המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לשמירת איכות הסביבה אשדוד בעדכון חשוב לציבור

המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לשמירת איכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה המעניקים שירות לתושבי אשדוד, בני עי”ש, ברנר, גדרה, גדרות, גן יבנה, חבל יבנה, נחל שורק – מעדכנים את הציבור כי בימים אלו [עד יום שני] יבוצעו פעולות הרצה בסולר של תחנת הכוח החדשה אתגל הסמוכה לאשדוד
צילום: באדיבות עיריית אשדוד.

תחנת הכוח אתגל היא תחנה גזית פיקרית חדשה, שדלק הגיבוי שלה הוא סולר. התחנה בהספק חשמלי של 186 מגה ואט, והיא מחליפה את תחנת הכוח הישנה שפעלה במקום.

התחנה צפויה לעבוד בשעות שיא של ביקוש לחשמל בלבד ותופעל על ידי מנהל מערכת החשמל בהיקף של עד 1,500 שעות בשנה. התחנה צפויה להתחיל לפעול באופן מסחרי בחודש ספטמבר 2024, על פי היתר הפליטה לאוויר שניתן לה מהמשרד להגנת הסביבה ב-18 בספטמבר 2022. עד למועד ההפעלה המסחרית צפויות להתקיים פעולות הרצה נוספות בגז.

לקראת ההפעלה, מפעיל התחנה מבצע בדיקות לציוד המותקן בעומסים שונים בסולר ובגז, ובמהלכן צפויות פליטות בלתי שגרתיות לאוויר ופליטות נראות לעין. אין הנחיות מיוחדות לציבור בשל כך.

המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לשמירת איכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה נערכים לבצע פיקוח ובקרה מוגברים על תהליך ההרצה, הן בסיורים בשטח הן באמצעות מעקב אחר נתוני ניטור מזהמים בארובות ובתחנות הניטור בסביבה. הגופים יבחנו את ריכוזי המזהמים בסביבה ואת העמידה שלהם בערכים המותרים לפי חוק אוויר נקי. אם יתקבלו ממצאים חריגים, ידרוש המשרד את הפסקת ההרצה למניעת מפגעים סביבתיים.

אם הציבור חש במפגעי ריח, אפשר לפנות בזמן אמת למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה בטלפון *6911.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך