סיפורו של סמל בן יצחק וענונו ז"ל

את יום כ"ב בתמוז 20.7.2014 לא תשכח העיר אשדוד לעולם. הימים ימי מבצע צוק איתן, צה"ל פתח במבצע צבאי נרחב ברצועת עזה, בעקבות ירי רקטי כבד לעבר ערי ישראל שהגיע כתגובה למבצע 'שובו אחים' של צה"ל לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל עד מיכאל שער ז"ל, יעקב נפתלי פרנקל ז"ל ואיל יפרח ז"ל.

שבועיים לאחר פתיחת מבצע צוק איתן, נפל אבל כבד על העיר אשדוד, לאחר שאחד מטובי בניה בן יצחק וענונו ז"ל נפל בתקרית הנגמ"ש בסג'עיה. וענונו ז"ל גדל והתחנך בעיר אשדוד והתעקש להתגייס ליחידת גולני ולשרת בקרבי.

בעת שקיבל בן צו ראשון, שקל 110 ק"ג והצבא מצא כי אינו כשיר לגיוס קרבי. עד לקבלת הצו השני, הוריד בן 40 קילוגרמים ממשקלו והיה פעיל מאוד בספורט. בעקבות כך אושרה בקשתו להתגייס לגולני. בן שירת בגדוד 13. הצטיין בטירונות. בעת שנשלח לפעולה בעזה היה בעיצומו של מסלול ההכשרה, אך מאחר שהיה לוחם מצטיין בפלוגתו צורף לכוח הלחימה עם מפקד הפלוגה וחייל נוסף, בעת ששאר חברי הפלוגה נותרו בצפון הארץ.

נפילתו בקרב כגיבור ישראל הותירה בהלם את משפחתו חבריו וגם סתם אנשים שלא הכירו אותו והתוודעו לדרכו המיוחדת. אביו אילן ומשפחתו הקימו בית כנסת מפואר על שמו ומקפידים להנציחו תמיד. גם במתחם הסטאר סנטר הנציחו את זכרו של בן וענונו ז"ל וקראו לכיכר בתוך המתחם 'כיכר בן' על שמו של גיבור ישראל, במהלך השנים נעשו אינספור מרוצים ופעילויות לזכרו של הגיבור בן וענונו ז"ל.

בוגר הישיבה האשדודית שנפל והקשר לבן וענונו

שנים לאחר אותו אסון חיסלו צה"ל והשב"כ את מפקד גדוד סג'עייה שהיה אחראי ישיר לאסון הנגמ"ש  ובכך נסגר מעגל מבחינת ישיבת נווה דקלים הנמצאת ברובע י באשדוד וסגרה מעגל מבחינתה.

בישיבת נווה דקלים מספרים כי החיסול של צה"ל ושב"כ את מפקד גדוד סג'עייה של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי לאסון הנגמ"ש במהלך מבצע "צוק איתן", אסון בו נהרגו שישה חיילי צה"ל ביניהם בן וענונו מאשדוד, הוא סגירת מעגל עבורם.

"לצערנו זכינו לסגור מעגל שכן יש פרגולה שנבנתה ע"י בוגר הישיבה בכור סויד הי"ד ביחד עם תלמידי מקיף י' באשדוד לזכרו של בן וענונו הי"ד, פרויקט חינוכי שלם שתוכנן איתם ונבנה לכל אורכו ביחד עם התלמידים. בכור נפל בשמחת תורה כאשר קפץ עם כיתת הכוננות של שלומית להגן על הישוב הסמוך פרי גן".

הרב דוד גבריאלי, ראש ישיבת נווה דקלים אמר "דמים בדמים נגעו דרך מצות השמדת הרוע העולמי, כן יאבדו כל אויבך ה'! 'ואוהביו'-בכור סויד בוגרינו היקר ובן יצחק ונונו בן עירנו היקרה אשדוד – 'כצאת השמש בגבורתו'. חזק חזק ונתחזק למען ערינו וערי אלוקינו".

הרב שלומי דיאמנד, מרבני ישיבת ההסדר בנווה דקלים מרחיב: "ביום שמחת תורה התעורר בכור סוויד בבית הוריו במושב שובה לקול המלחמה. כתושב היישוב שלומית וכאיש כיתת הכוננות שלה , לא היסס בכור ויצא עם רכבו לשלומית. בכור נסע דרומה וחבריו משלומית יצאו צפונה להגן על פריגן. בכור לא נפגש בחבריו, בדרכו נהרג מאש המחבלים ואולי גם הספיק להילחם עימם בדריסתם.

בכור למד בישיבת נווה דקלים שלאחר חורבן גוש קטיף פעלה באשדוד. בכור היה ממש איש רב פעלים, מתמיד בלימוד תורה, איש עבודה ומלאכה והתמחה בבניית פרגולות, מורה של"ח וגנן. ועוד היו לו חלומות רבים. בימי צוק איתן בקרב סג'עייה נהרג בן וענונו חייל גולני בן העיר אשדוד. לזכרו הקים בכור ביחד עם תלמידי מקיף י – אשדוד בית הספר של בן , פרגולה יפה בכניסה לבית הספר.

בכור ובן נפלו בסופו של דבר, באותה מלחמה ארוכה המלחמה הצודקת של עם ישראל לחיות במרחבי הארץ ולהגשים בה חלומות אמתיים. שניהם בני הדרום, שניהם לחמו למען ישב ישראל בטח בארצו. יהי זכרם ברוך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך