הנצחה חיה: גן קהילתי לזכרם של אליעד ומשה אוחיון הי"ד

במחווה מרגשת לאליעד אוחיון הי"ד ואביו משה אוחיון הי"ד, אב ובנו שנרצחו בשבת השחורה בזמן שניסו לסייע לאזרחים בעיר אופקים, נחנך השבוע באשדוד גן קהילתי קסום לכבודם. האירוע המרגש, שופע חוסן ואופטימיות, התקיים במתחם חצר בית הספר 'מיתרים'.

בטקס חגיגי שהתקיים השבוע – בהשתתפות בני המשפחה, גב' טלי מימון – מנהלת האגף לחינוך מיוחד בעיריית אשדוד, מנהלות בתי הספר, הצוותים החינוכיים המסורים, תלמידי כיתה ט'1 ממקיף א' ותלמידים מבית הספר 'מיתרים' – סומן ציון דרך משמעותי: הקמת גן קהילתי מרגש וקסום, שמייצג יוזמה מיוחדת במסגרת התכנית "כיתה מייצרת משמעות".

תכנית ייחודית לבית ספר מקיף א׳ במסגרתה כל כיתה, החל מחטיבת הביניים ועד לחטיבה העליונה, בוחרת לפעול ולהתנדב באופן ייחודי. בזכות חבירה של שתי רכזות חברתיות משני בתי הספר, קרן דהן ומליסה גירץ, נולד המיזם המרגש שהניב פירות תרתי משמע. תלמידי כיתה ט'1 ממקיף א', בהדרכתה של המחנכת המוערכת קרן דהן, החליטו לאחד כוחות עם חבריהם מבית הספר לחינוך מיוחד "מיתרים" ברשות הרכזת מליסה גירץ, ברוח ההתנדבות, השותפות והאחדות.

במהלך שנת הלימודים, שיתפו תלמידים אלו פעולה בפעילויות מעשירות שונות, לזכרו של אליעד אוחיון הי"ד, שהקדיש את חייו לעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים. מאמציהם הגיעו לשיאם ברכישת שתילים באמצעות אירועי מכירה מיוחדים, שהובילו ליצירת הגן הקסום בבית ספר מיתרים.

במהלך הטקס העבירה שרית, אמו של אליעד, מסר מכל הלב לתלמידים הצעירים וסיפרה שאליעד ומשה ז"ל היו אורות גדולים והיא שמחה שהם מאירים בליבם של אנשים שאפילו לא הכירו אותם הבוחרים להמשיך את דרכם, והעובדה שמדובר פה בפעילות נוער בשיתוף עם ילדי החינוך המיוחד מרגשת אף יותר, כי זה צו דרכם.

בסיום נוגע ללב לאירוע, הציע סבו של אליעד להוסיף לשלט הגן את הכיתוב "אני יכול", המסמל את האמונה הטבועה ביכולתם של התלמידים להתגבר על אתגרים ולצמוח בדרכים ייחודיות. מחווה סמלית זו טומנת בחובה את תמצית ההתמדה וההעצמה המהדהדת עמוק בלבם של כל המעורבים ביוזמה מעוררת השראה זו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך