אשדוד במקום הראשון בארץ במכירת דירות חדשות – מאות משפחות חדשות בדרכן להתגורר בעיר

אשדוד בתנופת בניה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הכריזה על העיר כמובילה בארץ במכירת דירות חדשות מאז תחילת שנת 2024 עם עליה של יותר מ- 142% * בחודש שעבר הלמ"ס פרסמו כי בכל הקשור להתחלות בניה אשדוד מתייצבת במקום השלישי בארץ עם גידול של 120% * בכיר בעיריית אשדוד לעיתון 'המגזין' "הגידול האדיר במכירות ובהתחלות הבניה, למרות שאנחנו בתקופת מלחמה בעיר שהייתה מופגזת עד לאחרונה, עתיד לשנות את פניה של אשדוד לחלוטין, בעוד חמש שנים תראו עיר אחרת"
שכונת מגורים באשדוד

אי אפשר שלא להתרגש מתנופת הבניה שמורגשת בעיר אשדוד, חיכינו וחיכינו, שמענו רבות על התקופה הזו והנה זה סוף סוף קורה ובצעדי ענק. העיר אשדוד צומחת והופכת לעיר ענקית יותר וחוזרת לקדמת הבמה של הערים הגדולות ביותר בארץ, הרבה בזכות הסכם הגג שנחתם לפני יותר מחמש שנים והשגיו שייכים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

אין מי שעובר בשד' הרצל ולא מתפעל מתנופת הבניה האדירה בצפון העיר, כשהוא פוגש את המנופים הרבים שהחלו לעטר את קו האופק בעיר, בעיקר אחרי היעדרות של שנים שהובילה למצוקת דיור קשה מאוד בעיר, התנופה הגיעה במהירות וכעת ניתן לראות את המגדלים שהולכים וצומחים, אם זה בפרויקטים חדשים או בהתחדשות עירונית במסגרת פינוי בינוי.

הסרת החסמים והבירוקרטיה בענייני פינוי בינוי הובילה לכך שחברות רבות כבר פועלות בימים אלה בשכונות שלמות ועתידות בשנים הקרובות לשנות את השכונות הוותיקות לבלי הכר. למעט באזורים א' ד' ה' ששם כבר החלו בבניית מתחמי דירות ענקיים, בקרוב מאוד זה יקרה גם ברובעים ב' ו- ח'. במקביל, העירייה לא מזניחה את הרובעים ו' ו- ג' המתחרדים, ופרויקטים רבים של תמ"א שהחלו לאחרונה חידשו לחלוטין את הרובעים הללו.

בעניין הסכם הגג, אחרי שנים של עבודה, שהתקדמה בהתחלה בקצב איטי מאוד, ההסכם שהביא בשורה לעיר סוף סוף נותן את ניצניו. בשכונת פארק לכיש החלה בניית מאות יחידות דיור, כך גם בנייה החלה בצמוד למתחם הסטאר סנטר של חברת תדהר, ובניה שצפויה להתחיל ברובע הסיטי ממש בחודשים הקרובים, כמו כן עבודות הפיתוח החלו גם במתחם ויצמן צמוד לתחנת הכיבוי, שם גם צפויים להתרומם מגדלים לצד בנייני בוטיק, תחת הסכם הגג ומחיר למשתכן.

מה שעוד יותר מרשים, שההסכם דואג גם לפיתוח העיר, אומנם צפויות להצטרף לעיר בשנים הקרובות אלפי משפחות, אך מה עם תעסוקה? אם נכנסתם או יצאתם מהעיר דרך הכניסה הדרומית, בוודאי הבחנתם בבניה המאסיבית של פארק ההייטק, שם מתקדמים בקצב מהיר, יחד עם הכפלת בית החולים, ומתחמי הקניות בעיר, ולצד הפיתוח המטורף שמביא איתו נמל הדרום החדש, מקומות תעסוקה רבים יפתחו לטובת האשדודים בשנים הקרובות.

במקביל, ניתן לראות את קצב התקדמות הבניה של האצטדיון החדש והבריכה האולימפית לצידו, כמו גם מתחם הארנה, שצפויים לגרום לנו האשדודים להרגיש שהעיר אשדוד משנה את פניה, מתחדשת ומתעדכנת, בהתאם למתרחש.

נתוני הלשכה המרכזית

בחודשים האחרונים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעודדים על העיר אשדוד, כאשר ברוב הסקירות העיר הייתה ממוקמת במקום השני בארץ במכירת דירות חדשות, כאשר בשנים האחרונות העיר אשדוד הייתה במקום הראשון מלמטה, ואילו בשנה האחרונה בוצעה קפיצת מדרגשה משמעותית. בימים האחרונים ביצעה הלשכה המרכזית סקירה נוספת ממנה עלה כי אשדוד הגיעה למקום הראשון בארץ במכירת דירות חדשות, נתון מדהים במיוחד.

בסוף חודש מרץ האחרון פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתון מעניין שמלמד על קפיצת המדרגה שעשתה העיר, כאשר אשדוד התייצבה במקום השלישי בארץ בקצב התחלות בניה חדשות (נתון שנמדד לפי פרמטרים של קבלת היתר לבניה ועוד). הנתונים שמפרסמת הלמ"ס, מצביעים על זינוק של 125% בהתחלות הבנייה בעיר – ובמספרים: 2,588 התחלות בנייה בשנת 2023, כשרק ירושלים עם 5,781 ותל אביב עם 5,083 מקדימות אותנו. "הנתון שהתפרסם במרץ העיד על כך שאנחנו בדרך הנכונה, אני ידעתי שאשדוד בדרך לכבוש את נתוני הלמ"ס מהמקום הראשון, דבר גורר דבר, אם בשנת 2023 העיר אשדוד מיצעה את התחלות הבניה במספרים כאלה, צפוי שברבעון הראשון היא תכבוש את המקום הראשון".

על פי הנתונים סך הכל נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2024  כ-642 דירות חדשות. לעומת הרבעון האחרון של שנת 2023, מדובר בשינוי של 142.3% (נמכרו ברבעון האחרון לשנת 2023 כ-265 דירות חדשות).

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחרי העיר אשדוד שמובילה בפער נמצאת תל אביב יפו, במקום השלישי ירושלים, כאשר העיר אשקלון הסמוכה נמצאת רק במקום הרביעי, אחרי שנים ארוכות שהובילה את הרשימה.

על פי הנתונים שהתפרסמו ניתן לראות כי גם במכירת דירות יד שניה בעיר נרשם שינוי לטובה של כ-82%. כאשר ברבעון הראשון של השנה נמכרו 353 דירות יד שניה לעומת 194 דירות ברבעון האחרון של שנת 2023, כמעט פי שניים. עוד עולה מהנתונים כי באשדוד נותרו למכירה 2,534 דירות חדשות.

בעולם הנדל"ן הגיבו בשמחה למספרים הללו, יזם בכיר אמר לעיתון 'המגזין' "העיר אשדוד משנה את פניה לחלוטין, הבניה הרבה בשנה האחרונה מבורכת ותביא לשינוי חיובי שכל כך הרבה זמן חיכינו לו, הבניה איכותית ולצד התרבות הגדולה שיש בעיר, הקולינריה וקריית הספורט שנבנית, אי אפשר לבקש יותר מזה".

בכיר בעיריית אשדוד אמר לעיתון 'המגזין' מה שמדהים לראות זה שדווקא בתקופת המלחמה עיר כמו אשדוד שספגה המון, מגיעה למקום הראשון בארץ במכירת דירות, מה שאומר שהישראלים מעדיפים את האיכות חיים בעיר הזו. אם בעזרת השם נמגר את החמאס ויהיה לנו שקט בשנים הקרובות, אני מאמין שהמספרים יגדלו ויתעצמו, אשדוד היא עיר מבוקשת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך