לקנות או לאמץ כלב – מה עדיף?

החלטתם להכניס כלב אליכם הביתה? זה בהחלט צעד נבון המביא איתו יתרונות רבים. אך מיד אחרי ההחלטה החשובה, מגיעה איתה התלבטות גדולה ומשמעותית. האם כדאי לאמץ כלב או שנכון יהיה לקנות אותו? לשאלה הזו כמו שאתם יכולים לתאר אין תשובה חד משמעית. מה שיהיה נכון ומתאים לאחרים, זה לא בהכרח מה שיהיה נכון ומתאים גם בשבילכם. בסופה של הדרך הבחירה בין אימוץ לבין קניית כלב היא שלכם, אנו ננסה להאיר את עיניכם לכל מיני נושאים. כך תהיו בטוחים כי הכלב שהכנסתם אליכם לבית מתאים לכם כמו כפפה ליד
תמונה:freepik

אילו כלבים בדרך כלל מוצעים לאימוץ?

כלבים לאימוץ יהיו בדרך כלל כלבים מעורבים, כאלה שמסיבות שונות השאירו אותם מאחור. עמותות רבות בישראל מתעסקות מבוקר עד ערב בנושא הזה, ומחפשות בית חם. לא תמיד תהיה לכם את כל האינפורמציה על סוג הכלב אותו תכניסו אליכם לבית. העניין עם כלבים מעורבים היא שקשה מאוד לדעת מה הוא האופי שלהם. מכאן מגיע החשש של להכניס הביתה כלב שיכול להיות במצבים מסוימים לא צפוי.

היתרונות הטמונים באימוץ כלבים 

זה נכון שכלבים לאימוץ לא תמיד יהיו צפויים, אך האם יצא לכם לחשוב על היתרונות של אימוץ? קודם כל אתם מסייעים לכלב למצוא בית, וזה אולי מה שהוא צריך הכי הרבה. במקרים רבים, כלבים שאינם מוצאים בית עשויים לקבל מחלות או טיפול לוקה בחסר. מעבר לעובדה הזו, אתם עושים צעד שיגרום לכם להרגיש הכי טוב שיש. מספיק רק להסתכל לכלב בעיניים כדי לדעת שקיבלתם את הצעד המתבקש באותה נקודת זמן.

באילו מצבים צריך לקנות כלב?

אחרי שדיברנו על כלבים לאימוץ, הגיע הזמן לדבר גם על האפשרות השנייה – רכישת כלבים. זה אולי נשמע כמו משהו פחות אתי, אך במקרים רבים הוא הכרחי. הפלוס הגדול של כלבים המוצעים למכירה הוא שיש לכם שליטה מלאה על הבחירה. לכם יהיה את הכוח לבחור את הכלב המתאים לכם, זה שתכונות האופי שלו מותאמות לרצונותיכם. הבחירה הזו הכרחית כאשר אתם יודעים שקיימת בעיה לאחד מבני המשפחה עם כלבים מסוגים מסוימים. כך תדעו כי אינכם מביאים הביתה כלב שכעבור תקופת זמן מסוים תהיו מחויבים להשאיר מאחור.

העלות של כלבים לא תמיד תהיה זולה

בעוד כלבים לאימוץ מגיעים אליכם בחינם, ובחלק מהמקרים עם עוד כל מיני הטבות והנחות. כלבים המוצעים למכירה יגרמו לכם להכניס את היד אל תוך הכיס, לעיתים עמוק משנדמה לכם. אם אתם יודעים שהתקציב שלכם אינו גמיש מוטב כי תלכו לאפשרות של כלבים לאימוץ. תדעו כי כל הגזעים הכי נחשבים עולים לא מעט, בטח אם תתעקשו על כלב גזעי עם תעודות. לכן תבינו היטב מהו התקציב הנדרש, ותוודאו כי יש לכם את הכסף להשקיע בכך.      

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך