אלפים מתושבי העיר השתתפו בהלוויתו של לוחם צה"ל מהרי קאלקידן בבית העלמין הצבאי בעיר

לצד ראש העיר לסרי, ראשי הקהילה האתיופית בעיר ואלפים מתושבי העיר שעזבו הכל בכדי להגיע ולחלוק כבוד אחרון, התקיימה הלווייתו קורעת הלב של הלוחם מהרי קאלקידן ז''ל שנפל בחג שביעי של פסח ונטמן בבית העלמין הצבאי באשדוד. משפחתו: "תחסר לנו מאוד"

הלוויה קורעת לב בבית העלמין הצבאי בעיר.

מאות מתושבי העיר אשדוד הגיעו להלוויה של לוחם צה"ל מהרי קאלקידן ז"ל שנהרג ביחד עם חברו לפלוגה מחטיבת כרמלי בחג שביעי של פסח בתקרית קשה שרק אתמול צה"ל פרסם את מסקנותיה, כאשר ה- 2 נהרגו לאחר שטנק של צה"ל ירה בשוגג לעבר מקום בו היו ומצאו את מותם במקום.

חבריו ומכריו ביקשו מהציבור להגיע ולקחת חלק במשא הלוויה בעיר אשדוד ולתת לו כבוד אחרון, הציבור האשדודי הגיע בהמוניו כאשר על פני כולם ניכר הכאב העמוק והזדהות עם בני המשפחה הכאובים.

במסע הלוויה השתתף גם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שחיזק את המשפחה והביע את תנחומיו למשפחה בשעתה הקשה. עוד השתתפו בהלוויה הכואבת חברות  הכנסת מהעדה האתיופית פנינה תמנו וצגה מלקו, חברי מועצה בעיריית אשדוד ורבנים מכל העדות והמגזרים.

אלוף משנה יאיר לסלוי ספד לו: "קאלקידן מגדוד 23 של חטיבת כרמלי היה לוחם אמיץ והתייצב ראשון ב 7 לאוקטובר. עוד תחת פיקודי, לפני 14 שנה, היה מגיע למילואים תמיד בשמחה ומאחד בין כולם. סיפור הגבורה של קאלקידן התחיל הרבה שנים קודם לשירות הצבאי, בהחלטתו האמיצה לעלות לארץ ישראל. השירות בצה"ל כלוחם היה חלק מאישיותו. הוא היה גאה בכך שזכה להגן על המדינה שאהב. אותה המסירות שהביאה אותך לעלות לארץ ישראל הביאה אותך להיות גם בין הכוחות הקדמיים ביותר שנלחמים היום מול מחבלי החמאס ברצועת עזה. היית בחוד החנית של צה"ל.  האובדן קשה והחיסרון מורגש, אנחנו משפחת חטיבת כרמלי נעמוד לצידכם ונשמתו תמשיך ללוות את החטיבה עוד שנים רבות".

חברו ליחידה אדם: "גדוד 23 הוא גדוד צבעוני, אבל הלוחמים בו הם עיוורי צבעים. דמותך היא שאיפתנו. היית לוחם למופת וקרן אור של טוב ואופטימיות. נפגשנו שוב במילואים ורצינו שתעבור למחלקה שלי להיות תחת פיקודי, תהליך לכאורה פשוט. מה שלא ציפינו שמפקד המחלקה שלך יעמוד על הרגליים האחוריות ויסרב. כי על מהרי לא מוותרים. גם אני לא הייתי מוותר עליו. לימדת את כולנו מה הגישה הנכונה לחיות. היית לנו קרן אור, דוגמא ומופת לישראלי היפה". 

אחותו של קאלקידן אלסה: "אתה בן שביעי מתוך עשרה אחים. כילדים גדלנו בידיעה שיש לנו אח באתיופיה והחלום של אבא ז"ל היה להביא אותך לארץ ישראל. והחלום התגשם ואחרי תקופה קצרה כבר התגייסת לצבא כלוחם. עבורך זה היה גאווה. הייתה בך אהבה לארץ ישראל. הפצת אור גדול בכל מקום שבו הלכת ופנית".

חברו ליחידה צבי: "מאז השביעי באוקטובר זכינו להכיר את עצמנו ואותך מחדש. בקרב על ההגנה בגבול לבנון ובעזה הארורה. עמדת במשימה. קאלקידן באמהרית זה "המקיים את ההבטחה". יותר מעשור עבר מאז שחרורך ומאז ועד יומך האחרון ענית לקול קריאה לשרת ולאחוז בנשק. נלחמת כמו גולנצ'יק אמיתי עד השניה האחרונה. אנו חבירך ואחיך מפלוגה ב' מבטיחים לאמך אחיך ואחיותך, ובעיקר לך לשמור על זכרך עמנו לנצח. אנו מבטיחים בשמך לקיים את הבטחתנו לא לוותר, לא לעצור עד החזרת בנינו הכלואים על ידי בני העוולות ועד הניצחון. בדמינו לעד תחיה".

צילום: חי חביב אשדוד אונליין 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך