?

"לא רוצה להיכנס לתיאוריות הקונספירציה, רק אומר שיש מי שתכנן לעשות על גב התושבים הון פוליטי, אמר להם לרכוש מנויים בטרם עת כשהקאנטרי היה ב 50% עבודה וזה לא בסדר".

סוגיית פתיחת הקאנטרי בשבת, ספר לנו על המתווה שהתגבש, והאם לא צפויות בעיות בנושא בהמשך?

"חשוב היה לי ולראש העיר שפתיחת הקאנטרי לא תהפוך לסלע המחלוקת בעיר והתנגשויות בין התושבים, במיוחד כאשר ניתן לפתור את שאלת השבת באופן שמקובל על כולם, וכך עשינו. בדומה לפתרון של הגן התנ״כי בירושלים שקיבל את ההכשר של הרבנים מחד, אך פתוח לקהל הרחב ועובד 7 ימים בשבוע כולל שבת מאידך. הפתרון פשוט, אין מכירת כרטיסים בשבת ובמקום פתיחת המזנון יהיו מכונות שתייה ואוכל, אך כל השירותים ניתנים ועדיין ניתן ליהנות מהקאנטרי הנפלא ולכבד את כולם. כך עשינו וכך נמשיך לעשות!".

מה למדת מכל העיסוק האינטנסיבי הזה בבירוקרטיה העירונית?

"למדתי מה שכבר ידעתי שחייבים לפעול לצמצום הביורוקרטיה, אומנם ביורוקרטיה היא חלק בלתי נפרד מכל מערכת ציבורית, אך חייבים לעשות ככל האפשר למזערה וצימצומה, זה אפשרי ואני משוכנע שרבים וטובים מחזיקים בדעה חייבים לפעול בעניין. בעיני, עוד כעורך דין במגזר העסקי תמיד עניינה אותי השאלה "איך כן?" ולא, "מדוע לא?" וזה מה שבעיני אמור להניע את כלל עובדי העירייה".

מה החזון שלך לחפ"א בשנים הקרובות?

"חברה לפיתוח אשדוד הינה הזרוע הביצועית הכלכלית של העיר, וככזו חייבת לפעול במלוא היקפה לפיתוח העיר באופן יעיל ותוך פיקוח תמידי. מכניסתי לתפקיד, פגשתי בחברה עם אווירה משפחתית עם עובדים טובים ומסורים, שבאמת אכפת להם. יחד עם זאת, בהמשך אני מתכוון להכניס חברות פיקוח שידאגו שהפרויקטים בעיר יבוצעו בפיקוח, על פי התוכנית ויסתיימו בזמן הנקוב. חייבים להגביר את הסדר והשליטה. אני רוצה שהחברה תהיה שחקן מרכזי לא רק בפיתוח העיר, קרי בפיתוח התשתיות, בהקמת מבני ציבור ותרבות, חניונים ועוד', אלא גם בתכנונן של הפרויקטים עצמם. מחובתנו לדאוג שכל העבודות יבוצעו באופן הטוב ביותר ולא פחות חשוב המהיר ביותר. אני שמח שראש העיר רואה איתי עין בעין את אותו החזון ונותן לי את כל הקרדיט והסמכויות להצעיד את החברה קדימה ובכך לקדם את העיר על כל חלקיה".

 

יש דברים שכבר מונחים על סדר יומך, לקראת ביצוע?

כמובן, הרבה פרויקטים שחשובים לכולנו. אנחנו בשלבי מסירה אחרונים וככל הנראה שבוע הבא יהיה תעודת גמר למרינה, כלומר שלב הראשון שלה של הפארק, הטיילת והאגם. אנחנו סיימנו את בנייתו של חניון רכבים ברובע ו, רח' ירמיהו הלפרין, ומתחילים בהכשרת חניון נוסף בסיטי (ליד מרכז כיוונים), אנחנו בהליכי בנייה מתקדמים של עוד מיני קאנטרי ברובע ט', ראיתי כמה חסרים בעיר בריכות ומקומות בילוי וספורט, ראש העיר הנחה אותנו לבנות עוד מתנ"ס לרובע ט"ו, אנו מפתחים כרגע את התשתיות בשכונות החדשות כמו הרובע המיוחד ומע"ר, רגע לקראת פרסום מכרז לשיפוץ שוק ו' ועוד ועוד. באמת שידינו מלאות".

חפ"א עוסקת בנושאים שעל סדר היום? כמו כניסה דרומית חדשה?

"אנחנו עוסקים בהרבה פרויקטים שעל סדר היום, אולם הכניסה הדרומית אינה על שולחני כעת, לדעתי מי שמטפל בתכנונה זה אייל דוידוביץ במסגרת הסכם הגג".

תחום התפעול – דוד אסייג ממפלגתך יצליח לדעתך להביע את חותמו בתפקיד כל כך קשה?

"מדובר באמת באחד התחומים המורכבים ביותר בעירייה ומנכ"ל העירייה יחד עם ראש מנהל התפעול, שלמה רוטנברג עושים עבודה נהדרת, כמובן שיש עוד הרבה מאוד מה לעשות ולאן להשתפר ואנחנו נמצאים יחד עם דוד בדיוניים מקצועיים שאמורים בשנה שנתיים הקרובות להצעיד את אשדוד קדימה, עם יותר פיקוח והרתעה בכל מה שנוגע לניקיון (שזה אחד הדברים החשובים לי ולדוד ביותר), יותר כוח אדם מיומן עם יותר סמכויות והשקעה משמעותית בתברואה התשתיות והרבה נטיעות בהנחיית ראש העיר. חשוב לי לציין שוותיקי העיר בוודאי מכירים את דוד אסייג ויודעים איזה בן אדם מדהים הוא שכולו נתינה ועזרה לזולת, הוא נמצא כל היום בשטח ורץ ממקום למקום לסייע ולעזור, בין אם לסוחרים או בעלי עסקים שמבקשים לשטוף את מיכלי האשפה, בין אם לדיירים שהתפוצץ להם צינור ברחוב ויש מחלוקת אם הצינור של הבית או של העירייה, דוד כל כולו בעשייה עם מקסימום נגישות לתושב, ואני משוכנע שתושבי העיר מרגישים זאת".

תיק נוסף בו מחזיקה מפלגתך, היא תעשיה ותעסוקה, צפויות חדשות בעניין התעסוקה בעיר בשנים הקרובות?

"אם היו שואלים אותי, מה הדבר המרכזי עבור עתידה של העיר אשדוד אז ללא ספק שאחד הדברים המרכזיים מבחינתי זה עוגן תעסוקתי איכותי. אני רוצה תעשייה עתירת ידע באשדוד, חשוב שלתושבי אשדוד יהיה פארק הייטק מתקדם עם נציגות מכובדת של חברות הטכנולוגיה מובילות במשק, כאן אצלנו בעיר ליד הרכבת מול הביג. תושבי אשדוד לא צריכים לנסוע כל יום לגוש דן בשביל הייטק חייבים להביא את ההייטק לאשדוד ועל כך אנו עמלים רבות, כיוון שהנדוניה שלנו שאמורה לשמש את העיר כפארק הייטק בבעלות יזמים פרטיים רבים, והיכולת שלנו לנהל את המערך התכנוני הנדסי קנייני הזה לא פשוט כלל, אבל יש התקדמות וחלק נכבד מהפארק נמצא כעת בשלבי תכנון אדריכלי ואני מקווה שנצליח לעבור הרבה מסוכות משפטיות ואחרות בדרך, בינתיים אני שמח לבשר שעוד השנה נקבל שחקן חיזוק משמעותי בדמות WEWORK כאן בעיר, זאת נוסף למרכז החדשנות הקיים שהצלחנו להביא לעיר, ובקרוב יצא קול קורא לסיבסוד עירייה משמעותי של חברות הייטק ויזמים אשדודים שירצו לקבוע את מקומם במרכז החדשנות הזה".

מה קורה בקליטה ובתרבות?

"אני חושב שנושא התרבות והקליטה בעיר מתנהל בצורה טובה מאוד ופגשתי עובדים מסורים ומצוינים שעובדים מסביב לשעון, הכל כמובן נתון לבעיות ולקשיים שהמדינה חווה בכלל, מספר העולים בזמן של המלחמה אינו גבוהה, וכך גם התרבות חשובה ככל שתהיה שינתה את פניה בזמן המלחמה ובמהלך ימים קשים אלו. כאן חשוב לי להגיד שנושא זה קרוב אליי אישית ואני פועל באופן אישי במטרה להנציח את החללים וקורבנות המלחמה ועושה ככל עולה על ידי על מנת לתת מענה למשפחות אלו. כל זאת מעבר לכל הדברים החשובים שעושה העירייה וראש העיר בעצמו עם התוכניות החשובות שלו עבור המשפחות השכולות. בנושא זה כל מה שייעשה לא יהיה מספיק כמובן כדי לפצות על האובדן וההקרבה האינסופיים, אבל חשוב שיידעו כי אנחנו כאן כולם בשבילם".

לסיום, עברו 4 חודשים מאז הבחירות, יותר ממאה ימי החסד שנותנים בד"כ לפוליטיקאים, אתה מרגיש שהפעם העשייה העירונית תדבר בעד עצמה?

"כיוון שאני רוצה שהעשייה באמת תדבר בעד עצמה, אשאיר זאת לתושבים לשפוט. רק אומר שברמת ההשתדלות, אני עושה את המקסימום ואף מעבר לכך. ימים יגידו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך