עוסק מורשה? מה חשוב לדעת?

מה הם החובות והזכויות של עוסק מורשה? כיצד ניתן לייעל את ההתנהלות בעסק? בכתבה הבאה ריכזנו לכם את כל מה שחשוב לדעת בנושא
תמונה FREEPIK

כיצד פותחים עסק עצמאי?

פתיחת עסק עצמאי כוללת פתיחת עוסק במע"מ, באופן מקוון או באמצעות הגעה למשרדי מע"מ. 

עוסק פטור – עצמאי שמחזור עסקאותיו אינו עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024), נחשב כעוסק פטור. 

עוסק מורשה – עצמאי שמחזור עסקאותיו עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024), נחשב כעוסק מורשה. בהתאם לסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), ישנם מקצועות ועיסוקים כמו: עו"ד, רו"ח, כלכלן, רופא, אדריכל, שמאי ועוד, המחייבים רישום כעוסק מורשה גם אם מחזור העסקאות של העוסק נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. 

פתיחת עוסק מורשה כוללת מילוי טופס 821 עבור עוסק יחיד בצירוף מסמכים כגון תעודת זהות, אסמכתא על קיום חשבון בנק, חוזה קנייה או שכירות של מקום העסק ועוד. במקרה של שותפות או חברה בע"מ, יש למלא טופס 821 במשולב עם טופס 821א', בצירוף המסמכים הרלוונטיים.

מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה?

לאחר פתיחת עוסק פטור העוסק מחויב להפיק קבלות עבור עסקאותיו ואינו רשאי להפיק חשבוניות מס, משום שהוא לא גובה מע"מ מלקוחותיו. העוסק פטור מדיווחים חודשיים או דו-חודשיים למע"מ ולא יכול לקבל החזרי מע"מ עבור הוצאות העסק. עוסק פטור מחויב להצהיר למע"מ על גובה מחזור עסקאותיו עד ה-31/1 בכל שנה. 

עוסק מורשה מחויב להפיק חשבוניות מס עבור עסקאותיו, לגבות מע"מ בגובה של 17% (נכון לשנת 2024) על כל עסקה ולהעביר את הסכום לרשות המיסים. העוסק מחויב בתשלום חודשי או דו-חודשי למע"מ, בהתאם לגובה הצפוי של מחזור עסקאותיו ורשאי לקבל החזרי מע"מ עבור הוצאות העסק. 

התדמית של עוסק פטור היא של עסק קטן בתחילת הדרך בעוד שהתדמית של עוסק מורשה היא של עסק גדול ורציני.

כלים דיגיטליים שעוזרים בניהול העסק

להתנהלות מיטבית של העסק מומלץ להיעזר במגוון כלים ממוחשבים כולל:

הפקת חשבוניות דיגיטליות – הפקת חשבוניות אונליין מקלה על ההתנהלות של עוסק מורשה המחויב בדיווח חודשי או דו-חודשי למע"מ ותורמת לתדמית העסק שנתפס כחדשני וירוק. החשבוניות המעוצבות נשלחות ללקוח באופן אוטומטי כשהן חתומות בחתימה דיגיטלית מאובטחת והמערכת כוללת מגוון פיצ'רים מתקדמים המאפשרים לשלוט בניהול החשבוניות כגון: מעקב אחר חיובים, ניהול הוצאות והכנסות, הפקת דו"חות, שליחת חומרים לרו"ח ואיתור חשבוניות.

סליקה לעסקיםפתרונות סליקה לעסקים העומדים בתקני אבטחה מחמירים, מספקים ללקוח חווית משתמש אופטימלית. המערכת כוללת מגוון פיצ'רים מתקדמים כמו: יצירת דפי מכירה מעוצבים עם טופס חיוב מקוון, אפשרויות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי שונים ואפליקציות, שמירת פרטי כרטיס אשראי עם טוקן דיגיטלי מוצפן ועוד.

 

פתרונות ממוחשבים לעסקים עם חברת INVOICE4U

חברת INVOICE4U בבעלות משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהגדולים והמובילים בארץ, מתמחה כבר 20 שנה בהתאמת פתרונות מתקדמים לעשרות אלפי עסקים כולל: הפקת חשבוניות מס דיגיטליות, סליקת אשראי, מערכת ניהול לקוחות, מסחר אלקטרוני ועוד. לקוחותינו נהנים ממגוון שירותים מקצועיים תחת גג אחד, המלווים בתמיכה טכנית מקיפה ושירות לקוחות זמין.

לייעוץ לגבי הפתרונות המתאימים לעסק שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך