פארק אקולוגי ראשון בעיר

בית ספר למחוננים "מרכז מרום" שקד בחודשים האחרונים על יוזמה חדשה והפעם, יוזמה סביבתית שזכתה לשם המיוחד "אקופארק" או במילים אחרת: פארק אקולוגי. בית הספר, בסיוע מינהל החינוך בעיריית אשדוד, המשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, חברו גם הפעם לפעילות משותפת וביחד יוזמים הקמת מרכז ללימודי סביבה בדגש על למידה חוץ כיתתית.

מרב יגר רכזת חינוך והסברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה אומרת כי את יריית הפתיחה ערכו השבוע וביום חשיפה מרתק הקים הצוות יחד עם תלמידי בית הספר כיפה גיאודזית. הנה, הסקרנות מתחילה וכבר שואלים אנו מהי בעצם כיפה גאודזית? ובכן, כיפה גאודזית הינה טכניקה של בניית כיפה או כדור באמצעות מוטות ישרים קטנים היוצרים מערכת מרחבית של משולשים. טכניקה שהומצאה על ידי האדריכל באקמינסטר פולר. משולשים אלו בונים מעטפת של כיפה וככל שיש יותר משולשים כך צורת הכיפה הגאודזית קרובה יותר לכיפה כדורית מושלמת.

ד"ר ציפי בבציק, מנהלת מרכז מרום, ציינה כי הכיפה שהוקמה תהווה כיתה ללמידה חוץ כיתתית ותהיה הבית החדש של לימודי הקיימות בבית הספר. עוד מוסיפה ד"ר בבציק כי הכיפה הינה רק השלב הראשון ובעתיד מתכנן הצוות להקים גינה אקולוגית, מתחם אקוופוניקה ועוד.

ביום החשיפה, בנוסף לפעילות הקמת הכיפה, נחשפו תלמידי מרום ותלמידי בית ספר ארזים שהצטרף לפעילות, מגון סדנאות סביבה חווייתיות ועסקו בזיהום אויר ושימוש חוזר, בניית שרפצמיגים – פינות ישיבה מצמיגים בשימוש חוזר, ספירלות תבלינים וערוגות מוגבהות.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, שהצוות שלה ליווה מקרוב את כל התהליך וסייע, ציינה כי "האקופארק הינו חלק ממארג יוזמות סביבתיות המוקמות בימים אלו בכעשרים בתי ספר בעיר. היוזמות הבית ספריות מקדמות תכנית לפיתוח הדרום שאושרה בממשלה עם תום מבצע צוק איתן". עוד הוסיפה ד"ר רוזן כי "אנו רוצים להודות מקרב לב לד"ר רננה אילן, רכזת החינוך של המשרד להג"ס במחוז דרום, למרטין עובדיה מנהלת אגף חט"צ בעיריית אשדוד וכן למרב יגר וקרן קיזלשטיין מצוות האיגוד המלוות במסירות ובמקצועיות את תהליכי הקמת היוזמות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך