יזכור! 16 חללי צה"ל ו- 24 נרצחי פעולות איבה תושבי אשדוד התווספו בשנה האחרונה

שנה קשה במיוחד עברה על עם ישראל, מלחמת חרבות ברזל לבדה הביאה לנפילתם ורציחתם של 1,509 תושבים – אזרחים וחיילים, מתוכם 604 חיילי צה"ל, כאשר ביום אחד ארור נפלו 344 חללים. עוד קודם המלחמה הקשה נפלו ונרצחו חללים נוספים, רק בשל היותם יהודים * מיום הזיכרון שעבר ועד היום התווספו 40 חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה מהעיר אשדוד בלבד, וכיום סך כל החללים הנופלים תושבי אשדוד עומד על 314, וסך נרצחי פעולות האיבה באשדוד עד היום הם 69, כשליש מתוכם התווספו בשנה האחרונה בלבד
יזכור: ואלה שמות הנופלים תושבי אשדוד

ביום ראשון הקרוב נציין כולנו את יום הזיכרון השנתי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בשעה 20:00 יפתח הטקס המרכזי בדיוק בזמן צפירת התייחדות הרצופה שתשמע למשך דקה אחת בצופרי פיקוד העורף הפרוסים ברחבי המדינה. השנה היום הזה צפוי להיות הקשה ביותר לעם ישראל מאז הוקמה המדינה, כאשר על פי הערכות סופיות כ-1600 חללים ונרצחים התווספו בשנה האחרונה לרשימה הארוכה (המספר המלא יתפרסם ביום ראשון).

באשדוד ישנם 383 חללים ונרצחים, מתוכם 69 נרצחי פעולות איבה והשאר חללי צה"ל. מלחמת חרבות ברזל, ובעיקר היום המר ב-7 באוקטובר, הותירו משפחות רבות בעיר שהוסיפו לעצמם את הטייטל האכזר – משפחות שכולות. אך לא רק במלחמה הארורה איבדה העיר את טובי בניה, עוד קודם לכן, במהלך החצי שנה שקדמה למלחמה, נרצחו יהודים תושבי העיר והוסיפו את משפחתם למעגל השכול הקשה.

לאורך השנים נפלו גיבורים רבים תושבי העיר אשדוד, חלקם הפכו לסמלים של מדינת ישראל, כדוגמת בן וענונו, הרוגי הפיגוע בנמל אשדוד, הדס מלכא ועוד רבים, וחלקם נבלעו בשכול האדיר שחווה מדינת ישראל מדי שנה בשנה. החלטנו להביא לכם את השמות של הנרצחים והנופלים תושבי העיר אשדוד, על מנת שלא נשכח אף אחד מהם ושמם וזיכרונם ייחקק בליבנו לעד.

הפיגוע הקשה בחורה

כחודשיים לפני שפרצה המלחמה הקשה, באמצע חודש אוגוסט נרצחו בעיר חורה אב ובנו תושבי העיר אשדוד, סיילס שי ניגרקר הי"ד, בן ה- 60 במותו, ובנו אביעד ניר ניגרקר בן ה- 29, מחבל אכזר שעבר במקום בו שהו לזמן מה ירה לעברם ורצח אותם. שי ואביעד תושבי העיר אשדוד נרצחו ומשפחתם נכנסה למעגל השכול הקשה.

נרצחי מסיבת הנובה

אלעזר סמואלוב, בן 21 תושב אשדוד, נרצח ליד צומת שער הנגב בעת שניסה להימלט ממחבלים במסיבת הטבע ברעים. גופתה זוהתה לאחר יותר משבועיים. השם יקום דמו.

שני אמין, בת 18, נרצחה במסיבת הטבע ברעים, סמוך לכביש 232 על ידי מחבלים צמאי דם. השם יקום דמה.

דביר רחמים בן ה-23 מאשדוד, נרצח במסיבת הטבע בקיבוץ רעים על ידי מחבלי הנוחבה הארורים, השם יקום דמו.

אדם אילייב מאשדוד נרצח במסיבת הטבע – בן 22, היה במותו, שלושה ימים חשבה משפחתו שהוא נעדר, אך בתום אותם ימים גופתו נמצאה והבשורה הקשה על מותו התקבלה בשברון לב.

איזבלה גנדלין, בת 27 מאשדוד, נרצחה במסיבת הטבע ברעים. היא ובן זוגה תושבי העיר אשדוד בילו במסיבה, ושבועיים לאחר מכן היו אמורים להתחתן, בזמן שנמלטו מהאזור, היא נרצחה על ידי המחבלים האכזריים.

נעמי בייקר בת 19 במותה, נרצחה במסיבת הטבע רעים יחד עם בן זוגה עוז משה. בזמן שברחו עוז נורה בכתף ובחזה ונעמי התקשרה לכוחות ההצלה כדי לדעת איך לטפל בו. בזמן שניסתה לטפל בעוז, באו מחבלים ושאלו אותם אם יש להם נשק, וכשנעמי אמרה שלא הם רצחו אותה ואת עוז, השם יקום דמם.

נרצחי הטבח הגדול בחוף זיקים

יורי ליסובוי  וסבטלנה ליסובי בני זוג תושבי העיר אשדוד, שניהם בני 60 מצאו את מותם בזמן שבילו החוף זיקים, על פי משפחתם הם יצאו לדוג, במשך שמונה ימים חיפשו אותם, והם נמצאו יום אחרי בחוף, השם יקום דמם.

דז'ון אסלנוב בן 71 במותו נרצח בחוף זיקים, הוא יצא יחד עם קבוצה של עשרה אנשים לדוג בחוף במהלך החג ובבוקר נרצח על ידי המחבלים, וימים ארוכים היה מוגדר נעדר, השם יקום דמו.

רוברט שאולוב בן 70 במותו נרצח בחוף זיקים, רוברט הוא בן דודו של דז'ון, גם הוא היה חלק מאותה קבוצה שהופתעה בזמן שיחידת הקומנדו הימית של החמאס הגיחה מהים ורצחה אותם, השם יקום דמו.

ויטלי לוגבינצ'ונקו בן 34 במותו, ויטלי עלה לישראל מחרסון רגע לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה, בליל השביעי באוקטובר יצא לדוג עם חמיו בחוף זיקים, ובזמן שנמלטו נרצחו על ידי מחבלי הנוחבה, השם יקום דמם.

 אולג ליפשיץ בן 68 במותו, הוא חמיו של ויטלי, גם הוא עלה מחרסון שבאוקראינה לישראל, והספיק לחיות כאן מעט זמן עד שנרצח בחוף זיקים, השם יקום דמו.

אליהו אוזן בן 42 במותו, אליהו היה השף המפורסם של סלון יווני באשדוד, הוא נרצח בחוף זיקים ביחד עם אביו אריה בזמן שיצאו לדוג. גופתו זוהתה שבועיים אחרי הטבח הבלתי נתפס. השם יקום דמו.

 

נרצחי הטבח ב- 7/10

ניר ניקיטה פופוב בנם של אלה ואלכסיי נרצח ליד קיבוץ מפלסים, בן 25 במותו. ניר, שעבד כמאבטח של השר שלמה קרעי, יצא בבוקר יום שבת אל עבודתו במושב זימרת שבעוטף שם מתגורר השר, ניר נרצח בסמוך למושב מפלסים השם יקום דמו.

הלל זלמנוביץ, בן 61 תושב אשדוד, יצא לרכיבה בשבת בבוקר בחוף זיקים ונרצח על ידי חיות אדם. חמישה ימים חיפשו בני משפחתו מידע עליו, ולבסוף גופתו נמצאה ליד הקיבוץ בארי, השם יקום דמו.

רונית טל סולטן בת 56 במותה, נרצחה בקיבוץ חולית עשרה ימים אחרי שהתבשרה כי קיבלה את תואר הדוקטור, השם יקום דמה.

רולנד צ'רלס ג'וזף סולטן בן 68 במותו, הוא בן זוגה של טל, השניים שהו בבית בקיבוץ חולית מזמן שהמחבלים עברו בין הבתים ורצחו אותם, השם יקום דמם.

נאור חסידים בן 23 במותו, תושב העיר אשדוד ששהה בכפר עזה בזמן שמחת תורה יחד עם חברתו האשדודית סיון אלקבץ גם היא בת 23 במותה, השניים נרצחו בזמן שמחבלי הנוחבה עברו בית בית בקיבוץ ורצחו את כל מי שפגשו, השם יקום דמם.

תמר קדם סימן טוב בת 35 במותה, הייתה פעילה חברתית ופוליטית במועצה האזורית אשכול שנרצחה יחד עם כל בני משפחתה בקבוץ ניר עוז היא הייתה מועמדת בבחירות לרשויות המקומיות לתפקיד ראשת המועצה האזורית אשכול, ילידת אשדוד.

עומר צדיקביץ בן ה-50 שנרצח במתקפת הטרור האכזרית בקיבוץ כפר עזה. גופתו נמצאת לאחר 30 שעות בסמוך למקום בו שהה בקיבוץ, הוא הותיר אחריו אישה וילדים. השם יקום דמו.

 

תמר טורפיאשווילי בת ה-9, נהרגה בזמן שקיבלה דום לב בשעת אזעקה, הובהלה לבית החולים ולבסוף נפטרה, תמר מוגדרת נפגעת פעולות איבה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך