אם היו אומרים לי לפני 3 שנים שנזכה בגביע ובאליפות הייתי שואל איפה חותמים על זה?"

ליאור לוק, שחגג השבוע 33, מאמן קבוצת הנשים בכדורעף של מכבי אשדוד שעשתה היסטוריה וזכתה באליפות, מדבר על ההישג הבלתי רגיל של הקבוצה אותה הוא מאמן מאז עלתה לליגת העל לפני 3 שנים בלבד. לוק כבר מתכונן לעונה הבאה ויודע שעכשיו יהיה יותר קשה לשמור על התואר. אגב, למאמנת קבוצת הגברים שהגיעה לחצי גמר הפלייאוף בכדורעף הוא לא ממהר לתת עצות...ויש לו סיבה מצוינת לזה...
ליאור לוק. "ידענו לעשות את ההבדל"

עמד במילה. מה זה עמד? עמד כמו גדול.

ב-12 באפריל השנה ראיינו את ליאור לוק, מאמן קבוצת הנשים של מכבי אשדוד בכדורעף, רגע לפני פתיחת הגמר עף בכדורעף מול מכבי חיפה, ורגע אחרי שאותה חיפה לקחה לאשדוד את גביע המדינה בו החזיקה. לוק לא נבהל אז והבטיח –  "אני חושב שברמה המקצועית אנחנו יכולים להביא את ההישג שהוא זכיה בתואר האליפות, אנחנו צריכים לחבר הרבה דברים, אני מאמין בצוות ובעיקר בשחקניות שנצליח לעשות את זה".  והן אכן עשו את זה. השבוע אגב הוא חגג 33. אחד מימי ההולדת המאושרים שלו.

ליאור שאפו.

"עמדתי במילה. חלק מהעבודה שלי זה להאמין בכל מצב ובכל שלב. גם אם יש אחוזון קלוש התפקיד שלי זה להאמין ואני שמח שהצלחנו".

אחוזון נמוך?

"היה סיכוי של 50 50. כך אני ראית את היחסים בין הקבוצות. בפועל התוצאה של הסדרה הייתה חד צדדית  של 3 אפס לנו, עם 0:3 בכל משחק ו-1:3במשחק האחרון. על הנייר הקבוצות היו די שוות. אני שמח שידענו לעשות את ההבדל בעזרת ההכנה והמוכנות של השחקניות"

ובכל זאת זו אותה חיפה שלקחה לכם את הגביע בגמר

"הייתה לנו פשלה בגביע. מכישלונות אפשר לקום יותר מהצלחות. אחרי הכישלון הצורב של גמר הגביע, נכנסו לתהליך של התאמה ובנייה והבנו שצריך לקחת צעד קדימה. לחיפה קרה ההפך ויצר אצלן שאננות".

ליאור לוק ומאמנת קבוצת הבוגרים…שהיא גם שחקנית אצלו.. שהיא גם אשתו…מורן צור לוק…

עשיתם חתיכת היסטוריה

כן. האמת לא ציפתי בשלב כל כך מוקדם בדרך שלנו כמועדון, שזו העונה השלישית בליגת העל, להיות בשלב הזה כשיש לנו אליפות וגביע בשנה שלפני כן. אם היית אומר לי את זה לפני 3 שנים, הייתי שואל איפה חותמים על זה".

עכשיו זה יותר קשה כי צריך לשמור על התואר

"זה אתגר מאוד מאוד גדול. ליריבות שלנו יש משאבים יותר מאשר לנו. אנחנו נקום ניפול על בחירה של זרות, על בחירה נכונה של הסגל. אני רוצה להאמין שהאליפות הזו תשים אותנו במקום יותר טוב לקראת העונה הקרובה. אבל באמת יהיה אתגר מאוד קשה לשחזר"

לא מתאים לך להכין אליבי

"עד שאני לא יודע מה מולי, ואני לא יודע מה עושות הקבוצות האחרות, אני תמיד מתכונן לקשה ביותר"

אולי תיתן עצה למאמנת הגברים?  הם הגיעו לחצי הגמר עף

"האתגר בגברים הוא אתגר שונה. יש בגברים שני מועדונים מאוד בולטים, מטה אשר ומכבי ת"א. אני רוצה להאמין שהשנה אנחנו נתחיל להתמודד מולם"

ליאור, למי שלא יודע נזכיר רק שמאמנת הבוגרים…זו אשתך מורן צור לוק, שאגב משחקת אצלך בקבוצת הנשים. אתה רוצה לשנות את התשובה?

"(צוחק). לא, לא הכל בסדר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך