אשדודים הצילו פליטים סורים בים: "הם נישקו אותנו"

קבוצה ממועדון יאכטות באשדוד הבחינה בפליטים סורים ועיראקים טובעים מול חופי יוון. ומשו מהמים 11 פליטים וכן גופת תינוק.

אירוע הצלה דרמטתי המיוחד התרחש הבוקר מול חופיה של טורקיה על ידי קבוצה ממועדון היאכטות של אשדוד – פוסידון שהצילה מספר פליטים סורים בהם 4 ילדים וגופת תינוק, לאחר הענקת טיפול ראשוני הועברו כל הניצולים לידי שלטונות יוון, כך פורסם היום באתר YNET.

הארוע התרחש מול חופי העיירה הטורקית קאש שנמצאת סמול לאי יווני. שלמה אסבן, קפטן היאכטה, סיפר לYNET: "אני בים 40 שנה ופעם ראשונה שקורה לי דבר כזה. שמעתי צעקות 'הצילו' מהמים, עצרנו את הסירה ומצאנו נער פליט עם חליפת הצלה. הרמנו אותו מהמים והוא סיפר שאחיו נעדר וכנראה מת". זמן קצר לאחר מכן הבחינו בפליטים נוספים מתחת לסירת הגומי ווממנה חולצו 12 אנשים כולל גופת תינוק שהיה חבוק בזרועות אימו.

אסבן אמר עוד כי "האם החזיקה את גופת התינוק בידיים במשך כל הלילה. התברר לנו שהם סורים ועיראקים, נתנו להם מים ולדבר בפלאפונים עם המשפחות שלהם. אחרי שאמרנו להם שאנחנו יהודים מישראל, הם נישקו אותנו ואמרו לנו תודה".

גל ברוך, תושב רינתיה שהיה אף הוא על היאכטה, סיפר: "הנער הראשון שזיהינו דיבר ערבית ואמר שהוא מסוריה. שאלנו אם יש עוד אנשים, אבל הוא התחיל לבכות והצביע על כל מיני כיוונים. סרקנו את השטח באמצעות משקפת ואז גילינו קבוצה גדולה של אנשים. בקבוצה היה גם אדם עם התקף לב והתקפת סוכרת, נתנו לו דברים מתוקים והצלנו את חייו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך