כך כוכבת הרשת חן עשור איתרה את הנער הנעדר מאשדוד

"מצאתי את הקטין בתוך דירה של גבר מוכר מאוד בטיקטוק"

שבוע שלם נעדר הנער מ' בן ה-16 מאשדוד  והיה חשש לחייו, אף אחד מחבריו או מכריו לא ידע איפה הוא, ואימו התחננה לעזרה. המשטרה פרסמה את תמונתו וביקשה את עזרת הציבור, לאחר ימים ארוכים שבהם לא נמצא קצה חוט לגבי הנער, התגייסה לעזרה הידוענית ואושיית הרשת חן עשור והצליחה לאתר את הילד. הוא נמצא בריא ושלם בדירה ברמת גן אצל גבר בן 42 המוכר מאוד בטיקטוק. מה שהמשטרה לא הצליחה לעשות, לאתר אותו, הצליחה חן עשור אושיית רשת ושדרית "אונליין TV", שיוזמתה ברשתות גרמה למציאתו והחזרתו לביתו.

הכל החל לאחר שמ' נעדר זמן רב ולא אותר. עשור נחשפה דרך קבוצת ווטאספ של עיתונאים באשדוד בשם "דיווחי לכיש",  שם כתבו על האמא שמתחננת שיעזרו לה למצוא את בנה והיא התגייסה ישר למשימה. חן השיגה המספר של האמא, התקשרה אליה ושמעה את הצער והרגשת האין אונים של שלה, ונשמעת אובדת עצות וזקוקה לעזרה. "האמא הייתה ממש מבוהלת וחרדה ונשמעה חסרת אונים לחלוטין" מספרת עשור לעיתון 'המגזין' "באותו רגע החלטתי שלא אנוח ולא אשקוט עד שאחזיר את הילד שלה הביתה".

עשור שלה מעל 50 אלף עוקבים בטיקטוק, פרסמה סרטון וסיפרה כי צריכים עזרה במציאתו. לאחר זמן קצר התקשרו אליה  שתי בנות ואמרו לה שהן יודעות איפה הוא נמצא. הן סיפרו שהוא אצל אותו גבר מבוגר המוכר מאוד ברשת "הטיקטוק" ושהנעדר נמצא עם אותו גבר בביתו. חן עשור התקשרה לאמא וביקשה את השם והמספר של הקצין שחוקר את העניין מטעם משטרת אשדוד ושמה פעמיה מיד אל משטרת אשדוד. היא הגיעה אל השוטר המטפל בשם צחי, סיפרה לו היכן הילד והוא הוציא אל הבית ברמת גן ניידת משטרה. עשור עצמה הגיעה עוד לפני המשטרה לבית ותצפתה לעברו ולראות שהכל בסדר. כשהגיעה המשטרה אל הבית לקח זמן רב עד שפתחו את הדלת, אבל לבסוף המשטרה נכנסה ומ' נמצא והושב לביתו. הסתבר אגב שהיה שם ככל הנראה עוד קטין שברח. "ראיתי שהם התעכבו בפתיחת הדלת למרות צעקות המשטרה לפתוח". מספרת עשור.

איך התחיל כל הסיפור?

"אני נמצאת בקבוצה של מספר עיתונאים ומישהי פירסמה שיש ילד נעדר, מיד לאחר מכן ביקשתי את הנייד של האמא ופירסמתי סרטון בהסכמתה ברשתות שהילד נעדר".

 

מי הביא לך את המידע לגבי המיקום שלו?

"כמה שעות לאחר מכן בשעה 5 בבוקר אני פותחת את הטיקטוק ורואה שאנשים שלחו לי הודעות שהם יודעים איפה הילד, התקשרתי מיד לכמה בנות שהשאירו שם את הנייד שלהן והן סיפרו שהן ראו את הילד בוודאות עם כוכב טיקטוק בשם מאיר (שקרוב) נרקיס בן 42".

צילצלתי באותו רגע  לאמא וביקשתי את הטלפון של איש הקשר מהמשטרה, היא הביאה לי טלפון של בחור בשם צחי שאחראי על התיק ממשטרת אשדוד, ומיד נסעתי לשם ופגשתי אותו, סיפרתי לו את כל המידע שברשותי".

 

מתי בעצם הגעת למקום?

"הגעתי למקום בערך בשעה 8:00 בבוקר, אחרי שצחי נתן לי את הכתובת של האיש. הגעתי לפני המשטרה והתחלתי לתשאל את השכנים עליו. התגובות היו מזעזעות, סיפורי זוועה שגורמים לתהיות מאוד גדולות מדוע האיש הזה עדיין מסתובב חופשי".

איך זה הגיוני שהגעת למקום לפני המשטרה?

"התיק הוא של משטרת אשדוד וממה שהבנתי מהשוטרים שהגיעו למקום, משטרת רמת גן היו אמורים לעזור להם ולכן היה עיכוב של חצי שעה. זה לא תיק של רמת גן רק אחרי שמאיר נרקיס נעצר התיק עבר למשטרת רמת גן. גם אני הייתי המומה מזה. מה שכן צחי ממשטרת אשדוד לא עזב אותי לשנייה בטלפון, גם כשעשיתי תצפית על הבית אמרתי לו שאני רואה את הילד הוא הדריך אותי מה לעשות ואיך להתנהל".

 

איך פרצתם את הדלת?

"כשהשוטרים הגיעו הילד ניסה לפתוח את הדלת וכמובן שהחשוד נעל אותה, ובמשך כמה דקות לא פתח עד שהשוטרים הפעילו לחץ. לי היה נראה שהילד לא פחד ממנו ולדעתי לא הבין את הסיטואציה שבה הוא נמצא".

 

הבית נראה רגיל?

"על פניו. זאת שכונה ישנה, בניין שבור ורקוב. הבית שלו היה מרושת במצלמות ואזעקות. כל מי שנכנס לבניין זה התריע לו".

 

מה עשית לאחר המקרה?

"ניגשתי לתחנת משטרה להגיש עדות ולהביא עוד עדויות, אם להיות כנה קיבלתי מעל 1000 הודעות על האיש הזה, עד שתפסתי את הראש ולא הבנתי איך הוא עדין חופשי".

למה כל כך נגע בך הסיפור הזה עם הילד?

"אני לא מכירה מישהו שיכול להישאר אדיש לדמעות של אמא! במיוחד לא כשאני אמא בעצמי, ומבינה את המשמעות דאגה של אמא".

Lonely Man Leaning against an urban wall

איך הפכת לכזאת חזקה ברשתות החברתיות?

"הגעתי דרך חבר להיות שדרנית באונליין TV, בתקופת הקורונה פתחתי טיקטוק והתחלתי לדבר אל המצלמות ולהביע את מי שאני.. עם הזמן אנשים התחברו והיום יש לי מעל 100 אלף עוקבים בכל הרשתות. אני משתדלת להיות אותנטית ולהיות פשוט אני, בלי פילטרים וכנראה שזה מה שאנשים אוהבים".

רגע.. יש לך עמוד מעריצים?
"כן פתחו לי, הצטרפו בהמוניכם (צוחקת)".

איזה עוד סיפורים או חשיפות מעניינות היו לך?

"המקרה הראשון שסיקרתי היה מקרה של  נשים שהתלוננו על אדם שניסה לאנוס אותם. במהלך שידור חי עם אותו אדם שהגיע להפריך את הטענות נגדו, הגיעו שוטרים לעצור אותו. הייתה דרמה ענקית שהגיעה גם לחדשות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך