לאחר 20 שנה: SCE המכללה האקדמית להנדסה, עוזבת את העיר

הוועד המנהל של SCE המכללה האקדמית להנדסה, החליט אמש (ראשון) להפסיק את קליטת הסטודנטים למכללה באשדוד, החל משנת הלימודים הבאה. בכך תחל המכללה בתהליך של מספר שנים בו היא תסיים את פעילותה בעיר אשדוד
צילום: יח"צ

הוועד המנהל חיזק את ידי הרקטור ומייסד המכללה, פרופ׳ יהודה חדד, ששיגר מכתב לראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, לפיו מחלקות השונות בעירייה לא מאפשרות להם להתקדם בתוכנית בינוי הקמפוס.

לטענתם, לאחר 20 שנה ועלייה בהיקף הסטודנטים, המוסד האקדמי שמכשיר כיום 15% מהמהנדסים במדינה, לא מסוגל להיענות עוד לצורכי הסטודנטים בקמפוס אשדוד, בהיעדר התקדמות בתוכנית פיתוח הקמפוס. הוועד המנהל הגיע למסקנה כי המכללה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך במאמץ הפיתוח לבדה ולהישאר תלויה בהחלטות בירוקרטיות בלתי סבירות מצד העירייה.

במכתב ששוגר לראש העיר ב-22 במאי פירט פרופ׳ חדד לטענתו מדוע המוסד האקדמי צריך לעזוב את העיר: ״למרות שבעבר קיבלנו אישור לתוכנית הבינוי של הקמפוס נאלצנו לעדכן אותה לדרישת מהנדס העיר החדש ולעבור חלק גדול מהליכי האישור מחדש. לאחר שכבר נחתמו נוסחי כתב שיפוי והתחייבות, נעצר שוב הליך קבלת ההיתר, משום דרישה חדשה לכתב שיפוי והתחייבות מיוחד עבור הרובע האקדמי המיוחד. דרישה לפיה המכללה מתחייבת שלא תגיש בקשה לתעודת גמר או כל אישור אחר בטרם תושלמנה עבודות פיתוח בשטחים ציבוריים ותשתיות ציבוריות (מחוץ למכללה), לרבות מתקן לטיהור שפכים. יוצא שהמכללה תלויה בגורמים חיצוניים כך שגם אם תושלם הבנייה מצידה אך גורמים אלו לא ישלימו את המתחייב, המכללה לא תקבל אישור איכלוס״.

״למרות מאמצינו הרבים במשך השנים״, חתם פרופ׳ חדד את מכתבו לראש העיר. ״לאחר 20 שנה של פעילות באשדוד ו-5 שנים מאז הנחת אבן הפינה אנחנו עדיין לא מתקדמים. אני מודיע לך בצער רב כי אנחנו מוותרים על השטח בו זכינו במכרז״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך