מאליפות היסטורית, דרך הישרדות ועד אכזבה בלי תואר

סיכמנו לכם את השנה בחלק לא קטן מענפי הספורט באשדוד. מי חגגו אליפות? מי גביע מדינה? מי חגגו הישרדות? סגנות באירופה? ומי התאכזבו ונותרו בלי תואר העונה? דבר אחד בטוח, אשדוד העיר ניצחה. הספורט באשדוד הוא ללא ספר אחד מענפיי "הייצוא" של העיר...שאפו לראש העיר, לרשות הספורט העירונית ולכל מי שנותן מזמנו שזה יקרה...ויש גם מה לצפות בעתיד...
אלופת המדינה בכדורעף נשים. (צילומים טל אקוקה, ניב כהן, גנאדי ז'אק, משה סידי ודוברויות המועדונים)

 כדורגל ליגת העל

מ.ס אשדוד, ספינת הדגל של הספורט באשדוד בעונה של הישרדות בליגה. היא הגיעה לפלייאוף התחתון מהמקום הלפני אחרון ועשתה פלייאוף לפנתיאון עם 15 נקודות מתוך 21 ובלי הפסד אחד. היחידה בליגה שלא הפסידה בפלייאוף העליון והתחתון. אלי לוי והשחקנים שלו חגגו הישארות בגדול ועתה הפנים לעונה הבאה בכדי שהשנה החגיגות יהיו בעלייה לפלייאוף העליון.

שחקני מ.ס אשדוד. עוד עונה בליגת העל.

כדורגל ליגה א'

שתי הקבוצות אכזבו. אדומים אשדוד רצתה מאוד לעלות ליגה וסיימה במקום ה-6. אומנם בתחילה זה נראה שהיא בדרך, אבל לקראת אמצע הליגה ובעיקר בסיום, היא רצתה אפילו לא להגיע לפלייאוף בכדי לא להוציא עוד כסף. מ.כ אשדוד עשתה יותר רעש של עלייה ובסוף כמעט ירדה בקול חלוש.

כדורגל נוער

הישג גדול של קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד – זכייה בגביע המדינה. הקבוצה של אבי אבינו סיימה במקום השמיני בליגת העל לנוער, אבל בגביע המדינה עשתה זאת בגדול עם 1:5! בגמר על בני סכנין. מחזיקים מהם.

כדורסל

נשים

הקבוצה שרוצה תואר זמן רב כבר הייתה שוב ליד. הקבוצה של טאלי קריאף ואורי בן סימון, אותה מאמנת שירה העליון, שגם תמשיך, סיימה בחצי גמר הפלייאוף וברבע גמר גביע המדינה. נראה היה שרק חוסר מזל הביא אותה לשם ועונץ מלחמה ללא זרות בחלקה. אבל אל תשכחו, בדי.אנ איי שלה מכבי בנות אשדוד היא קבוצה של תארים והגיע הזמן לחזור לשם. ההרגשה שהיא גם תחזור.

שירה העליון. תאמן עוד עונה את מכבי בנות אשדוד. הפעם עם תואר?

גברים

הקבוצה, שנמצאת בליגה הארצית, נאבקת בימים אלה על העלייה לליגה הלאומית. באשדוד רוצים לחזור תחילה לליגה השנייה, ואח"כ לחשוב גם על עלייה לליגת העל בכדורסל. היא החליפה מאמן לאחרונה, כשפיטרה את אורי קוקיה והביאה את חנן הירשוביץ', במיוחד למאני טיים. הסיכויים שלה גבוהים גם מהמקום הראשון וגם מהמבחנים.

שחייה

דניס לוקטב

קבע בפעם השנייה את הקריטריון למשחקים האולימפיים וייצג את ישראל בקיץ הקרוב בפריז, שבר את השיא הישראלי ב-200 חופשי ועלה לראשונה בקריירה לחצי גמר אליפות העולם, שנערכה בדוחא, קטאר

יעקב טומרקין

השחיין הוותיק עשה היסטוריה כשקבע את הקריטריון לאליפות אירופה בפעם ה-13 בקריירה, יותר מכל שחיין ישראלי אחר אי פעם. הוא הוכתר שוב כאלוף ישראל וינסה להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים. הרביעית שלו.

טומרקין. בדרך לאולימפיאדה רביעית!

כדוריד

קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד הפכה לאחת הקבוצות הכי חזקות בליגת העל. כל עונה תואר אחד לפחות ובשנים האחרונות כמעט כל התארים האפשריים בעונה אחת. העונה האחרונה הייתה עונה פחות טובה ללא תואר. קורה ואפילו מותר. החלפת המאמנים, לאחר עזיבת המאמנים הזרים, הייתה בעוכרי הקבוצה. זה לא גורע מהכבוד הרב שהביא לעיר ועוד תביא.

הפעם רק עד רבע גמר גביע המדינה בכדוריד.

כדורעף

נשים

ההישג של השנה. הפתעת השנה ובגדול! הקבוצה זכתה לראשונה בהיסטוריה באליפות המדינה כנגד כל הסיכויים. היא גברה על מכבי חיפה בסדרת הגמר והדהימה את עולם הכדורעף בארץ. השחקניות של ליאור לוק גם הגיעו לגמר הגביע והפסידו לאותה חיפה את הגביע, בו הן החזיקו שנה קודם לכן. אלופות!

גברים

גם כאן מדובר בעונה חלומית. עלייה לראשונה בהיסטוריה לחצי גמר הפלייאוף. השחקנים של המאמנת מורן צור לוק נוצחו גם ברבע גמר גביע המדינה. נראה כי בעונה הבאה מצפים לקפיצת מדרגה אחת נוספת שתביא תואר.

חצי גמר פלייאוף היסטורי בכדורעף גברים.

דולפיני אשדוד

אחד ההישגים הגדולים של קבוצה באשדוד. קבוצת הכדורגל באולמות לחרשים וכבדי השמיעה, נאבקת כמו כל שנה על תואר האליפות, גם בליגת החרשים וגם בדרך כלל בליגת ההתאחדות (השנה בגלל המלחמה זה לא קרה). הקבוצה ששולטת בליגה שלה הוסיפה תואר חשוב מאוד העונה, סגנית אלופת אירופה! שאפו.

סגנית אלופת אירופה.דולפיני אשדוד.

אגרוף

מכבי טייסון אשדוד

בשקט בשקט קמה פה קבוצת אגרוף מהרמה הגבוהה ביותר. אומנם מדובר בנוער ונערים אבל יש לה הרבה עתיד. הקבוצה אותה מאמנים ארתור זלטופולסקי וקונסטנטין פרוחניבסקי עם עשרות מדליות באליפויות ישראל ואליפויות בינלאומיות. תזכרו את השם.

 יאן זאק

באותה נשימה צריך להזכיר את המתאגרף יאן זאק ממכבי אשדוד. ז'אק בן ה-24 זכה באליפות ישראל באגרוף במשקל כבד 92 פלוס. חושב על ייצוג ישראל באולימפיאדה. ינסה לקבוע את הקריטריון..

מכבי טייסון אשדוד. תיזכרו את השם.

האצטדיון באשדוד

העתיד כבר מתקרב… קריית הספורט העירונית בסמוך לפארק אתגרים בצפון העיר אשדוד מתחילה לקרום עור וגידים. יהיו בה בריכת שחייה אולימפית, ארנת כדורסל של 5000 מקומות, מגרשי טניס ברמה בינלאומית ועוד. "הדובדבן" שבקצפת, הוא אצטדיון הכדורגל. הוא  צפוי להיפתח במהלך עונת הכדורגל 25/26 עם 20 אלף מקומות. המדובר במתקן החדיש והמתקדם ביותר בארץ בכדורגל. יש למה לצפות.

מתקרב. האצטדיון החדש באשדוד בבנייה.

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך