הדור הבא של היזמים והיזמיות באשדוד בהאקתון מרגש ומפתיע

אחרי שעברו קורס "מובילי חדשנות פדגוגית", בהנחיית האקדמיה לחדשנות של רשת OpenValley , הרימו צוות המורות וההנהלה בבית ספר ממ"ד שחקים האקתון ברמה הכי גבוהה שיש! ההאקתון עסק בנושא "אשדוד אימפקט" להתמודדות עם אתגרי המלחמה שהעיר חוותה וממשיכה לחוות, והכל יחד עם התלמידים והתלמידות שיזמו, ביצעו והציגו את המיזמים המרגשים שלהם.

בית ספר ממ"ד שחקים באשדוד מאז ומתמיד הציב את נושא היזמות במרכז עשייתו ומשלב מושגים ופרקטיקות מתחום היזמות בעשייה הבית ספרית ובתהליכי הלמידה, על אף גילם הצעיר של התלמידים והתלמידות. לאחרונה, חיבור יוצא דופן וייחודי ברמה הארצית נרקם בין בית הספר לבין רשת היזמות והחדשנות openvalley, שפתחה לאחרונה את הסניף החמישי שלה כאן אצלנו בעיר – חיבור שהוביל להפקת האקתון מרשים ביותר בבית הספר ביום שני האחרון!
במהלך השנה עברו צוות בית הספר קורס מרתק של "מובילי חדשנות פדגוגית" מטעם צוות האקדמיה של openvalley. המורות למדו והעמיקו בכלים ומושגים יזמיים, תרגלו והתנסו בתהליכי חדשנות שמהותם לענות על השאלה – איך הופכים רעיון למציאות?
במקביל, החלו המורות להטמיע את אותם כלים בכיתות הלימוד – החל מכיתה א' ועד כיתה ו' – תחת הנושא "אשדוד אימפקט". המטרה הייתה לאפשר לתלמידים להתחבר לאתגרים שהם עצמם חוו כאן בעיר בימי המלחמה הראשונים ולפתח פתרונות לאותם אתגרים. התלמידים התנסו בעבודת צוות, נעזרו בכלי AI, שיתפו את ההורים, למדו סטוריטלינג, תרגלו מטריצת חדשנות ופיתחו את המיזמים בעזרת הכלים שלמדו.
אירוע השיא של התכנית – "האקתון אשדוד אימפקט" – הותיר את האורחים ללא מילים. הצוות הפיק אירוע מושקע וממותג והתלמידים הציגו את המיזמים החברתיים בפרזנטציות שלא היו מביישות את חברות ההייטק הגדולות. הכל תוך שימוש בבינה מלאכותית, טאבלטים, אפליקציות ומייצגים פיזיים ודיגיטליים.
את ההאקתון ליווה צוות מנטורים מקצועיים מענפים שונים והוזמנו אליו אנשי מפתח מהתעשייה, משקיעים פוטנציאלים, שותפים וגורמים עירוניים, ביניהם כמובן ד"ר יחיאל לסרי אשר עבר בין 58 המיזמים שהוצגו, שאל את התלמידים שאלות והתעניין ביישום התוצרים בעיר אשדוד.
שאפו ענק לכל השותפים והשותפות ובמיוחד לתלמידים המרגשים שיהפכו במהרה לדור העתיד, ולפי מה שראינו בהאקתון, יש לנו על מי לסמוך והם עוד יעשו כאן דברים נפלאים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך