פצעי אקנה: טיפול ומניעת הופעה חוזרת

הקושי בהתמודדות עם פצעי אקנה הוא שהם נוטים להופיע שוב כעבור זמן קצר. לא תמיד הטיפול יהיה אפקטיבי, ואף אחד לא יכול להבטיח לכם כי תשיגו את מבוקשכם. האם זה אומר שיהיה עליכם להשלים עם רוע הגזרה? בוודאי שלא, לרשותכם עומדות מגוון רחב של דרכים לטפל בפצעי האקנה מצד אחד, ומצד שני גם למנוע מהן לחזור בשנית. אם תיישמו את כל הטיפים הללו, תמצאו את עצמכם במצב בו תשיגו את מבוקשכם. תוכלו להיות רגועים ובביטחון מלא כי הפצעים לא יטרידו אתכם בעתיד הנראה לעין
קרדיט FREEPIK

איך ניתן לזהות פצעי אקנה?

אינכם צריכים להיות מומחים ברפואת עור כדי לזהות פצעי אקנה. פצעי אקנה הם פצעים מוגלתיים המופיעים באזורים שונים בגוף. אין אזור ספציפי שרק בו יכולים להופיע פצעי האקנה, אם כי לרוב נוטים לראות אותם באזור הפנים. פצעי האקנה מתפשטים במהירות, הרבה יותר מהר בהשוואה לפצעים אחרים שיצא לכם להתמודד עימם. מספיק להסתכל על תמונה של הפצעים הללו כדי להבין בדיוק האם מדובר על הפצעים שמטרידים גם אתכם.

כיצד נכון לטפל בפצעי אקנה?

הדרך הנכונה ביותר לטפל בפצעי אקנה היא באמצעות שימוש בקרמים וכל מיני תכשירים המיועדים למריחה. לרוב את התכשירים הללו מורחים בלילה, אך ישנה אפשרות למרוח את התכשירים מתי שמסתדר לכם. במקרים חריגים, רופאי עור מציעים טיפול תרופתי שמוגדר כעוצמתי יותר. לטיפול התרופתי יש אחוזי הצלחה גבוהים, אך גם תופעות לוואי רבות שחובה להכיר. חשוב לבצע התאמה של שיטת הטיפול לפצעים הספציפיים, ולכל מיני אלמנטים נוספים אותם חובה לזכור.

מה הבעיה העיקרית עם טיפול בפצעי אקנה? הבעיה העיקרית היא שהטיפול דורש התמדה. במקרים רבים אנשים מתחילים את הטיפול, אך לא מסיימים אותו בהתאם לזמן. במקרה כזה, סיכויי ההצלחה פוחתים באופן מהותי ולא תשיגו את התוצאות הרצויות. מעבר לעניין הזה, פצעי אקנה לא נעלמים כעבור זמן קצר כמו פצעים אחרים בהם טיפלתם. הסבלנות היא קריטית על מנת לראות תוצאות אפקטיביות, ולא לאבד את התקווה בעיצומו של התהליך.

איך מונעים הופעה חוזרת של אקנה?

כפי שאמרנו הבעיה העיקרית עם פצעי אקנה היא שהם נוטים לחזור כעבור זמן קצר. במקרים רבים, חרף הטיפול היסודי והאפקטיבי תמצאו את עצמכם שוב באותו המקום. הדרך הכי טובה למנוע הופעה חוזרת של פצעי אקנה היא על ידי טיפוח ושמירה על היגיינה. ברגע שאתם מנקים את הפנים ואזורים אחרים המיועדים לפורענות, הסיכוי להופעת האקנה יורד בהתאם. האקנה צריך סביבה נוחה להתפתח בה, אחרת הוא לא יוכל להתפתח באותו המקום. מעבר לעניין הזה, ישנה חשיבות לשמור על תזונה בריאה ונכונה. ישנם מאכלים רבים שמקדמים בברכה את הופעת האקנה, והם עשויים להיות הסיבה להיווצרותו.   

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך