"הבנו שאורי קוקיה איבד את חדר ההלבשה"

יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד, רונן הראל מבהיר בצורה הכי ברורה מדוע המאמן אורי קוקיה פוטר כשהוא במקום השני בליגה הארצית. הראל: "אמרנו תמיד שהמטרה היא לעלות. הקבוצה מעל לכל. הבנו שיש בעיה באנרגיה של הקבוצה". קוקיה: "מתנצל אבל לא מעוניין להתראיין כרגע".
קוקיה העדיף לא להגיב. (צילום: מתן בן עוז)

כשהיא במקום השני בליגה הארצית הודיעה בשבוע שעבר קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד על פיטורי המאמן אורי קוקיה. אומנם נראה כי מדובר בצעד מפתיע, אבל לפי רונן הראל, יו"ר הקבוצה, הרי שמדובר בהחלטה שהתקבלה לאחר מספר ישיבות בין ההנהלה שכוללת גם את ניסים דוק מנכ"ל מכבי אשדוד, הראל והצוות המקצועי נתי כהן המנהל המקצועי ויאיר זוהר.

רונן, למה פוטר מאמן שנמצא במקום השני בליגה?

"זה לא קשור למקום של הקבוצה.  אנחנו קבוצה טובה. הבנו  שיש בעיה באנרגיות של הקבוצה. המאמן אורי קוקיה איבד את חדר ההלבשה. השחקנים פחות העריכו אותו. פחות היו מוכנים לשחק עבורו. הוא מאמן מצוין טקטיקן, אבל הבנו שאנחנו צריכים מישהו שהשחקנים ילכו איתו".

למה לדעתך הוא איבד את חדר ההלבשה?

"לא יודע. זה עניין של אופי של שחקנים, של מאמן. הוא פחות קשוח והם צריכים מישהו יותר קשוח שיצעק עליהם".

הם אמרו את זה?

"זה לא שקמנו בבוקר והחלטנו לפטר את המאמן. התחלנו עם התהליך לפני חודש נתי כהן מנהל המקצועי ואני ערכנו שיחות אישיות עם השחקנים כדי הלבין מה קורה לקבוצה. הרגשנו שמשהו לא טוב קורה לה. כולם אמרו את אותו הדבר"

מה הם אמרו?

"אמרו שאיבדו אמון במאמן. צריכים טיפה משהו יותר מחוספס".

רונן הראל. "זו סיטואציה לא נעימה לפטר".

דברתי עם קוקיה הוא העדיף לא לדבר, אבל נראה שהיה פגוע אולי אפילו מופתע מהמהלך שלכם.

"אם הוא מופתע, אולי זה חלק מהבעיה"

ולדעתך השינוי שיבוא יביא לכך שהקבוצה תעמוד במטרה ותעלה?

"בוא נגיד שתמיד אמרתי מתחילת העונה אנחנו שנעשה הכל כדי לעלות ליגה ללאומית, כל מה שצריך. לצערי היינו צריכים את זה. הייתה שיחה לא נעימה. בדרך כלל אנחנו לא מפטרים מאמנים. זוסיטואציה לא נעימה אבל הקבוצה מעל לכל, גם מעליי גם מעל המאמן וגם מעל הצוות המקצועי. נתי כהן מנהל את האירוע וגם יאיר זוהר בשיתוף הנהלת הקבוצה ניסים דוק ואני. ישבנו להמון פגישות לפני שקיבלנו את ההחלטה הזו".

אורי קוקיה: "מתנצל אבל לא מעוניין להתראיין כרגע. תודה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך