"לקחו לילד את החלום לאולימפיאדה בגלל אנטישמיות"

ליאן זאק בן ה-24 מאשדוד היה חלום, לייצג את ישראל באולימפיאדת פאריז 2024 * בתחרות הקריטריון בשבוע שעבר בתאילנד הוא יכול היה להגשים את זה * אבל כמו שאומר אביו גנאדי בכותרת, הרבה סיכוי לא היה לו, כי הגיע מישראל * גנאדי זאק: "אפילו בקרב שהוא ניצח בצורה חד צדדית חלק מהשופטים נתנו למתאגרף האחר נקודות כאילו ניצח"
יאן זאק בקרב מול היריב הטורקי (צילום מסך: יוטיוב)

כשיאן זאק מאשדוד חלם על האולימפיאדה, היו לא מעט בארץ שלקחו את החלום ברצינות. המתאגרף בן ה-24 שמתאגרף במשקל 92 פלוס, נחשב למועמד רציני לעשות זאת. אבל יאן לא יגשים את החלום, לא בגלל היכולת שלו, אלא כנראה בגלל העובדה שהוא מתאגרף מישראל עם כל המשתמע מזה בעולם, במיוחד בימים האלה.

בשבוע שעבר נערכה אליפות העולם בתאילנד שמהווה גם תחרות קריטריון לאולימפיאדה בפאריז 2024. יאן זאק מאשדוד ועוד 4 מחברי נבחרת ישראל הגיעו לשם. יאן ניצח מתחרה מניו זילנד ועלה למקומות 1-32. כבר אז ניתן היה להבחין שהשיפוט נוטה לרעתו. למרות שהקרב היה חד צדדי, היו לא מעט מהשופטים שהעניקו ניצחון בסיבוב אחד לניו זילנדי שכמעט נוצח בנוק אאוט. הגדיל לעשות השופט מארגנטינה שנתן ניצחון לניו זילנדי בקרב כולו.

יאן עלה למרות הכל לקרב הבא. שם הוא פגש מתחרה טורקי. יאן הציג יכולת מצוינת ובחלק לא קטן מהקרב היה טוב יותר, אבל כל השופטים החליטו להעניק ניצחון לטורקי בנקודות.

אביו של יאן, גנאדי, שמלווה את בנו מספר על מה שהיה: "האנטישמיות הגיעה גם לספורט. זה התחיל מזמן אבל עכשיו זה ממש בשיא. בקרב עם הטורקי כל השופטים מאפגניסטן, מספרד, ארמניה קזחסטן לא נתנו לנו לעבור הלאה. נתנו לו ניקוד נמוך בניגוד למה שהציג. עצרו את החלום של הילד להגיע לאולימפיאדה".

אגב מנבחרת ישראל עברו רק שניים מה-5 לסיבוב 1-32, ביניהם יאן זאק, אבל ליותר מכך לא נתנו להם להגיע. גנאדי דיבר עם בנו לאחר הקרבות וסיפר על ההרגשה שלו: "יאן ספורטאי. הוא אמר שכנראה לא היה מספיק טוב, שהיה צריך לתת לטורקי נוק אאוט. אבל ראינו את הקרבות, ראינו את הקרב נגד הטורקי, היו שם שופטים ונציגים של האיגוד מישראל שראו שבגלל שהוא מישראל התוצאות היו נגדו".

יאן לא מוותר וינסה להגיע לאולימפיאדה הבאה, אבל זה עוד רחוק מאוד. כעת הוא יחזור לארץ ויתכונן לאליפות אירופה שתערך באוקטובר-נובמבר, אבל זה יהיה כבר אחרי האולימפיאדה הקרובה. הוא מתכוון במקביל גם ללמוד לתואר. אביו מקווה שעד האולימפיאדה הבאה ישפטו את בנו לפי היכולת בלבד ויאפשרו לו הפעם להגשים את החלום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך