תלוי בכם!

הניצחון הכל כך חשוב – 0:1 על הפועל פ"ת במוצ"ש, שירדה בכך מעשית ללאומית, העלה את מ.ס אשדוד אל מעבר לקו האדום על חשבונה של הפועל ת"א שהובסה 5:1 על ידי בית"ר ירושלים. עד לתום העונה נותרו 3 מחזורים. מה נותר לאשדוד מה נותר להפועל ת"א? בשני אשדוד תצא לטדי (20.30) לעוד משחק "על החיים" מול בית"ר ירושלים. מאמן הקבוצה אלי לוי מדבר כל הזמן על כך שהכל תלוי באשדוד, עכשיו זה באמת תלוי בכם!.
שחקני מ.ס אשדוד לפני . (צילום: טל אקוקה).

בסוף זו הטבלה. בסוף מפנים את כל המבטים אליה. לאחר זמן רב, אולי רב מידי, מ.ס אשדוד עלתה בזכות הניצחון במוצאי השבת עם 0:1 קטן/ענק של אזיקל הנטי, אל מעבר לקו האדום, המקום שבו נשארים בליגת העל. זה היה מתיש, לא פשוט, הצריך סבלנות, אבל זה קרה. עכשיו המטרה השתנתה, להישאר שם.

נעשה לכם תמצית של מה שקורה עכשיו, או למעשה מה שנותר עכשיו (3 משחקים). זה למעשה החשוב. הפועל פ"ת בהפסד לאשדוד ירדה מעשית ללאומית ואפשר להגיד רשמית. המאבק נגד הירידה נותר בין אשדוד להפועל ת"א, אם כי יש עוד קבוצות שמתבוננות לקו האדום בחשש. אבל זה מסתמן שזה יהיה בין אשדוד להפועל ת"א. אשדוד עם הניצחון פתחה פער של 3 נקודות מהפועל ת"א שהובסה 5:1! נגד בית"ר. אשדוד לא יכולה הייתה לקוות ליותר טוב מזה. בעוד שני מחזורים הן יפגשו. השאלה באיזה מצב. כרגע, הדגש הוא על כרגע, הפרש השערים הוא לטובת הפועל ת"א (פלוס 4 לטובתה) שאיבדה את שער זובאס. אשדוד צריכה לעבור את המשחק בשני (20.30, טדי) מול בית"ר ירושלים (גם זה "משחק על החיים". כמו כל המשחקים שנותרו) בשלום, שזה קודם כל לא להפסיד, ואז היא תגיע לבלומפילד למשחק הכי חשוב שלה העונה, מול הפועל ת"א, ושם היא יכולה לסיים את העונה ולהישאר. זה אגב יכול לקרות כבר במחזור הקרוב אם  אשדוד תנצח את בית"ר בטדי והפועל תפסיד לנתניה, בנתניה, אבל זה באמת ספקולציות מוקדמות.

אזיקל הנטי אחרי השער שכבש (צילום: טל אקוקה).

אלי לוי, מאמן אשדוד שכל כך הרבה זמן חיכה לניצחון ולעלייה מעבר לקו האדום התייחס למשחק מול הפועל פ"ת ולמה שנותר: "ניצחון חשוב מאוד. ידענו לקראת מה אנחנו באים. אולי לא ביכולת גדולה, אבל השחקנים הראו הרבה אופי. מתחילת הפלייאוף עשינו שינוי לטובה, היה כיף לשמוע ולשמח את הקהל שלנו. הצלחנו לתת גול בדקה פנטסטית ואני באמת גאה בבחורים שלנו שהפנימו את המצב שלנו, הראו הרבה אופי ובגרות, וידעו שחייבים לנצח ואיך לעשות את זה, חייבים להישאר עם רגליים על הקרקע, כי זה צעד קטן לעבר משימת חיינו. הגדרנו את זה לפני הפלייאוף ואני שמח שהצלחנו לשמח את האוהדים שבאו ודחפו אותנו קדימה. ידענו שאם ננצח יש לנו סיכוי גבוה לעבור את הפועל ולעלות מעל הקו האדום. שמח שזה קרה, אבל יש לנו עוד שלושה משחקים לפנינו של קרבות על משימת חיינו”..

שני דברי לסיום. הראשון הוא שאשדוד ניצחה עם הרבה אופי כמו שאמר לוי. המשחק מול הפועל פ"ת לא היה במשחק גדול, אבל היה ברור שאשדוד מגיעה חדורת מטרה. הניצחון הזה היה מושג בכל דרך. העובדה שאזיקל הנטי (איזה חלוץ הביאו באשדוד. שישמרו עליו) כבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, מלמדת שאשדוד רצתה שער בכל רגע. לא רצתה לרדת למחצית ולתכנן את ההמשך. אם היא תמשיך כך יש מקום לאופטימיות.

ודבר נוסף. בכל מקום צעקו, לא רק טענו, שהשער של אשדוד נכבש לאחר עבירה על שחקן פ"ת "קילומטר וחצי" (באזור הרחבה של אשדוד) משער פ"ת. שכחו לציין שמול חדרה, אשדוד ספגה פנדל שלא היה ולא נברא. כך שלפעמים טועים לטובתך ולפעמים לרעתך. השחקנים צריכים להתעלם מרעשי הרקע האלה ולהגיע לטדי כשהם יודעים, כמו מול הפועל פ"ת, שכאן משנה רק התוצאה, ולהמשיך לצבור נקודות (עד עתה 8 בפלייאוף התחתון מתוך 12 – מ.ס). הבנתם? מכאן זה תלוי בכם!

המאמן אלי לוי. "מתחילת הפלייאוף עשינו שינוי לטובה". (צילום: משה סידי).

מה נותר לאשדוד ולהפועל ת"א עד לסיום העונה?

מ.ס. אשדוד: בית"ר ירושלים (חוץ, 6 במאי), הפועל תל אביב (חוץ, 11 במאי), הפועל ירושלים (בית, 18 במאי).

הפועל תל אביב: מכבי נתניה (חוץ, 4 במאי), מ.ס. אשדוד (בית, 11 במאי), הפועל חדרה (חוץ, 18 במאי)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך