כיצד להשתמש בAI לצורך כתיבת תוכן לבניית קישורים?

קישורים מאתרים חיצונים הם עדיין אחד הכלים החזקים ביותר שיש למקדמי אתרים כדי להתקדם בתוצאות הקישור בגוגל. אם פעם היה מספיק לשים את הקישור בחלק התחתון של האתר ומשם להפנות אותו לאתר שלנו או לכתוב איזה מאמר קצר של 300 מילים, היום ברור שגוגל מסתכל גם על האיכות של התוכן בעמוד שמקשר אל האתר שלנו
Photo by Mohamed Nohassi on Unsplash

 זו גם הסיבה שאנחנו רואים מעבר של בניית קישורים מאתרי לווין שהם אוסף של מאמרים באיכות נמוכה לקישורים מאתרים איכותיים ואקסקלוסיביים יותר.

אז איך אפשר ליצור תוכן טוב בלי להוציא עוד מאות שקלים על מאמר? כיום למרבה המזל יש לנו אוסף של כלי AI שמקלים עלינו מאוד את המלאכה.

המגבלות של ה-AI בכתיבת תוכן

חשוב להדגיש שכלי AI לא יכולים כרגע להחליף כותב אנושי, בטח שלא בעברית. רובם עדיין עושים שגיאות פה ושם, לא תמיד אפשר לגרום להם להגיע לטון הכתיבה הנכון והפקת כמויות גדולות של טקסט לא תמיד עובדת. 

מצד שני, יש להם המון שימושים אחרים:

  • חיפוש מידע גולמי שלאחר מכן ניתן להשתמש בו לצורך חיבור פסקאות
  • יצירת טבלאות בכלים שתומכים בכך (כמו כלי ה-AI של גוגל שמעביר אותם ל-Google Sheets)
  • יצירת תמונות להמחשה 
  • כתיבת ראשי פרקים
  • כתיבת פתיחה או סיום של מאמר בהתאם לטקסט שמוזן לתוכם
  • כתיבת טיוטה קצרה יחסית למאמר ושיפוץ שלו על ידי גורם אנושי
  • כתיבת תגי מטא ותיאורים מושכים להגדלת אחוז הלחיצות (CTR) בגוגל

נכון לאמצע 2024 כלי ה-AI מתחלקים לכמה סוגים: 

1.כלים שיודעים לשאוב מידע מהאינטרנט בזמן אמת כמו Gemini  של Google או Co-Pilot של מיקרוסופט (שבעצמו מבוסס על ChatGPT).

2.כלים כמו ChatGPT או Claude שהם מוגבלים יותר, אבל לפעמים טובים יותר דווקא בצד ה"אומנותי" וגם מוציאים טקסטים ארוכים יותר. 

3.כלים למקדמי אתרים או אנשי שיווק כמו למשל Rytr או Jasper. אלו כלים שהשימוש בהם עולה יחסית הרבה, אבל הם יעילים עבור מי שרוצה שליטה מוחלטת בטקסט. למשל, סימון של פסקה מסוימת ובקשה להרחיב אותה במקום תיאור מילולי של החלק אותו רוצים להרחיב.

דוגמה ליצירת טיוטה של מאמר עם Claude

Claude  יכול להישמע מאוד טבעי בעברית. הנה טקסט שהוא יצר לאחר שביקשנו ממנו ליצור מדריך על " 5 דברים שכדאי לבדוק לפני שלוקחים את המחשב לטכנאי:"


העברית שלו אולי לא תוכל לשמש לכתיבת עבודה לאוניברסיטה, אבל היא נשמעת יותר טבעית מאשר בכלים אחרים שהפלט שלהם נראה הרבה פעמיים כמו טקסט מתורגם.

מה שכן היינו יכולים לעשות כדי לקבל מאמר ארוך יותר זה לבקש מדריך אחד למחשב רגיל ואחד ללפטופ.

להיות כמה שיותר מדויקים

לא משנה באיזו שפה אתם משתמשים, אתם חייבים להיות מאוד מדויקים. אם לא היינו כותבים במפורש שאלו בדיקות לפני קריאה לטכנאי, היינו מקבלים טקסט שמדבר גם על דברים שלא רצוי לעשות בבית כמו למשל פתיחה פיזית של המחשב או להקשיב לכל מיני מאווררים (ויש לפחות כמה כאלו בכל מחשב..) 

שימו לב שחלק מהכלים נעצרים אחרי 300 או 400 מילים גם אם תבקשו יותר. במקרה הזה חשוב לפרק את הטקסט שאתם רוצים לחלקים קטנים יותר. 

ברשת ניתן למצוא עשרות מדריכים על כל כלי ואיך לכתוב לו פקודות (Prompt) קצרות בעברית.

מחקר מילות מפתח, עם איזה כלי לעשות?

האם כלי AI יכולים להחליף גם מחקר מילות מפתח וכך נוכל לתפוס שני ציפורים במכה אחת?

 

לא בדיוק…

 

קודם כל, מחקר מילות מפתח אפשר לעשות רק עם כלים שמתעדכנים בזמן אמת, אבל

אנחנו ממליצים להישאר עם הכלים הישנים והטובים שמיועדים ספציפית לכך כמו ahrefs או SEMRush. גם מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול לעבוד (אם אתם מריצים קמפיין ממומן). 

 

בניגוד לכלי AI יש להם תצוגה טבלאית, גרפים ועוד מידע שחשוב לדעת כמו למשל כיצד נראות התוצאות עבור כל מילת מפתח.

 

לאחר מכן אפשר לבקש מכלי ה-AI להוסיף את מילות המפתח שאתם רוצים בטקסט עצמו, ליצור Title מתאים וכו'.

לסיכום

  • כלי ה-AI הנוכחיים לא יכולים להחליף כותב תוכן מנוסה בעברית
  • אפשר להשתמש בכלי AI לכתיבת טיוטות למאמרים או חומרים אחרים שלאחר מכן זוכים לעיבוד נוסף
  • השתמשו בפקודות כמה שיותר מדויקות
  • מחקר מילות מפתח עדיין עדיף לעשות עם כלים ייחודים

והעיקר אל תפחדו להתנסות. עבדו עם הכלים השונים ומצאו את זה שאתם הכי מתחברים אליו. 

המאמר בשיתוף חברת קידום אתרים SEO-RUSH

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך