מה יעלה בגורל כהונתו של הרב יוסף שיינין כרבה הראשי של העיר אשדוד?

כהונתו רבת השנים של הרב שיינין רבה האשכנזי של העיר אשדוד, הסתיימה לפני מספר ימים בהוראתו של היועץ המשפטי של משרד הדתות, מנכ"ל המשרד הודיע לרב במכתב ששלח לו ולעוד מספר רבני ערים * אלא שרבנים רבים ממועצת הרבנות הראשית לישראל, יחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הרב הראשי הספרדי הרב פינטו ועוד קבוצה גדולה של אישי ציבור חתמו על מכתב שדורש את הישארותו של הרב בתפקיד בשנים הקרובות * עיתון 'המגזין' יצא לבדוק מה הסיכויים שהרב יישאר? מה המניע לסיום כהונתו? מה הסיכוי שימונה רב אחר תחתיו? ומה אומרים על כך רבני העיר אשדוד?

באופן מפתיע ובתזמון מעורר תהיות, המשרד לשירותי דת הודיע לרבה האשכנזי של העיר אשדוד הרב יוסף שיינין בן ה- 83, על הפסקת כהונתו כרבה העיר אשדוד, זאת לאחר שהסתיימה השנה שקיבל כדחייה מטעם המשרד לשירותי דת, ואילו כעת הייעוץ המשפטי לא אישר לו דחיה נוספת.

בנוסף לרב שיינין, מספר רבנים נוספים בערים: פרדס חנה, ערד, קדימה צורן, אילת וראשון לציון קיבלו הודעה מהמשרד לשירותי דת על הפסקת כהונתם. גורמים המקורבים לרב שיינין טוענים לניחוח פוליטי בהחלטה הזו, וכי יש קשר בין סיום כהונתו של הרב למהלכים שנרקמים מאחורי הקלעים במשרד לשירותי דת, אך הטענה הזו לא קיבלה הוכחה מוצקת, עד שעת כתיבת שורות אלה.

הרב יוסף שיינין היה אמור לפרוש כבר לפני מספר שנים מפאת גילו, ובעקבות החוקים החדשים של המשרד לשירותי דת, אך בכל זאת הוא קיבל הארכה אישית שכאמור הופסקה בשבועות האחרונים באופן פתאומי. הרב שיינין משמש כרבה של העיר אשדוד מזה כ-40 שנה, והוא מוערך מאד בקרב כלל החוגים והעדות בעיר, הוא ניחן בידע עצום ובתרומתו החשובה על שמירת השבת, המסורת והכשרות בעיר אשדוד.

בכדי לנקות את האשמה מהם, בכיר במשרד הדתות אמר לאחרונה כי "עד לרגע האחרון נאבקו במשרד לשירותי דת כנגד ההחלטה שהגיעה על ידי הייעוץ המשפטי של המשרד, אך כאמור המאבק לא הסתייע בידם, וההחלטה על סיום כהונתם של הרבנים הללו התקבלה 'בצער רב".

ההחלטה של הרבנים וראש העיר

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התבקש על ידי משפחתו של הרב לנסות ולמנוע את ההחלטה שקיבל היועץ המשפטי. אהבתו והערכתו של ראש העיר לרב הראשי באה ליידי ביטוי בכך שהוא רתם את הרב הראשי הספרדי הרב חיים פינטו, יחד עם המועצה הדתית והם שלחו מכתב שמבקש מהמשרד לשירותי דת להאריך את כהונתו של הרב ככל האפשר.

על פי משפחתו של הרב, בקשתו של ראש העיר יכולה לשנות את ההחלטה, בעקבות תקדימים משפטיים, ויעוץ משפטי אותו הם לקחו סביב העניין הזה.

למעט המכתב במדובר, גם רבנים רבים ממועצת הרבנות הראשית לישראל, שמעריכים את הרב שיינין שיגרו מכתב בהול למשרד לשירותי דת, לשר ולמנכ"ל, בבקשה לחזור בהם מההחלטה.

רבנים מהעיר אשדוד איתם שוחחנו, הדגישו כי יש חשיבות רבה להמשכיות של תפקודו של הרב בעיר, שכן הוותק והידע שלו בענייני שירותי הדת, אין שני להם בעיר אשדוד. במקביל לאהבה הרבה שהרב זוכה לה מכלל האוכלוסיות בעיר, שמעריכים אותו על מילוי תפקידו נאמנה.

למרות המאמצים הרבים, נראה כי ההחלטה התקבלה, ולא ניתן יהיה לשנות זאת, למרות כל המאמצים. אם כי בסביבתו של הרב לא מתכוונים לוותר בקלות ויעשו הכל על מנת שהוא יישוב לתפקידו במהרה. לבנתיים הרב ממשיך להיות מעורב בנעשה בשירותי הדת, בדיוק כפי שהיה טרם קבלת ההחלטה של המשרד לשירותי דת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך