"אין עוד מקום למצמץ"

אריאל הרוש, שוערה של מ.ס אשדוד, היטיב להגדיר את מצבה של הקבוצה לאחר התיקו המאופס, בראשון בבית, מול מכבי נתניה. אשדוד החמיצה הזדמנות לעבור את הקו האדום, אם הייתה מנצחת. התחתית בליגת העל מאוד צמודה וכל הקבוצות, למעט הפועל ירושלים, עדיין מעורבות במאבקי ההישרדות בליגה. ביום ראשון (נתניה, 19.00) אשדוד תצא למשחק נוסף במסע ההישרדות בליגה, מול חדרה.
אריאל הרוש. "מאוכזב שפספסנו שתי נקודות". (צילומים: טל אקוקה, משה סידי)

זה היה עוד משחק במסגרת "משחקי ההזדמנות" של מ.ס אשדוד. משחק מסוג המשחקים שבו ניצחון מביא איתו שינוי גם בטבלה וגם שינוי מנטאלי, ונתן הרבה "רוח גבית". כזה היה המשחק בראשון מול מכבי נתניה, כשניצחון של אשדוד היה מעלה אותה מעבר לקו האדום. הישג חשוב מאוד שבא לידי ביטוי תמיד גם בחדר ההלבשה.

מצד שני, ויש צד שני, כל הפלייאוף התחתון בבלגן. כל הפלייאוף התחתון, למעט כרגע הפועל ירושלים, עדיין נאבק לשרוד בליגה. אין עוד קבוצה מלבד הפועל ירושלים, שהבטיחה את ההישארות שלה בליגת העל רשמית. המשמעות היא מאוד פשוטה, כולם צריכים את הנקודות, אף משחק לא יהיה "לפרוטוקול" בלבד, מה שמבטיח שאשדוד תהיה תלויה בעצמה, ולא בגחמה של קבוצה שתשחק עם הרכב צעיר ופחות מנוסה וזה יתבטא במשחק מול אחת היריבות האחרות של אשדוד. זה לא קורה בכל עונה.

מאמן מ.ס. אשדוד אלי לוי התייחס למשחק ולמצב של הקבוצה: "אנחנו עדיין תלויים בעצמנו וזה מצב טוב. בחצי הראשון היינו יותר טובים, בחצי השני הקצב ירד והרגשתי שהקבוצות מפחדות לספוג. התוצאה משקפת. בחצי השני הלחץ אולי קצת השפיע, אבל בסוף קיבלנו הזדמנות שלא הצלחנו לנצל. אנחנו בכל משחק שווים שער, אבל כל עוד אתה לא סופג אתה חזק במשחק. אני מאמין שהשחקנים יעשו את זה".

ובאמת הכל תלוי בשחקנים כמו שאמר אלי לוי. המשחקים האלה הם משחקים בעיקר של מחויבות, שלא פעם באה על חשבון כדורגל יפה. נכון ,רצוי מאוד שיהיה כדורגל אטרקטיבי, והכל יעבוד לפי תכנית המשחק, אבל זה טוב לתאורה לא למגרש. צריך לקחת בחשבון שמד הלחץ עובד אצל השחקנים, ולא רק אצלם, בכל משחק בפלייאוף התחתון, בוודאי שאתה מתחת לקו האדום. לכן האגרסיביות, הרצון לנצח יותר מהיריבה. עובד יותר במצבים האלה. כאשר השחקנים ישימו את ההצלחה של הקבוצה לפני הצלחתם, זה מה שיביא נקודות. מ.ס אשדוד לא הייתה במיטבה מול מכבי נתניה (שלטה במחצית הראשונה, פחות בשנייה), אפילו בחלקים מסוימים חלשה, אבל ראית את הרצון של כל מי ששיחק לנצח.  לא היה מישהו שלא נתן הכל מבחינתו. לכן זה יבוא.

השוער אריאל הרוש, שמנע שער בטוח של עוז בילו, אקס אשדוד שמשחק בנתניה, על סף המחצית הראשונה, הבהיר את בדיוק את הנקודה הזו של השחקנים: "אני מאוכזב מכך שפספסנו שתי נקודות, כי צריך לקחת כל נקודה שאפשר במאבק הזה. אנחנו עוד בחיים ונראים טוב, נשחק נגד כל הקבוצות שאנחנו נלחמים איתן ואם ננצח אז נישאר בליגה. אין עוד מקום למצמץ". מילת המפתח –  נלחמים!

אלי לוי. (צילום: משה סידי)

חשוב להגיד עוד משהו. אולי בטווח הקצר נקודה במשחק הבייתי מול נתניה, נראית פספוס, אבל בטווח הארוך יכול להיות שנקודה היא זו שתהיה ההבדל בין קבוצה שתרד לזו שתישאר. לכן כל נקודה חשובה. תראו את מ.ס אשדוד, תוסיפו לה נקודה אחת שהיא לא אספה בדרך, הרי שהיא הייתה משווה את הנקודות שלה לאלה של הפועל ת"א (ראו טבלה). אז גם הנקודה מול נתניה, שמי ששכח ניצחה את מכבי חיפה בעשרה שחקנים בגביע המדינה, היא חשובה. אולי אפילו מאוד.

המשחק הבא "במסע" להישארות בליגה הוא ביום ראשון מול הפועל חדרה (נתניה, 19.00). חדרה צריכה ניצחון בכדי לסיים את חלקה העונה ו"וללכת לים", או לכל מקום אחר שתבחר…..מ.ס אשדוד חייבת לדאוג שחדרה תישאר גם אחרי המשחק הזה עוד בלחץ התחתית. אשדוד חייבת לגרום לחדרה שתהיה חייבת לנצח במשחק הבא יריבה אחרת של שלה בתחתית. כל משחק בפלייאוף התחתון הוא משחק על "החיים" הספורטיביים, ולכן כל קבוצה שנשארת אף היא בהגדרה של "משחק על החיים", עושה שירות לאשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך