סיכום העונה במספרים

קבוצת מ.ס אשדוד נשארה לעוד עונה בליגת העל. המספרים שלה בעונת 23/24 מספרים איך היא עשתה את זה. כולנו יודעים שהטבלה לא משקרת (וטוב שכך במקרה הזה...) ושהסטטיסטיקה מנצחת, במקרה הזה לטובת אשדוד. בעונה הבאה 24/25...נביא מספרים אחרים...הכוונה הקבוצה.
אזיקל מדייק. (צילומים: טל אקוקה. דוברות מ.ס אשדוד)

זהו תם ונשלם. אשדוד סגרה את עונת 23/24 ונשארה בליגת העל. היא מתכוננת בימים האלה לעונת 24/25 וחשוב מאוד שאנשיה יסתכלו בסטטיסטיקה ללמוד על העונה הקודמת. אנחנו בינתיים עשינו זאת עבור כולם. ואלה המספרים שהביאו אותה לשם, ולעוד עונה כאמור בליגת העל:

אשדוד סיימה במקום העשירי בליגה עם 37 נקודות. כבשה 29 שערים וספגה 45 שערים. היא ניצחה 9 פעמים (4 מתוכם בפלייאוף התחתון) סיימה ב10 תוצאות תיקו (3 מהם בפלייאוף התחתון) ו-14 הפסדים (בלי הפסד בפלייאוף התחתון) בפלייאוף אגב היא ספגה רק 3 שעירם וכבשה 9! אשדוד צברה 37 נקודות מתוכן בפלייאוף היא השיגה 15 נקודות!

ונעבור להרכבים: הכי הרבה דקות שיחק השוער אריאל הרוש. הרוש שיחק 2745 דקות! אחריו נמצא רועי לוי עם 2073 והשלישי הוא נועם מוצ'ה הצעיר עם 2004. מי שכמעט הגיע "למועדון ה-2000" הוא ג'ורדן בוטאקה עם 1999 דקות!

מלך. אברג'יל.

שיאן ההופעות במשחקים הוא גם אריאל הרוש עם 31 משחקים מתוך 33! אחריו נועם מוצ'ה עם 29 הופעת כמו גם רועי לוי. במקום השלישי אלעד שחף עם 28 הופעות. המעניין הוא שמוצ'ה הוחלף גם הכי הרבה פעמים (22) ושחף נכנס הכי הרבה פעמים כמחליף (18). אגב בפעם הבאה שהוא ייכנס זה יהיה בסוף החודש הזה…לחופה.

שחקן כובש: בכדי לנצח בכדורגל, כמה שאנחנו זוכרים, צריך לכבוש. את טבלת כובשי השערים מוביל רביד אברג'יל עם 5 שערים, אחריו איזיקל הנטי עם 4, ג'ורדן בוטאקה וסתיו נחמני, שמיעט לקבל דקות משחק, עם 3 שערים כל אחד. בסך הכל כבשו 13 שחקנים לזכות אשדוד.  מי שנמצא לבדו עם תואר פחות מחמיא הוא טימותי אוואני הבלם שכבש שער עצמי.

בתפקיד "המאסטר שף", שזה המבשלים, היו 11שחקנים שבישלו 18 שערים מתוך ה-29 שכבשה אשדוד. חמודי כנעאן מוביל עם 3 בישולים, למרות שחזר במהלך החלק השני של העונה. אחריו 5 שחקנים עם שני בישולים, שלומי אזולאי, אלעד שחף, רועי לוי, אילי טמם ומרטין אנדזי'. אגב בטבלת המבשלים עם בישול אחד נמצא…אריאל הרוש שוערה של הקבוצה.

הכי הרבה דקות, ולא רק. אריאל הרוש.

מי שמאיים הכי הרבה, הכוונה על מסגרת שער היריבה, הוא נועם מוצ'ה. מוצ'ה עם 14 איומים לשער ואחריו חמודי כנעאן עם 13 איומים. סגר את השלישייה הפותחת הוא אזיקל הנטי עם 12 איומים למסגרת. אגב הנטי כבש הכי הרבה מהאיומים – 4 שערים, כנעאן פעם אחת ומוצ'ה לא כבש.

,תמסור אני לבד". מסירות זה דבר חשוב, במיוחד אם הן מדויקות. את טבלת המוסרים המדייקים מוביל קלארק רוברטסון עם 693 מסירות מדויקות, אחריו ג'ורדן סבן עם 661 ושלישי גיל כהן עם 628. טימותי אוואני עם 599 על סף 600 המסירות המדויקות.

לא מספיק לכבוש בכדורגל או למסור, צריך גם לדעת לקחת את הכדורים מהיריבה. בשביל זה צריך תיקולים מוצלחים. רועי לוי נמצא במקום הראשון עם 35 תיקולים, אחריו מוצ'ה עם 30 ושלישי טום בן זקן עם 23 תיקולים. ומה התוצאה של תיקולים? נכון, עבירות. עם הכי הרבה עבירות מוביל נועם מוצ'ה (33), אבנעזר ממאטה עם 31 וסוגר את שלושת המתקלים הבולטים  הוא אלעד שחף עם 28 עבירות.

"גבר הולך לאיבוד"…מי שלא מוצא עצמו לפעמים ונכנס לנבדל הוא אזיקל הנטי שמצא עצמו "לבד" מאחורי קו ההגנה של היריבה עם 16 נבדלים! לאיליי טמם ובוטאקה זה קרה 5 פעמים רחוק רחוק מאחוריו, ובמקום השלישי חמודי כנעאן עם 3 פעמים בנבדל.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך