התקציב הגבוה בתולדות אשדוד: 2.263 מיליארד שקל

כשמלחמת חרבות ברזל עדיין ברקע, מציגה עיריית אשדוד תקציב יציב ומגובש ל-2024 שנותן מענה נרחב בכל תחום. תקציב החינוך צמח ב-13 אחוזים ל-850 מיליון שקל, תקציב המנהל לשירותים חברתיים יעמוד 355 מיליון שקל (צמיחה של 6 אחוז) וההשקעה בתושב ממשיכה לגדול ועומדת על פי התקציב על 9,724 שקל. תקציב מנהל התפעול: 195 מיליון שקל

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "התקציב החדש משקף גם את הצרכים שעלו בחודשים האחרונים עם פרוץ המלחמה, שבמסגרתה נדרשה העירייה להפנות תקציבים גם להיבט הביטחוני. יחד עם זאת, העלייה בתקציב היא פועל יוצא של העצמאות הכלכלית של העירייה שמאפשרת לה להניע תהליכים חשובים ולא לחכות לתקצוב מהמדינה. ננוע גם ב-2024 קדימה לטובת שיפור איכות החיים של תושבי העיר והעלאת רמת השירותים העירוניים לצד מצב הלחימה בישראל".

הגזבר עודד לוי בנה את תקציב 2024 יחד עם מנהלי האגפים הכלכליים בעירייה, ובהתאם להנחיות ראש העירייה. הוא משקף את ההתנהלות הכלכלית הנבונה שהובילה העירייה לאורך השנה האחרונה, ואפשרה לה להתאים את התקציב למצב הלאומי וגם לקצב המואץ של גדילת העיר.

בחינוך גדל התקציב מ-754 מיליון שקל ל-850 מיליון שקל – צמיחה של 13 אחוזים. התקציב כולל את ההשלכות ההסכם הקיבוצי על תקציב השכר בחינוך שגדל מ-333 מלש״ח לכ-400 מלש״ח, שעיקרו תוספת של שישה אחוזים לטובת סייעות כיתתיות וצמודות, תקציב גפן מוסדי וגפן רשותי, תוכנית ניצנים שמירה והסעות תלמידים.

פירוט התקציב מצביע על כך שהמנהל לשירותים חברתיים תוקצב בכ-355 מיליון שקל, כולל התאמות מעדכון התקצוב בין השנים לפי דו"ח תקצוב חודש אוקטובר 2023 של משרד הרווחה. בנוסף, שוריינה רזרבה תקציבית של כמיליון שקל לצורך מימון פעולות המשרד.

במנהל התפעול רשמו על תקציב של 195 מיליון שקל על אף תהליכי התייעלות שהוא מוביל בתחום פעילותו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך